آیت‌الله مصباح‌یزدی: حضور روحانیت در میادین جهاد و شهادت سبب بسته‌شدن دهان یاوه‌گویان می‌شود

گروه سیاسی الف،   3961011084

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان نقش روحانیت در شهادت گفت: حضور روحانیت در میادین جهاد و شهادت سبب بسته‌شدن دهان یاوه‌گویان می‌شود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دومین کنگره هزار روحانی شهید استان قم که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تاکید بر شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری چنین مراسماتی از سوی اصناف و اقشار مختلف مردم بسیار ارزشمند بوده و باید قدردان و شکرگزار باشیم.

وی با اشاره به لجن پراکنی برخی سایت‌ها در فضای مجازی گفت: شبهات فراوانی در فضای مجازی مطرح می‌شود که انباشته شدن آن در میان مردم و به‌ویژه جوانان بی‌تاثیر نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر توجه ویژه به شبهه افکنی های دشمنان در رابطه با مسائل اعتقادی به‌ویژه شهادت و جهاد در فضای مجازی افزود: برای تبیین و پاسخگویی به شبهه‌های مطرح‌شده گاهی نیازمند نوشتن کتاب و یا دایرهالمعارف بزرگی هستیم، البته در این رابطه کارهای خوبی انجام‌گرفته اما همچنان باید بیشتر کار کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان تشکیل گروه‌های تحقیقی به‌منظور پاسخگویی به شبهات ابراز کرد: برای آنکه اثرگذاری بیشتری داشته باشد باید به شان و سواد مخاطبان بیشتر توجه کرد.

وی پاسخ به شبهات را جهاد علمی دانست و تصریح کرد: اجر و پاداش این پاسخگویی کمتر از جهاد نظامی نیست، و بنا به فرموده مقام معظم رهبری احیای نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان نقش روحانیت در شهادت گفت: حضور روحانیت در میادین جهاد و شهادت سبب بسته شدن دهان یاوه‌گویان می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: حضور روحانیون نسبت به سایر اصناف و اقشار بیشتر بوده و این مسئله حاکی از آن است که هیچ قشری به‌اندازه روحانیت شهید و ایثارگر نداشته که خود مایه مباهات است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وظیفه هدایتگری و تبیین مسائل از سوی روحانیون تصریح کرد: این مسئله وظیفه روحانیت را سنگین‌تر کرده و سبب ترقی و تعالی جامعه می‌شود. روحانیت وظیفه تبیین درست معارف ناب اسلامی برای مردم را دارد و این وظیفه خطیری است که نباید روحانیت آن را نادیده بگیرد.