نماینده سرپل‌ ذهاب: بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم زلزله‌زده مقاومت می‌کنند

گروه اجتماعی الف،   3960926208

نماینده قصر شیرین، گیلانغرب و سر پل ذهاب در مجلس در تذکری نسبت به عملکرد برخی از بانک ها در ارائه تسهیلات به مردم مناطق زلزله زده انتقاد کرد.

نماینده سرپل‌ ذهاب: بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم زلزله‌زده مقاومت می‌کنند

به گزارش ایسنا، فرهاد تجری در تذکر شفاهی امروز خود در جلسه علنی مجلس در تذکری به بنیاد مسکن اظهار کرد: فصل سرما در راه است و واگذاری کانکس ها و جانمایی آن ها یک ضرورت است. وعده های داده شده باید محقق شود و بوروکراسی اداری تا حدودی پایان یابد.

وی همچنین افزود: علیرغم امهال وام و تسهیلات قبلی و تصویب آن در دولت و ابلاغ آن توسط بانک مرکزی به استانداری متاسفانه شاهد مقاومت بانک ها هستیم، برخی بانک ها زیر بار نمی روند و به صورت غیر قانونی از حساب ضامن ها یا افراد زلزله زده برداشت می‌شود و این نافی دستور دولت و امتیازی است که برای زلزله زده ها در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم قصر شیرین و گیلانغرب در کشور  اظهار کرد: جهاد کشاورزی نهادی است که نهایت کم لطفی را در مورد زلزله زدگان اعمال کرده و بخش دامی و علوفه و میزان خسارت هنوز در بلاتکلیفی است.

علی مطهری که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت:‌ بنده  در جلسه اخیر شورای مدیریت بحران حضور داشتم بنا شد ۴ هزار تن علوفه برای مناطق زلزله زده ارسال شود. ان‌شاءالله انجام می‌شود.