رئیس اوپک: نتیجه دیدار ، متوازن شدن بازاراست

گروه اقتصادی الف،   3960909231

رئیس اوپک با بیان اینکه برخی تصورشان بر این بود که توافق اوپک، به ثمر نخواهد نشست، گفت: بازار در حال متوازن شدن بوده و آمار گویای این واقعیت است.

به گزارش مهر، خالد الفالح که هم اکنون به صورت زنده در حال اعلام جمع‌بندی جلسه امروز اوپک در وین است، گفت: اکنون بیانیه اوپک قرائت خواهد شد و پس از آن، نواک، وزیر انرژی روسیه بیانیه خود را قرائت خواهد کرد.

رئیس اوپک افزود: این سومین نشست مشترک اوپک و غیر اوپک به شمار می‌رود و باید از وزیر انرژی روسیه تشکر کرد که با رهبری خود، باعث همکاری اوپک و غیراوپک شده و از همه کشورهای عضو و غیر عضو نیز برای این همکاری، قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به سالگرد توافق اوپک تصریح کرد: یک سال پیش ما در اینجا، همکاری خود را شروع کرده و این همکاری، باعث بهبود بازار شده است؛ در حالیکه بسیاری تصورشان بر این بود که این توافق، موفق نمی شود.

الفالح ادامه داد: همانطور که اکنون مشاهده می‌شود، بازار درحال متوازن شدن است و آمار به خوبی گویای این واقعیت است. اکنون، همه نتایج خوب بوده و به علت التزام صد درصدی یا بیشتر به توافق کاهش تولید، حاصل شده است.

وی با بیان اینکه، از صبح تا عصر در مورد تمدید توافق برای ادامه بهبود بازار بحث و تبادل نظر صورت گرفت، خاطرنشان کرد: برای تضمین این که کارها و تلاشها و صبرمان هدر نرود، باید به توافقمان ادامه بدهیم.

رئیس اوپک خاطرنشان کرد: نتیجه دیدار امروز، ایجاد همکاری بی سابقه بین اوپک و غیر اوپک و دست یابی به پایداری بازار است که همه ما برای کوتاه مدت و بلند مدت طالب آن هستیم.

به گزارش مهر، پس از اتمام سخنان خالد الفالح، نواک، وزیر انرژی روسیه به ایراد سخنرانی پرداخت و از طرف روسیه و کشور های غیر اوپک، از همه تشکر کرد.

نواک گفت: اول از همه اجازه بدهید برای تشکیل این جلسه، از اوپک تشکر کنم.