حاجی دلیگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ سود روزانه یک میلیارد و 500 میلیونی شرکت های واسطه ای مدیران نفتی با اجرای طرح برندینگ

گروه اقتصادی الف،   3960920278 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
سود روزانه یک میلیارد و 500 میلیونی شرکت های واسطه ای مدیران نفتی با اجرای طرح برندینگ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از سود روزانه یک میلیارد و 500 میلیونی شرکت های واسطه ای مدیران نفتی با اجرای طرح برندینگ خبر داد و گفت: این طرح یک نوع دلال تراشی و تحمیل بار مالی جدید برای دولت است.


حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به طرح برندینگ که در دستور کار وزارت نفت قرار دارد، گفت: در حال حاضر شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی در استانها، سوخت را مستقیم به جایگاهها می رسانند اما با تصمیم وزارت نفت قرار است شرکتهایی که عمدتاً افراد دست اندر کار آن بازنشستگان و مدیران وزارت نفت هستند، این کار را بر عهده بگیرند.

وی از تشکیل و رواج شرکت های واسطه ای تحت عنوان برندینگ خبر داد و افزود: بر اساس این تصمیم برخی مدیران وزارت نفت شرکتهای واسطه ای تشکیل می دهند و سوخت را از دولت و شرکت ملی پخش می گیرند و به جایگاهها می رسانند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه هیچ نیازی به تشکیل این شرکت ها نیست، افزود: با اجرایی شدن این تصمیم به ازای هر لیتر سوخت 10 تومان هزینه اضافه تر بر دوش دولت گذاشته می شود.

حاجی دلیگانی افزود: در حال حاضر متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 70 میلیون لیتر است و اگر سوخت های دیگر مثل گازوئیل، نفت سفید را هم حساب کنیم، روزانه حدود 150 میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف می شود که با اجرای طرح مذکور، هزینه جدید برای دولت ایجاد می شود و شرکت های واسطه ای سود سرشار از بیت المال می برند.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای دولت هزینه جدید تراشید، تصریح کرد: در قبال این سود زیاد شرکت های واسطه ای، آنها وظایفی بر عهده گرفتند مثل رنگ زدن جدولهای جایگاههای سوخت، جاروکردن محوطه و تعمیر جایگاههای سوخت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در همین زمینه در کمیسیون انرژی مجلس سوالی از بیژن زنگنه وزیر نفت مطرح شد، تصریح کرد: وزیر نفت توضیحات قانع کننده ای نداد و به همین دلیل سوال فردا سه شنبه در صحن مجلس مطرح می شود.

حاجی دلیگانی افزود: تصمیم گیری در این زمینه از اختیارات وزیر نفت نیست و این اقدام به ضرر منافع کشور است.