مک‌مستر: ترکیه و قطر برای سیاست خارجی آمریکا مشکل‌زا هستند

گروه جهان الف،   3960923079

مشاور امنیت ملی آمریکا لیستی از دشمنان کشورش را ارائه کرد و ترکیه و قطر را هم به دلیل داشتن "ایدئولوژی افراطی" در آن گنجاند.

مک‌مستر: ترکیه و قطر برای سیاست خارجی آمریکا مشکل‌زا هستند

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ایجیپت‌ تودی، هربرت مک‌مستر مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با همتای انگلیسی خود گفت: ترکیه و قطر که دو متحد مهم آمریکا هستند، در حال تبدیل شدن به مشکل‌زاترین مساله در سیاست خارجی آمریکا هستند.

او افزود: این دو کشور از حامیان اصلی اخوان المسلمین هستند و همین مساله هم موجب شده تا روابط ترکیه با غرب در سال‌های اخیر لطمه ببیند.

مشاور امنیت ملی آمریکا با انتقاد کم سابقه از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و حزب عدالت و توسعه او گفت که بیشتر مشکلات ترکیه به خاطر این حزب و شخص اردوغان است. او به صراحت اردوغان را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

مک‌مستر همچنین نسبت به اسلام‌سیاسی و نیز اخوان المسلمین به خاطر "ایدئولوژی افراطی‌شان" هشدار داد.

مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه ترکیه و قطر به اخوان المسلمین کمک مالی کرده‌اند، گفت دولت آمریکا مصمم به مبارزه با ایدئولوژی‌های افراطی است. او همچنین گفت اخوان‌ المسلمین از طرف خیریه‌ها و سازمان‌های اجتماعی تامین مالی می‌شود.

گرچه پیشتر هم برخی از کشورهای عربی قطر را به همکاری با گروه‌های افراطی متعدد متهم کرده‌اند اما دوحه تمامی اتهامات را رد کرده و تاکید دارد این کمپینی از سوی عربستان، امارات، مصر و بحرین برای تخریب وجهه کشورش است.