نوری همدانی: طلاب شئونات طلبگی را رعایت کنند

گروه اجتماعی الف،   3960911244

«طلبگی اصولی دارد از جمله آن، رعایت زی‌طلبگی، داشتن تقوا، اراده قوی، اخلاص و اخلاق حسنه است.»

به گزارش ايسنا، آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر شنبه (۱۱ آذر) در دیدار جمعی از طلاب و خواهران طلبه با بیان اینکه طلبگی شغل نیست، بلکه تفقه در دین است اظهار کرد: از افتخارات حوزه‌ها و حوزیان این است که در مسیری گام برمی‌دارند که شیخ مفیدها در آن راه بوده‌اند و قدم برداشته‌اند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: طلبگی اصولی دارد از جمله آن، رعایت زی‌طلبگی، داشتن تقوا، داشتن اراده قوی، اخلاص و اخلاق حسنه است.

وی بیان کرد: طلبگی راه مقدسی و نعمت است که خدا به انسان‌های خاص عنایت کرده است و شما طلاب همان آدم‌های خاص هستند که دراین مسیر قرار گرفته‌اید؛ بنابراین لازم است از این فرصت استفاده کرد و به اندوخته‌های علمی و تهذیبی بیافزایید.

او افزود: طلبه موفق کسی است که از فرصتی که در اختیارش قرار گرفته برای تبلیغ و نشر دین به خوبی بهره ببرد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: طلبه موفق کسی است که نسبت به اتفاقات و حوادث بصیرت داشته باشد، عقل و علم را باهم داشته باشد و تا بتواند حق را از باطل تشخیص دهد.

وی یادآور شد: انسان با بصیرت کسی است که بتواند در فتنه‌ها تصمیم درست گیرد و گرفتار فتنه‌ها نشود.

او ادامه داد: در عصری قرار داریم که اسلام گرفتار انواع فتنه‌ها ازسوی دشمنان شده است. دشمنانی که روز به روز به توطئه‌های خود می‌افزایند و هدف‌شان هم خشن جلوه دادن اسلام است.

آیت‌الله نوری همدانی گفت : معاندین کسانی هستند که اسلام را تنها در مسائل خاص خلاصه کرده بودند، ولی بصیرت داشتن باعث می‌شود، انسان باطل را از حق تشخص دهد و گرفتار نشود.