آزادی برخی دانشجویان معترض/ وزیر علوم پیگیر آزادی سایر دانشجویان/ واکنش فرمانده نیروی انتظامی به اتفاقات روزهای اخیر/ حدود ۲۰ نفر در حوادث اخیر جان باختند

گروه سیاسی الف،   3961017001 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از گذشت یک هفته از اغتشاش و تخریب اماکن عمومی و دولتی توسط عناصر آشوب‌گر، شهرهای مختلف رنگ آرامش به خود گرفته‌ و با وجود تلاش گسترده رسانه‌های بیگانه برای تحریک مردم جهت اغتشاش این توطئه‌ها ناکام مانده است.

آزادی برخی دانشجویان معترض/ وزیر علوم پیگیر آزادی سایر دانشجویان/ واکنش فرمانده نیروی انتظامی به اتفاقات روزهای اخیر/ حدود ۲۰ نفر در حوادث اخیر جان باختند

در ادامه مهترین اخبار 24 ساعت گذشته درباره حوادث اخیر آمده است.

سردار اشتری: امنیت، مال و ناموس مردم خط قرمز پلیس است

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در برنامه تلویزیونی در مورد تجمعات اخیر اظهار کرد: در روزهای گذشته تجمعات صنفی شکل گرفت ولی افرادی قصد این را داشتند که روی این تجمعات موج‌سواری کنند و اقداماتی انجام دهند. مردم خوشبختانه مسیر خود را از آنها جدا کردند.

اشتری اضافه کرد: برخی از خارج از کشور قصد داشتند اقداماتی انجام دهند که موج تخریب اموال مردمی و دولتی بشوند و افرادی که به دنبال این افراد حرکت کردند، مشخص بود که دنبال اهدافی غیر از موضوعات مد نظر مردم هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: پلیس با توان، اقتدار، عقلانیت، هوشمندی و خویشتن‌داری برخورد می‌کند.

اغلب دستگیرشدگان فریب خورده آزاد شدند/لیدرهای آشوبگربازداشت هستند

سعید منتظرالمهدی در گزارشی درخصوص عملکرد ناجا در وقایع اخیر از شناسایی طراحان و صحنه گردانان اصلی حوادث اخیر زیر چتر و اشراف اطلاعاتی پلیس، همدلی و وفاق پلیس و مردم و جداسازی صف مردم و معترضین از آشوبگران و مخربین اموال شخصی و عمومی و متعدیان به جان و مال مردم خبر داد.

وی گفت: اغلب دستگیرشدگان فریب خورده در طی مراحل و با قید ضمانت آزاد شدند همچنین عاملان هتک حرمت به پرچم جمهوری اسلامی و مسببان رهایی خودروی آتش نشانی شناسایی و دستگیر شدند و عاملان اصلی و لیدرهای آشوبگر نزد سیستم قضائی و در بازداشت به سر می برند.

منتظرالمهدی افزود: حدود ۲۰ نفر در حوادث اخیر جان باختند که در بین آنان فرزند و پدری بود که با رها شدن خودروی آتش نشانی توسط آشوبگران جان باختند و دل هر ایرانی را به درد آورد.

سخنگوی ناجا عنوان کرد: تعدادی نیز در طی حمله مسلحانه و یورش به مقرهای نیروهای مسلح کشته شدند، نحوه و چگونگی کشته شدن برخی دیگر از جان باختگان، مبهم و در حال بررسی است.

پلیس: مرگ یک بازداشتی در اراک به علت برخورد باتوم کذب است

پلیس مرکزی اعلام کرد مرگ یک اغتشاشگر در بازداشتگاه پلیس به علت برخورد باتوم دروغ است و مرد مواد فروشی که از سوی پلیس دستگیر شده بود، در بازداشتگاه به زندگی خود پایان داد.

پلیس استان مرکزی اعلام کرد: در تاریخ یازدهم دیماه امسال گزارشی در خصوص خرید و فروش مواد مخدر توسط فردی در یکی از خیابان‌های شهر اراک به کلانتری ۱۲ رضوی شهرستان اعلام و بلافاصله برنامه ریزی عملیاتی برای دستگیری او آغاز شد.

با ادامه تحقیقات نامحسوس توسط ماموران کلانتری ۱۲، این فرد در حال فروش مواد مخدر و زمانی که با چند نفر از خرده فروشان مواد مخدر در یکی از خیابان‌های شهر اراک درگیر شده بود، دستگیر و مقدار حدود ۱۰ گرم ماده مخدر هروئین از او کشف شد که با هماهنگی مرجع قضایی متهم که دارای سه فقره سوابق کیفری در زمینه مزاحمت و درگیری نیز بود، در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ رضوی بازداشت شد.

در طول شب از متهم تحت نظر، توسط مامور تحت نظرگاه چندین نوبت سرکشی می‌شود که در صبح روز بعد زمانی که مامور تحت نظرگاه در زمان سرکشی متوجه می‌شود که متهم لباس خود را به دور گردنش پیچیده و جان باخته است.

رفع فیلتر تلگرام برمبنای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گفت: فیلتر تلگرام توسط شورای عالی امنیت ملی انجام شده و رفع فیلترینگ آن باید بر مبنای تصمیمات این شورا، مورد بررسی قرار گیرد.

