جوان ۱۸ ساله در سقوط از کوه جان سالم به در برد

گروه حوادث الف،   3960925198

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: چند جوان که به قصد ورزش دل به کوه زده بودند با عبور از مسیری بیراهه و غیر ایمن، یکی از آن‌ها با سقوط از ارتفاع حدود 15 متری به شدت مجروح می‌شود.

محمد شریعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: رأس ساعت 12:54 طی تماسی با سامانه 125 حادثه سقوط جوان 18 ساله‌ای از کوه صفه اعلام شد که بلافاصله ستاد فرماندهی اکیپ‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان ایستگاه‌های 12 و 3 را به همراه دو مسئول ایستگاه به محل حادثه اعزام کرد.

وی در مورد این حادثه توضیح داد: شدت جراحات به حدی بود که جوان حادثه دیده در ابتدا علائم حیاتی نداشت ولی با تلاش نیروهای امدادی آتش‌نشانی و اورژانس و احیای قلبی‌ریوی علائم حیاتی با زدن نبض مشاهده شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ضمن بیان اینکه اولین اکیپ نیروهای امدادی کمتر از 6 دقیقه خود را به موقعیت کوه صفه رساندند، گفت: چند جوان که به قصد ورزش دل به کوه زده بودند با عبور از مسیری بیراهه و غیرایمن، یکی از آن‌ها با سقوط از ارتفاع حدود 15 متری -دیواره کوه بالای آبشار- به شدت مجروح می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت مصدوم، اکیپ تخصصی امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان با رعایت موارد ایمنی و پس از تهیه کارگاه عملیاتی و ثابت کردن مصدوم بر روی برانکارد با استفاده از تجهیزات تخصصی عملیات در ارتفاع، وی را از محل خطر به پایین انتقال و تحویل عوامل اورژانس دادند.

شریعتی ضمن تشکر از کلیه عوامل اورژانس، انتظامی و عوامل کوه صفه که با همدلی و همکاری نزدیک به کمک ناجیان آتش‌نشانی شتافتند، گفت: یکی از همکاران آتش‌نشانی شهر بهارستان با مشاهده این حادثه در همان ابتدای کار به تیم امدادی ملحق و به یاری ناجیان شتافت و همچنین عوامل اورژانس نیز با حضور به موقع خود در محل حادثه و انجام مداوم عملیات CPR نقش موثری در امر احیا داشتند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در پایان با بیان اینکه افرادی هستند که به دنبال تنوع طلبی از مسیرهای فرعی و بیراهه عبور می‌کنند، گفت: آنچه رخ داده خواسته و ناخواسته از دیده و نظر پنهان نیست که همچون داغی فسون و حسرتی گران سایه افکنده و دیگر سستی و سهل انگاری پسندیده نیست، از این رو لازم است هموطنان عزیز با رعایت نکات و هشدارهای ایمنی و توجه به تذکرات امدادگران دیگر هرگز شاهد این‌گونه حوادث ناگوار نباشیم.