زندان‌های کره‌شمالی مثل کمپ‌های نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است

گروه جهان الف،   3960921181

یکی از ناظران حقوق بشر اعلام کرد که سیستم حکومتی کیم جونگ اون در کره شمالی و زندان‌های سیاسی وی در این کشور بدتر از کمپ‌های نازیسم در دوران جنگ جهانی دوم است.

زندان‌های کره‌شمالی مثل کمپ‌های نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، توماس بوئرجنتال، یکی از اعضای کانون بین‌المللی وکلا با اشاره به اطلاعات جمع آوری شده از سوی زندانیان سابق و نگهبانان پیشین کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور متهم به جنایت علیه بشریت برای به دست آوردن قدرت و ایجاد رعب و وحشت است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم شرایط در زندان‌های کره شمالی بسیار وحشتناک است حتی این شرایط بدتر از شرایطی است که من در دوران جوانی در کمپ‌های نازی‌ها تجربه کرده‌ام.

وی در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست اضافه کرد: در زندان‌های سیاسی کیم جونگ اون ۱۰ مورد از جنایات جنگی از جمله کشتار، خشونت جنسی و بردگی انجام می‌گیرد. تنها جرمی که توسط دولت کره شمالی انجام نشده آپارتاید است.

همچنین نیوی پیلی، کمیسیونر عالی سازمان ملل اعلام کرد: نمی‌توان شرایط موجود در کشورهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد اما آنچه که در کره شمالی رخ می‌دهد ظلم و ستم در بالاترین سطح است که همه جمعیت کشور را مورد هدف قرار داده است.

نزدیک به ۱۳۰ هزار تن از اتباع کره شمالی در کمپ‌ها زندانی هستند که در این کمپ‌ها موادغذایی، پوشاک و وسایل گرمایش به سختی تامین می‌شود.

در برخی مواقع زندانیان به دلیل سوءتغذیه و یا کار بیش از حد معمول از جمله کار در معادن جان خود را از دست می‌دهند. زنان معمولا مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

پیلی اعلام کرد: رهبران جوان باید جرائمی که حکومت کره شمالی مرتکب شده است جدی بگیرند.