انتقاد توییتری ترامپ از چین

گروه جهان الف،   3961008061

در پی ادعاها مبنی بر فروش پنهانی نفت به کره شمالی از سوی چین، رئیس جمهوری آمریکا گفت در صورت ادامه این روند راه حل دوستانه ای برای مساله کره شمالی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ادعای فروش پنهانی نفت به کره شمالی از سوی چین را 'مچ گیری' خواند. ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: خیلی ناامید شدم که چین اجازه می دهد نفت وارد کره شمالی شود. در صورت ادامه این روند، راه حل دوستانه ای برای مساله کره شمالی وجود نخواهد داشت.

روزنامه 'چوسونلیبو' کره جنوبی چند روز پیش به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که ماهواره‌های شناسایی آمریکا از ماه اکتبر تاکنون حدود 30 بار کشتی‌های چینی را رصد کرده اند که نفت خود را به کشتی‌های کره شمالی در دریای غرب (زرد) منتقل ‌کردند.

کره جنوبی همچنین گفت مواردی از این تجارت در ماه های گذشته فاش شده است به طوری که در ماه اکتبر به رغم وجود برخی تحریم ها، چین و کره شمالی اقدام به تجارت نفت کرده اند. وزارت خارجه کره جنوبی خاطر نشان کرد: کمیته تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل خواستار بحث درباره این معاملات شده است.

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی، ارسال نفت و سوخت به این کشور را به شدت محدود کرده است.