وقوع زلزله 5/2 ریشتری و ۱۰پس‌لرزه در تهران/ مرگ زن باردار و ۲۰ مصدوم به دلیل ترس از زلزله و فرار/ تمامی ادارات و مراکز دولتی تهران، البرز و قم تعطیل است

گروه حوادث الف،   3960929347 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر شامگاه چهارشنبه ۲۹ آذرماه، تهران را لرزاند و در استان‌های، البرز، قم، مرکزی و گیلان احساس شد. در پی این زلزله برخی از مردم تهران در بیشتر مناطق شهر به کوچه ها ،خیابان‌ها و پارک‌ها پناه آورده‌اند و شب را در خودروهایشان به صبح می‌رسانند.

وقوع زلزله 5/2 ریشتری و ۱۰پس‌لرزه در تهران/ مرگ زن باردار و ۲۰ مصدوم به دلیل ترس از زلزله و فرار/ تمامی ادارات و مراکز دولتی تهران، البرز و قم تعطیل است

06:20/ جایگاه های سوخت مملو از بنزین است
سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از آمادگی پالایشگاهها برای تامین سوخت شهرهای تهران و البرز خبر داد و گفت:جایگاههای سوخت تهران والبرز مملو از بنزین و تمام پمپ ها فعال هستند.

06:10/ مرگ زن باردار و ۲۰ مصدوم به دلیل ترس از زلزله و فرار

فرماندار ملارد گفت: در نتیجه زلزله ملارد هیچ مصدومی نداشتیم، اما ترس از وقوع زمین لرزه و فرار سببب مرگ یک زن باردار و مصدومیت ۲۰ نفر از شهروندان این منطقه شد.

05:30/ مترو فعال خواهد بود

در پی وقوع زمین لرزه چهارشنبه شب در استان‌های تهران و البرز، شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در بیانیه‌ای تاکید کرد آسیبی به تاسیسات و ایستگاه‌های این شرکت وارد نشده و متر روز پنجشنبه فعال خواهد بود.

04:55/ ترافیک در مسیرهای خروجی تهران

سرهنگ سیاوش محبی رییس پلیس راه شرق استان تهران گفت: هم اکنون شاهد خروج مردم از پایتخت به سوی شهرهای شمالی کشور هستیم.
وی افزود: به همین دلیل در حال حاضر محورهای هراز و فیروزکوه در مسیر جنوب به شمال دارای ترافیک سنگین است و این سنگینی ترافیک در خروجی آزادراه پردیس بیشتر به چشم می خورد.

04:42/ وقوع دهمین پس لرزه ساعت ۴:۳۹ امروز پس لرزه ۲.۶ ریشتری بار دیگر ملارد در استان تهران را لرازند. این دهمین پس لرزه زلزله ۵.۲ ریشتری چهارشنبه شب بود.

04:30/ تردد شبانه خودروها در تهران پس از زلزله شامگاه چهارشنبه، شاخص آلودگی هوا را در ساعت پنج بامداد پنجشنبه به ۱۸۰ رساند.

04:15/ پیامک‌های دیگر ستاد مدیریت بحران به مردم تهران و کرج: در زمان بحران از تماس کوتاه و پیامک کوتاه برای برقراری ارتباط استفاده کنید.تا صبح هوشیار باشید.
 

04:00/ سردار مهماندار: لغو طرح زوج و فرد از در منازل در روز پنجشنبه/ بازگشت ساعت و محدوده طرح ترافیک به وضعیت عادی.

03:50/ بر اساس مشاهدات شهر آرام است و نیروهای امدادی و انتظامی در خیابان‌ها مستقر و آماده‌باش هستند.


 03:37/ رئیس ستاد مدیریت بحران استان تهران: علاوه بر ادارات، دانشگاه های تهران هم امروز پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

  03:30/ توصیه آتش نشانی: هم وطنانی که امشب داخل ماشین میخوابند از گاز پیکنیکی و بخاری ماشین برای گرم کردن خودشان استفاده نکنند. ممکن است دچار گازگرفتگی و مرگ خاموش شوند. با پتو و لباس گرم خودتان را گرم نگه دارید.

 03.00/ استاندار تهران: تمامی ادارات و مراکز دولتی به جز دستگاه‌های خدمات رسان امروز پنج شنبه ۳۰ آذر تعطیل هستند. با تصممیات اتخاذ شده تمامی مدارس و ادارات و دستگاه‌های دولتی استان‌های تهران، قم و البرز در روز پنجشنبه تعطیل است.

02.15/ کریمی، معاون عمرانی استاندار تهران: پنج‌شنبه ادارات و بانک‌های تهران تعطیل نیست.

