زلزله ۶.۱ ریشتری هجدک کرمان را لرزاند/ آمار مصدومان به ۵۲ نفر رسید/تخریب تعدادی از خانه‌های روستایی/ ثبت ۹۶ پس لرزه+تصاویر اولیه

گروه حوادث الف،   3960910028 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

زمین‌لرزه ‌6.1 ریشتری ‌ساعت 6 و 2 دقیقه و 44 ثانیه و در عمق 10 کیلومتری زمین هجدک در استان کرمان را لرزاند.

زلزله ۶.۱ ریشتری هجدک کرمان را لرزاند/ آمار مصدومان به ۵۲ نفر رسید/تخریب تعدادی از خانه‌های روستایی/ ثبت ۹۶ پس لرزه+تصاویر اولیه

23:40 / سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه زلزله ۶.۱ ریشتری صبح امروز استان کرمان تاکنون ۹۶ پس‌لرزه داشته است گفت: در حال حاضر ۱۰ نفر از مصدومان زلزله کرمان در بیمارستان‌ها بستری هستند. مدارس بخش کوهساران فردا و پس فردا تعطیل است.

20:00 /  مردم تا ۴۸ ساعت آینده در ساختمان های غیر ایمن حضور پیدا نکنند/نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به تداوم پس لرزه ها در هجدک از مردم خواست در ساختمان های غیر ایمن حضور پیدا نکنند و حتی الامکان در فضاهای باز حضور داشته باشند.

 

14:40 / رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۵۲ نفر براثر زلزله صبح امروز مصدومیت جزئی و غیر مسقیم از زلزله داشتند. این زلزله تلفات انسانی نداشت.

13:10 / تاکنون بیش از ۴۳ پس‌لرزه رخ داده که بیشترین آن ۵.۵ ریشتر و کمترین آن ۲.۳ ریشتر بود. از ابتدای زلزله براساس دستور استاندار کرمان تمام تیم‌های جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های مرتبط اعم از نیروی انتظامی، بنیاد مسکن، سپاه، اورژانس در منطقه حضور داشتند. همچنین ستاد بحران تشکیل شد که از مصوبات آن اعلام آماده‌باش هلال احمر و ایجاد اردوگاه موقت در منطقه بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از مردم خواست با نیروهای مستقر در منطقه و به ویژه هلال احمر، سپاه و نیروی انتظامی همکاری‌های لازم را داشته باشند تا خسارت کمتری ایجاد شوند.

وی  گفت: خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم. همچنین بیشترین تلفات برای احشام و بیشترین تخریب مربوط به خانه‌های قدیمی است.

 

12:10 / سرپرست اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان زلزله کرمان را ۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه احتمال سرمازدگی در شب در مناطقی است که مردم از ترس خارج از منزل حضور دارند.

کولیوند با اشاره به اعزام تیم ارزیابی بهداشت و مبارزه با بیمارها به مناطق زلزله زده، ادامه داد: تاکنون به شبکه آبرسانی آسیبی وارد نشده است

11:20 / محمود شهبا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بر اثر زلزله صبح امروز در منطقه کوهساران راور برق تعداد کمی از روستاها قطع شده بود، گفت: در حال حاضر برق تمامی روستاهای زلزله‌زده در منطقه هجدک کرمان وصل است.

00: 10 / سگ های زنده یاب در مسیر کرمان /۲۹ پس لرزه تا این لحظه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه این زمین‌لرزه تاکنون ۲۹ پس لرزه داشته است خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از خانه‌های قدیمی روستایی در منطقه فروریخته است.

فلاح افزود: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر استان کرمان در حال ارزیابی از میزان خسارات مالی در منطقه هستند.

9:25 /  شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر: ۸ تیم عملیاتی هلال احمر به مناطق زلزله زده استان کرمان اعزام شدند و بالگرد هلال احمر هم به منظور ارزیابی میزان خسارت در حال گشت زنی در منطقه است.

وی افزود: روستای کوهک در کرمان بیشتر خسارت را داشته و ۱۲۲ منزل مسکونی در این زلزله تخریب شده است.

فتحی با اشاره به اعزام تیم های اسکان اضطراری به منظور اسکان زلزله زدگانی که منزل آنها تخریب شده است، گفت: تاکنون هیچ خسارت جانی از وقوع زلزله در استان کرمان اعلام نشده است.

9:10 / بخشدار کوهساران راورِکرمان: درپی زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری تاکنون بیش از ۵۰ خانه تخریب شده اما تلفات جانی نداشته است.تعدای از دام‌های منطقه تلف شدند.
با وجود ۱۰۸ مادر چاه و گل‌آلود شدن آب، خسارت بزرگی به قنات‌ها وارد شده و آسیب‌های کلی دیده‌اند.اکیپ‌هایی از سپاه و هلال‌احمر به کوهپایه و سایر روستاهای اطراف اعزام شده‌اند.

8:40 / فرماندار راور در گفت: هیچ خسارات جانی براثر این زلزله گزارش نشده است.

فرمانده سپاه راور کرمان نیز با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله بلافاصله تیمی از سپاه ناحیه راور در محل حضور یافت، اظهار داشت: خدا را شکر تلفات جانی نبوده و فقط چند رأس دام تلف شده و تعدادی خانه قدیمی تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ‌مرکز این زمین‌لرزه در موقعیت 57.39 طول جغرافیایی و 30.73 عرض جغرافیایی گزارش شده است.

شدت این زمین‌لرزه به‌حدی زیاد بود که در شهرهای کرمان، زرند، راور و رفسنجان احساس شد.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه گزارشی مخابره نشده است.

تعدادی از خانه‌های روستایی در منطقه هجدک آسیب دیده است

فرماندار راور با بیان اینکه به تعدادی از خانه‌های روستایی آسیب رسیده است گفت: در حال بررسی میزان خسارت جانی این حادثه هستیم.

سیدحسن میرصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در حال بررسی خسارات اولیه زلزله در منطقه هستیم اظهار داشت: اکیپ‌های امدادرسانی به منطقه اعزام شده است.

فرماندار راور با بیان اینکه به تعدادی از خانه‌های روستایی آسیب رسیده است گفت: در حال بررسی میزان خسارت جانی این حادثه هستیم.