ظریف به تهران بازگشت/توافق درباره کنوانسیون حقوقی خزر در نشست مسکو

گروه سیاسی الف،   3960915024 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان سه شنبه شب در پایان نشست وزیران خارجه پنج کشور ساحلی خزر در مسکو که در آن در مورد متن کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر توافق حاصل شد، به تهران بازگشت.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران پیش از ترک مسکو از مذاکرات انجام گرفته در نشست پنج جانبه خزر ابراز خرسندی کرد.

تارنمای روسی وستنیک قفقاز به نقل از سخنان ظریف نوشت: مذاکرات وزیران امور خارجه پنج کشور ساحلی خزر در مسکو برای تکمیل مقدمات اجلاس پنجم سران خزر در قزاقستان بسیار خوب، جدی و سودمند بود.

وی افزود: موضوعات اصلی دستور کار نشست را به طور اصولی تعیین کردیم. تا اجلاس سران خزر در قزاقستان فرصت داریم متن کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را دقیق تنظیم کنیم.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه نیز در کنفرانس مطبوعاتی پایان نشست خزر گفت که کشورهای ساحلی خزر در مورد تمام مسائل باقی مانده کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر به توافق رسیده و متن آن آماده شده است.

وی افزود: تمام مسائل دستور کار نشست جاری دریای خزر را مورد بررسی قرار دادیم.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزیر امور خارجه روسیه نوشت: در اجلاس امروز بر تنظیم کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر توجه خاص شد. با خرسندی خاطرنشان می کنم که راه حل هایی را برای مسائل کلیدی باقی مانده مربوط به تنظیم این سند دست یافتیم. این سند آماده شده است.

وی افزود: در آینده نزدیک، متن این سند مورد ویرایش قرار می گیرد و به زبان های ملی کشورهای ساحلی ترجمه و برای امضا آماده خواهد شد.