درد دل مردم پاسخ مسولین تاوانی که باید برای سفر بپردازیم/ حکایت ما و ثبت نام خودرو/ با نخبگان چنین نکنید

گروه اجتماعی الف،   3960920271 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
 تاوانی که باید برای سفر بپردازیم/ حکایت ما و ثبت نام خودرو/ با نخبگان چنین نکنید

دست دولت در جیب مردم و سکوت رسانه ها

 با سلام همانطور که مستحضرید دولت در راستای افزایش درآمدهای خود در بودجه سال 97 اقدام به افزایش نمایی برخی از درآمدهای عمومی خود نظیر افزایش تعرفه ورود خودرو و خروج مسافر و ... نموده است در دولت آقای احمدی نژاد هر ساله شاهد بودیم دولت با افزایش نرخ ارز در ماههای پایانی سال اقدام به کسب درآمد جهت کسری بودجه آخر سال خود میکرد و اصلاح طلبان در بوق و کرنا میدمیدند که بیا و ببین ولی اکنون در دولت روحانی این اتفاق چند ماه زودتر شروع شده و جالب اینجاست هیچ کدام از آقایان عکس العملی از خود نشان نمیدهند به نظر بنده مشکل از آنجا نشات میگیرد که نگاه دولت ایرادی اساسی در این زمینه دارد و آن نگاهی ابزاری به قشر متوسط به بالا برای کسب درآمد دولت است . بالابردن تعرفه خودرو ها با بازی کردن کلمات به بهانه اینکه خودروهای خارجی همگی لوکس !!! حساب میشوند و افزایش ناباورانه آن و همچنین بالابردن 130 درصدی نرخ خروج مسافر از کشور دقیقا در همین راستا صورت گرفته است گویی ایشان به علت یدک کشیدن قشر متوسط به بالا میبایست هزینه ای اضافی به دولت پرداخت کنند!!

تاوانی که باید برای سفر بپردازیم

 مگه میشه افزایش یک تعرفه به 3 تا 6 برابر بدون دلیل و حکمت و رشد یکباره قیمت به میزان 300 درصد؟! و البته که این تمام ماجرا نبوده و جل الخالق ازین نرخ عجیب که با تبصره‌ای عجیبتر به 600 درصد در دفعات چندم خروج از کشور صعود خواهد داشت !! کسب درآمد هنگفت از اشتیاق ملت به جلای وطن حتی برای یک سفر کوتاه مدت و چند روزه! درآمدی نه در قبال ارائه خدمات و تسهیلات که صرفا از سر توان جولان دهی و لاغیر! با خوندن این خبر به یاد ماجراهای رابین هود افتادم، داستان چند برابر شدن عوارض خروج و بی رقیب شدن کشور عزیزمان ازین حیث، بی شباهت به ماجرای جنگل شروود نبوده و نیست. وضع غرامت سنگین خروج برای مسافرانی که جرمشان عبور از مرز این سرزمین گربه سان است و بس! مسافرانی به قصد تحصیل و آموزش، تحقیق و همایش، تیمار و درمان، سیاحت و تفریح، و یا دیدار عزیزان و رفع دلتنگی! چه توفیر از چرایی سفر که گر از سر دلخوشی است یا درپی دلخوشی مستحق تاوان است و غرامت! / م. نژاد

با نخبگان چنین نکنید

 بنده محقق پسا دکترا دربنیاد نخبگان هستم. اینجانب مدرک دکترا خود را در دانشگاه وسترن انتاریو کانادا در رشته مهندسی شیمی اخذ نموده ام. با وجودی که امکان کار برای بنده در کانادا وجود داشت ولی به دلیل علاقه به کار در ایران تصمیم گرفتم که به ایران برگردم. برای آمدن به ایران طی تماسی که با بنیاد نخبگان داشتم متوجه شدم که آنها طرحی به نام همکاری با محققان مقیم خارج از کشور دارند (https://international.bmn.ir/plans) و به من گفته شد که طبق این طرح بنده می توانم به مدت یکسال درایران مشغول به کارتحقیقاتی زیرنظریکی ازاساتید تاییدشده توسط بنیادنخبگان شده و حقوق معادل استادیاررا دریافت کنم.

بنده طبق وعده ای که داده شده بود در تیرماه 1396 به ایران آمدم و کارم را شروع کردم. الان حدود دو ماه است که به بنده حقوقی داده نشده است (حقوق آبان وآذر) وهرچه هم پیگیرکارمان هستیم (لازم به ذکراست که افراد دیگری هم با استفاده ازاین طرح به ایران آمده و مشغول به کارشده اند ولی حقوق آنها هم حدود 2 یا 3 ماه عقب افتاده است) به ما می گویند که دولت به ما بودجه نداده است و باید صبرکنید.