رمضانعلی سبحانی فرد گفت: عده ای از شرایط و ظرفیت تلگرام سوءاستفاده کردند و شرایط خشونت و اغتشاش را به وجود آوردند که بر همین مبنا شورای عالی امنیت ملی تصمیم به فیلتر تلگرام گرفت.

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تصمیم گیری درباره فیلترینگ توسط دستگاههای تصمیم گیر بالاتر، از جمله شورای عالی امنیت ملی انجام شد، افزود:برای رفع فیلترینگ باید دید که تصمیمات شورای عالی امنیت ملی چه بوده است و مبتنی بر تصمیمات، اگر زمینه فراهم باشد رفع فیلتر تلگرام مورد بررسی قرار می گیرد و در این زمینه تصمیم گیری شود.

تشکیل کمیته ویژه برای تعامل با مراجع قضایی و خانواده‌ها

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه بالای ۱۰ نفر از دانشجویات همچنان بازداشت هستند، گفت: تا جایی که اطلاع دارم ۸ نفر از دانشجویان آزاد شدند؛ ولی آمار متغیر است.

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار داشت: تعدادی از فعالان صنفی که بازداشت شده بودند، حتی به دو ساعت هم نکشید و آزاد شدند. فرایند آزادسازی مابقی دانشجویان ادامه دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن اشاره به اینکه از زمانی که بازداشت‌ها صورت گرفت، دانشگاه به صورت جدی و فعال روی این موضوع کار می‌کند، گفت: کمیته‌ای ویژه متشکل از واحدهای ذی‌ربط دانشگاه تشکیل شده است.

وی با بیان این مطلب که از هفته قبل برای پیگیری وضعیت دانشجویان تعامل با مراجع قضایی و انتظامی را آغاز کردیم، ادامه داد: این مراجع تعامل خیلی خوبی با ما داشته و همکاری کردند. خوشبختانه تعدادی از دانشجویان آزاد شدند و قول‌هایی دادند که در روزهای آینده فرایند آزادسازی ادامه یابد و تعداد بیشتری آزاد شوند.

همچنین،‌ فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به بازداشت تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراض‌های اخیر، از تشکیل کمیته پیگیری وضعیت این دانشجویان در مجلس خبر داد و گفت: درپی رایزنی‌هایی که با نمایندگان و برخی مسئولان داشتیم، به ابتکار فراکسیون امید کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از هر ۳ فراکسیون مجلس و به‌منظور پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت‌شده تشکیل شد.

این نماینده اصلاح‌طلب عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: نخستین گام و فعالیت نمایندگان در این کمیته، دیدار با مسئولان وزارت کشور، اطلاعات و مقامات امنیتی و قضایی است که سعی خواهد شد با انجام این دیدارها، مسیر را برای حل فوری مشکل هموار کنیم.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید یادآور شد: هدف ما این است که با ملاقات با مسئولان امنیتی و قضایی و رایزنی از طریق تمام ظرفیت‌های مجلس، فارغ از نگاه جناحی این مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنیم و به همین دلیل، در تشکیل این کمیته، نمایندگانی از هر سه فراکسیون حضور دارند.

سعیدی در پایان تصریح کرد: هدف‌مان این است که بتوانیم با انجام این رایزنی‌ها زمینه آزادی تمامی دانشجویان بازداشت‌شده در روزهای اخیر را تا پیش از فراهم رسیدن موعد امتحانات ترم دانشگاه‌ها فراهم کنیم.

وزیر علوم گفت: تعدادی از دانشجویان بازداشتی آزاد شدند و پیگیر وضعیت سایر دانشجویان بازداشتی هستم.
منصور غلامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در صفحه شخصی خود نوشت: پیرو انتشار خبر بازداشت دانشجویان، تعدادی از دانشجویان باز داشتی آزاد شدند.

وی افزود:پیگیر وضعیت سایر دانشجویان بازداشتی هستم.

وزیر علوم تاکید کرد: باقی دانشجویان نیز اگر جرمی مرتکب نشده باشند آزاد خواهند شد.

 

افشای جزئیات «اتاق عملیات» آشوب‌های اخیر/ از حضور نماینده عربستان تا منافقین

دیروز محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چند ماه پیش در اربیل اتاق عملیاتی تشکیل شد که مسئولیت آن با مایک‌آندریا رئیس ویژه عملیات سازمان سیا بود که بر روی پرونده ایران کار می‌کرد؛ همچنین در این اتاق عملیات رئیس دفتر پسر صدام و برادر زن صدام نیز به همراه نماینده‌ای از عربستان سعودی و نماینده منافقین نیز حضور داشتند؛ بحث‌هایی نیز در مورد حضور داشتن نماینده امارات هم در این اتاق عملیات مطرح است که ما در حال بررسی آن هستیم.

رضایی در ادامه با بیان اینکه تاریخ عملیات در نشست اربیل تعیین شده بود، تصریح کرد: در آن نشست قرار گذاشته بودند که در اواخر آذرماه با استفاده از فضای مجازی عملیات خود را شروع کنند و در دی ماه و بهمن ماه به نظام آسیب برسانند؛ اسم پروژه خود را نیز هم‌گرایی نتیجه‌بخش نامیده بودند.