شریعتمداری: ترامپ با اعلام پایتختی قدس خدمت بزرگی به اسلام کرد

گروه سیاسی الف،   3961003026 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اعلام پایتختی قدس، خدمت بزرگی به جهان اسلام کرد زیرا مانع از فراموش شدن مسئله قدس شد.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویب قطعنامه سازمان ملل در محکومیت تصمیم آمریکا برای اعلام پایتختی قدس، اظهار کرد: نمی‌توان به کشورهایی که به قطعنامه رای مثبت دادند، امیدوار بود اما این می‌تواند گامی برای ایستادن مقابل باج خواهی‌های آمریکا باشد.

وی با بیان اینکه امروز مقابله با آمریکا شکل فراگیرتری پیدا کرده است، گفت: اینکه آمریکا در سازمان ملل کشورها را تهدید کرد که به این قطعنامه رای مثبت ندهند در واقع خوی قلدری او را نشان می‌دهد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: مسئله فلسطین به تدریج در حال کنار رفتن از اذهان بود و نتانیاهو می‌گفت فایده داعش این است که نگاه‌ها را از مسئله فلسطین به داخل جهان اسلام برده است.

شریعتمداری با بیان اینکه موشه یعلون با صراحت گفت ما با تمام کشورهای عربی در تماس هستیم، اضافه کرد: اقدام ترامپ دوباره موضوع فلسطین را در بین ملت‌های مسلمان به جایگاه خود بازگرداند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا با اعلام پایتختی قدس، خدمت بزرگی به جهان اسلام کرد و دیدیم که اعتراض‌های شدید مردم در جهان اسلام را شاهد بودیم.

گفتنی است که پنج شنبه هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل با 128 رای موافق قطعنامه پیشنهادی را در محکومیت تصمیم اخیر آمریکا تصویب کرد.