02.12/ نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران گفت: جلسه شورای مدیریت بحران از دقایق ابتدایی زلزله تشکیل شده است و دستگاه‌های اجرایی، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.
مشکل خاصی وجود ندارد و اوضاع آرام است و تقاضا می‌کنیم مردم آرامش خود را حفظ کنند. تمام دستگاه‌های تهران و البرز آماده‌باش هستند.
وی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون آمادگی نسبی به وجود آمده و امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید. گزارش شده در پمپ بنزین‌ها ازدحام جمعیت پیش آمده و سوخت را با گالن نیز می‌برند؛ تقاضا می‌کنیم از دریافت سوخت در‌ گالن جداً پرهیز کنند و از ازدحام و مسدود کردن معابر خودداری کنند. مردم درصورت امکان در خانه و فضای مسقف نباشند و در صورت امکان بیرون از منزل، در پارک‌ها و حاشیه معابر مستقر شوند. در تهران جای خاصی برای اسکان اضطراری پیش‌بینی نشده و مردم هرجا فضاهای وسیعی بود می‌توانند مستقر شوند.

02.00/ استاندار تهران: استان های معین تهران در آماده باش کامل هستند؛ مردم آرامش خودشان را حفظ کنند، در شرایطی که پیش امده، باید کمک کنیم تا به شرایط عادی برگردد/ ستادهای مدیریت بحران شهر و استان تهران فعال هست/ همه امکانات شهرستان ها اماده باش هستند/ مردم به شایعات توجه نکنند.

 

 

01.59/ پلیس پایتخت از شهروندان محترم درخواست می کند: به هنگام پارک خودرو در معابر و خیابان ها از پارک کردن دوبله خودروها خودداری کنید که موجب ترافیک می شود/ چنانچه در پارک ها حضور یافته اید از کودکان خردسال خود نهایت مواظبت را داشته باشید/ در زمان حضور در خودرو و استراحت حتما در خودرو را قفل کنید.

 01.58/ رئیس امداد و نجات هلال احمر: ترافیک سنگین معابر را قفل کرده و تردد احتمالی خودروهای امدادی سخت شده است.مردم اگر قصد بیرون ماندن دارند لوازم ضروری خود را به همراه داشته باشند.

01.54/ سرپرست اورژانس کشور گفت: تاکنون فقط یک مصدوم وجود داشته و هیچ مورد دیگری به ما گزارش نشده است. البته بهتر است امشب مردم هوشیارتر باشند.

 

 

01.25/ سخنگوی اورژانس کشور در پی خبر فوت یک نفر که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، گفت: فوت یک نفر در این ساعت مورد تایید است ولی ربطی به زلزله ندارد.

01.16/ سردار عبدالهی معاون بهداشت و درمان کل سپاه پاسداران گفت: تمامی نیروها، امکانات امدادی و بهداشتی و درمانی سپاه در آماده باش کامل هستند و همچنین تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی سپاه نیز آماده ارائه خدمات به شهروندان و مصدومان احتمالی هستند.

01.15/ پلیس راه راهور ناجا: در پی زمین لرزه اخیر در کیلومتر 8 محور کرج - چالوس ریزش کوه رخ داده است. همچنین تردد در محورهای شمالی کشور نیز روان است.

01.10/ زلزله دیگری مجددا استان کرمانشاه را لرزاند.

01.00/ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد درپی وقوع زلزله 5/2 ریشتری دراستان تهران همه تاسیسات و جایگاهای عرضه سوخت سالم هستند و سوخت بیشتری به جایگاه ها ارسال شده است.

00.50/ توییت جمعیت هلال احمر: از پخش شایعات و اخبار جعلی، تحلیل‌های دلهره‌افکن و اظهارنظرهای بی‌پایه و اساس خودداری کنید؛ حتی شما مسئول گرامی!

00.45/ رئیس امداد ونجات هلال احمر: اولویت ما کانون زلزله در ملارد است که 1 مورد مصدوم داشتیم همچنین در جاده چالوس 1 خودرو زیر آوار گیر کرده است.

00.28/ سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: آمادگی 100 درصدی کلانتری ها، پلیس راهور و مجموعه انتظامی پایتخت/ ترافیک پرحجم و در برخی مقاطع سنگین و نیمه سنگین در معابر تهران/ ترافیک در محور تهران کرج و تهران دماوند پر حجم است.

00.27/ سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: از مسیر جاده چالوس تردد نکنید. به دلیل ریزش کوه ترافیک شدید در این جاده ایجاد شده است و تردد از این جاده امکان پذیر نیست. در استان مرکزی و البرز هیچ تخریبی نداشته ایم و تنها در یک روستا یک تخریب کوچک و یک نفر مصدوم گزارش شده است که به مراکز درمانی منتقل شده است.

00.26/ سخنگوی اورژانس کشور: تا کنون تنها یک مصدوم از ساوه گزارش شده است/ دلیل مصدومیت سقوط از ارتفاع هنگام فرار در هنگام زلزله بوده است.

