اتریش کمیسیون اروپا را مورد تعقیب قضایی قرار می‌دهد

گروه جهان الف،   3961102205

دولت اتریش در اعتراض به صدور مجوز توسعه سایت هسته‌ای «پکس» مجارستان از سوی کمیسیون اروپا، این کمیسیون را مورد پیگرد قانونی قرا خواهد داد.

به گزارش مهر، رویترز، در پی صدور مجوز از سوی کمیسیون اروپا به مجارستان برای توسعه رآکتور هسته‌ای «پکس» (Paks) در این کشور، دولت اتریش کمیسیون اروپا را تهدید به پیگیری قضایی کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت پایداری اتریش امروز طی سخنانی با اعتراض به این اقدام کمیسیون اروپا صدور چنین مجوزی را علیه منافع ملی اتریش دانسته و از تعقیب قضایی وین علیه کمیسیون اروپا به دلیل صدور این مجوز خبر داد.

«الیزابت کاستینگر» گفت: کمک اروپا (به مجارستان) تنها زمانی توجیه پذیر است که بر اساس منافع مشترک (دو کشور) باشد. از نظر ما انرژی هسته‌ای نه در زمره انرژی‌های پایدار در تامین انرژی به حساب می‌آید و نه پاسخی به تغییرات آب و هوایی (کره زمین) محسوب می‌شود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود کمیسیون اروپا را تهدید به پیگیری قضایی کرده و تاکید کرد: ادله کافی برای تعقیب (کمیسیون اروپا) در دست داریم.

لازم به ذکر است اتحادیه اروپا مارس سال گذشته نیز مجوز ساخت دو رآکتور هسته‌ای جدید در سایت هسته‌ای پکز مجارستان با همکاری شرکت روس اتم روسیه صادر کرده بود.