سوال من ازدولت محترم این است که آیا شما به این روش قصد دارید مانع مهاجرت نخبگان شوید. چگونه است که دولت امکان پرداخت بدهی فوتبالیستها را دارد ولی امکان پرداخت حقوق نخبگانی را که فقط به خاطر علاقه به ایران به اینجا آمده اند و ازخیلی امکانات بهتردرخارج ازکشور گذشته اند را ندارد؟ خواهشمندم که این مطلب را درسایتتان چاپ کنید تا شاید گوش شنوایی برای رسیدگی به مشکلات ما پیدا شود/ با تشکرفراوان امیرحسین سیدمهدی از تهران

 حکایت ما و ثبت نام خودرو

 خواهشمندم درد دل و آه نامه ذیل را در سایت منتشر نمایید .یک هفته انتظار کشیدیم تا یکشنبه 19/9/96 فرا برسد وطبق وعده مدیر عامل محترم سایپا از طریق درگاه اینترنتی شرکت سایپا خوودروی ساندرو استپ وی را ثبت نام کنیم . سیستم کامپیوتر مغازه را چک نهایی کردم همه چیز روبراه وعالی .سرعت اینترنت را باترفندهای زیاد ارتقاء دادم این هم مرتب وروبراه .از ساعت 7صبح وارد سایت شرکت سایپا شدم .دیدم سایت بخاطر ثبت نام خودرو استپ وی تا ساعت 10صبح تعطیل است .

بچه ها همه خوشحال وانتظار ساعت 10را میکشیدند .ساعت نزدیک ده 10صبح شد .مجددا همه چی را بررسی کردیم عالی وروبراه .لحظات به کندی سپری میشد .قلب ها داشت از جا درمیامد .ثانیه ها نزدیک به 60بود که وارد شدیم .مرورگر درحال تلاش برای باز کردن صفحه ثبت نام بود .بالاخره صفحه باز شد.دیدیم پیام داده مرحله اول ثبت نام انجام شده ومرحله بعدی ساعت 10/15 .گفتیم حتما ساعت 10/15 امکان ثبت نام وجودخواهدداشت .ساعت 10/15شد دوباره تلاش کردیم که واردصفحه ثبت نام بشیم .باز پیام داد ثبت نام مرحله دوم ثبت نام انجام ومرحله بعدی ساعت 10/30 وهمینطور الی آخر .

چرا اینها با این نحوه ثبت نام با روحیات مردم دارند بازی میکنند اگر ثبت نام برای دوستان وآشنایان است پس چرا اعلام عمومی میشود .چرا صفحه ثبت نام حداقل برای ما بازنشد واین پیام رامیداد .آخر انسان تا بخواهد حداقل یک کد ملی را وارد کند چند ثانیه ای طول میکشد چطور میشه تعدادزیادی خودرو در 1 ثانیه نگارش بشه .بهتر نیست اینگونه با مردم وروحیات آنها بازی نکنند./ خواننده  الف ومنتقد سایپا

  مظلومیت قانون در عرصه عمل

 شعار قانون گرایی واقعی و در عمل یا فقط در شعار های انتخاباتی؟؟!! یکی از اصطلاحاتی که در انتخابات سال 92 وارد ادبیات سیاسی کشور شد این جمله جناب اقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم بود که در مناظره های انتخاباتی فرمودند "من سرهنگ نیستم من حقوق دان هستم" و این جمله یعنی دولت دکتر روحانی باید خیلی بیشتر به قوانین احترام بگذارد.

 اما متاسفانه بعضا خلاف این رویه مشاهده می شود برای نمونه در بحث آزمون استخدامی وزارت نفت شاهد قانون گریزی اشکار وزارت نفت هستیم با تو جه به اینکه در ابتدای امسال دیوان عدالت ادری مصوبه دادن هر گونه امتیاز خاص در آزمون استخدامی به کسانیکه غیر رسمی شاغل هستند را باطل اعلام کرد و لی متاسفانه هنوز جوهر حکم دیوان عدالت اداری خشک نشده وزارت نفت نه تنها به کسانیکه بصورت غیر رسمی شاغل هستند امتیازات خاصی داداه بلکه پا را فراتر گذاشته و سهمیه استخدامی جداگانه و ازمون جداگانه برای آنها تعریف کرده که صراحتا هم با روح و متن قانون اساسی، قانون خدمات کشوری و رای دیوان عدالت اداری در تضاد می باشد.

