انتقاد کره شمالی از آمریکا با وجود دلجویی‌های ترامپ

گروه جهان الف،   3961018241 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کره شمالی با وجود سخنان رئیس جمهوری آمریکا در راستای کاهش تنش و اشاره به مذاکره با پیونگ یانگ، به لفاظی‌های شدید خود علیه آمریکا ادامه داده و از این کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روز شنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که تمایل دارد تا به صورت مستقیم با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی گفتگو کند و امیدوار است مذاکرات دو کره موضوعاتی بیشتر از مساله بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی دربر بگیرد. این مذاکره بین سئول و پیونگ یانگ روز سه شنبه برگزار می‌شود.

روزنامه رودونگ سینمون، ارگان وابسته به حزب کارگر کره شمالی نوشت: نیروهای امپریالیستی تحت رهبری آمریکا به صورت خشونت آمیزی استقلال کشورهای دیگر را زیر پا می‌گذارند و آرامش ساکنان آنها را به یغما می‌برند. اوضاع امروز بین‌الملل نیازمند یک جهان بدون توازن است که در آن توطئه‌هایی برای دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل طرح می‌شود. ریشه‌های نظم نامتوازن بین المللی تحت رهبری آمریکا هم اکنون توسط کره شمالی به تزلزل در آمده و ما به عنوان یک کشور استراتژیک نوین با ظرفیت‌های اتمی خود آمریکا را تهدید می‌کنیم.

این روزنامه با اشاره به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، وی را دلال بزرگ جنگ نامید که می‌خواهد صلح جهانی را نابود کند و نوشت: آمریکا با صادرات سلاح باعث افزایش تنش در سطح بین المللی می‌شود.