00.25/ مرادی، رییس مرکز لرزه‌نگاری کشور: تاکنون 5 پس لرزه توسط مرکز لرزه‌نگاری ثبت شده است. البته از لحاظ علمی ممکن است این لرزش‌ها، پیش لرزه بوده و زلزله بزرگ‌تری در پیش باشد، اما باید توجه کرد که نمی‌توان زلزله را پیش‌بینی کرد.

 

 00.19/ ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران: تا این لحظه هیچ موردی از خسارت مادی و جانی گزارش نشده است.

00.18/ آذری جهرمی، وزیر ارتباطات: به دلیل وقوع زلزله در برخی محله‌های تهران امکان برقراری تماس سخت شده است/ از شهروندان تهرانی تقاضا داریم مکالمات تلفنی را کوتاه انجام دهند.

00.15/ نجار رئیس مدیریت بحران کشور: آماده باش 100 درصد نیروهای امدادی و انتظامی/ در جاده چالوس مقداری ریزش داشته ایم/ جلسه ستاد بحران تشکیل شده است.  

00.10/ کولیوند رئیس اورژانس: جای نگرانی وجود ندارد، تمام مراکز درمانی در آماده باش هستند و خوشبختانه تا کنون هیچ خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

01:05 / مرادی رئیس مرکز لرزه نگاری کشور: نمی توان زمانی برای مطمئن شدن از نیامدن زلزله بزرکتر تعیین کرد/ کسانی که امکان دارند در مکان های باز باشند/ مردم خونسردی خود را حفظ کنند/ اگر پس لرز های بیشتر و بزرگتری ثبت شود خیالمان راحت می شود که زلزله بزرگی نخواهد آمد

00:45/  رئیس امداد و نجات هلال احمر: تنها یک خانه آسیب دیده و یک مصدوم هم داشتیم./ در کیلومتر‌۱۶ جاده چالوس ریزش کوه داشتیم و ترافیک شدیدی اینجا حاکم است مردم از این معبر تردد نکنند./ مردم اگر قصد بیرون ماندن دارند لوازم ضروری خود را به همراه داشته باشند./ ترافیک سنگین معابر را قفل کرده و تردد احتمالی خودروهای امدادی سخت شده است.

00:30 / نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: معلوم نیست مجددا تهران و سایر استان بلرزد یا خیر، ولی تاکنون سه پس لرزه کوچک ثبت شده است.‌/ کوه جاده چالوس ریزش کرده است و تردد در این مسیر به کندی پیش می‌رود

00:20 / جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران: تاکنون گزارشی از حادثه مبنی بر زلزله با سازمان آتش نشانی اعلام نشده است و آتش نشانان در آماده باش کامل هستند

00:12 / مرادی رئیس مرکز لرزه نگاری کشور: مردم در البرز و غرب تهران نکات ایمنی را رعایت کنند/ دو پس لرزه تا کنون رخ داده است/ نمی توان گفت این پیش لرزه بوده یا زمین لرزه اصلی/ این نگرانی وجود دارد که زمین لرزه های بزرگتری رخ دهد.

00:05 / سعیدی، معاون ستاد مدیریت بحران کشور: تا این لحظه گزارش خسارت و مصصدومیتی نداشته ایم/ از مردم می خواهیم آرامش خود را حفظ کنند

23:55/ سلیمی رئیس امداد و نجات هلال احمر کشور: زلزله در تهران، البرز، قم، قزوین گیلان احساس شد و تا کنون خسارتی نداشته است.

23:50/ ارتباط تلفنی در برخی شهرستان‌های استان تهران به طور کامل قطع شده است/ استاد پژوهشگاه زلزله شناسی: علت احساس زمین لرزه در البرز و تهران عمق کم زمین لرزه بوده است./ اورژانس: تاکنون هیچ موردی از حادثه ناشی از زلزله در تهران گزارش نشده است

23:45/ برخی گزارش‌ها از اختلال در تلفن‌های همراه پس از زلزله پایتخت در بخشی از مناطق تهران حکایت دارد./ ایسنا

23:40/ گزارش مقدماتی زمین‌لرزه/ بزرگی: 5.2
محل وقوع: مرز استانهای تهران و البرز - حوالی ملارد(تهران)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/09/29 23:27:37
طول جغرافیایی: 50.96
عرض جغرافیایی: 35.69
عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
3 کیلومتری ملارد (تهران)
7 کیلومتری مشکین دشت (البرز)
9 کیلومتری شهریار (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:
16 کیلومتری کرج
39 کیلومتری تهران

 23:35 /روابط عمومی مرکز اورژانس: مردم تهران ضمن حفظ خونسردی از تجمع در محل های غیر ایمن خودداری نمایند

23:32 / به گزارش خبرگزاری صداوسیما، زمین لرزه ای 5 و دو دهم ریشتری دقایقی پیش تهران را لرزاند.