 در پایان قستمی از رای دیوان عدالت اداری آورده می شود: در پاسخ به شکايت مذکور و پس از دفاعيات معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، در نهايت، هيئت عمومي ديوان عدالت اداري، 15 فروردين امسال با حضور رئيس ديوان عدالت اداري تشکيل جلسه داد و اعلام کرد که بند 7 تذکرات آگهي استخدام مصوب معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور مبني بر اعطاي امتياز به کارکنان غير رسمي شاغل در دستگا ه هاي ذي ربط، مغاير اصل برابري فرصت ها، مصرح در ماده 41 قانون مديريت خدمات کشوري است، بنابراين به استناد بند يک ماده 12 و ماده 88 قانون تشکيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري مصوب سال 92، ابطال مي شود

. لینک رای دیوان عدالت اداری : http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3568432

 

 مشکل فنی در بانک ملت

با سلام من بارها دیدم وقتی مردم از روابط عمومی ها جوابی نمی گیرن و موضوع رو به شما اطلاع میدن بیشتر وقتها شما موفق می شید یه جوابی از روابط عمومی ها بگیرید.

ممنون می شم اگر این موضوع رو هم پیگیری کنید. الان بیشتر از یکهفته است که بانک ملت دسترسی ای پی های (IP) خارج از کشور رو به اینترنت بانکش رو بدون هیچ اطلاع قبلی بسته. برای من ( و تعدادی از همکارانم) که به مقتضی شغلم خارج از کشور هستم اما لازم دارم بتونم از خدمات اینترنت بانک استفاده کنم که وامم و قبضها رو پرداخت کنم و بتونم حقوقم رو جا به جا کنم این یه مشکل بزرگه چون عملا دسترسیم به حسابم مسدود شده.

هرچی هم اقوام در ایران از بانک ملت پیگیری می کنن یا جواب می شنوند که مشکلی نیست یا میگن مشکل هست نمی دونیم کی حل میشه. اگر محبت کنید شما یه پیگیری کنید ممنون می شم./ مهدی

 

پیشنهادی برای خانه دار کردن زلزله زدگان

اگراعتماد سازی بین مردم و دولت ایجاد شود(اعتماد سازی یعنی مردم را درنظاره ی پیشرفت مرحله ای و روزانه ی کار قرار دادن ، نه فقط پول گرفتن و اوراق بهادار فروختن و......) ، می شود از 10 میلیون نفر(ده میلیون) غیر مستضعف تقاضا کرد که هر نفر 100 هزار تومان برای زلزله زدگان بریزند، که به هر یک از صاحبان 15000 خانه ی تخریب شده ، 66 میلیون تومان بدون عوض و پرداخت و برگشت خواهد رسید! بدون هیچگونه فشاری به دولت و بیت المال و(ایجاد اعتماد یعنی شخص صاحب حساب باید مشخص باشد ومیزان و مبلغ جمع آوری شده باید هر روز به اطلاع مردم رسانده شود . تا هزینه خرج شده معلوم شود)

 

 فرش قرمز دولت  برای وارد کنندگان خودرو

 همانطور که شما هم میدانید از سال گذشته تا کنون قیمت خودروهای وارداتی بصورت نمایی افزایش پیدا کرده است و شرکت های وارد کننده که ظاهرا به هیچ نهاد و یا ارگان نظارتی پاسخگو نیستند از بسته شدن سایت ثبت سفارش بیشترین سوء استفاده را نموده و هرماه لیست قیمت جدیدی با افزایش های غیر قابل توجیه ارایه میکنند و متاسفانه هیچ مقام مسئولی نیز اعتراضی نسبت به این موضوع نداشته است گویی همگی با هم هماهنگ هستند.

! شما خود بهتر از هر کسی میدانید در فضای غیر رقابتی دست سوءاستفاده کنندگان برای سرکیسه کردن مردمی که سالهاست آرزوی داشتن خودرویی با کیفیت در سر داشته اند باز خواهد بود و حذف وارد کنندگان شخصی عملا دست وارد کنندگان انحصاری را برای جولان در بازار مکاره خود باز گذاشته و جالبتر هماهنگی دولت با آنهاست که با حذف واردکنندگان حقیقی و بستن سایت ثبت سفارش شایعات زیادی را بر سر زبان ها انداخته است.  امیدوارم تا حصول نتیجه و گرفتن پاسخی شفاف از مسئولین وزارت صنایع و همچنین وارد کنندگان موضوع پیگیری شود؟ با تشکر