رسم تیراندازی در عروسی باز هم قربانی گرفت

گروه حوادث الف،   3960909048 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست فرمانداری شهرستان بهمئی گفت: تیراندازی هوایی در جشن عروسی در روستای سیاهشیر لیکک، یک کشته برجای گذاشت و عروسی را به عزا تبدیل کرد.

رسم تیراندازی در عروسی باز هم قربانی گرفت

حکمت الله سنایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ساعت 23:30 دقیقه چهارشنبه شب در پی تیراندازی در عروسی در روستای سیاهشیر از توابع شهر لیکک مرکز این شهرستان یک پسر بچه 14 ساله کشته شد.

وی افزود: این نوجوان در مراسم عروسی یکی از آشنایان خود حضور داشته که بر اثر تیراندازی و اصابت گلوله تفنگ ساچمه ای به سرش از سوی یکی از بستگانش جان خود را از دست داد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بهمئی بیان کرد: قاتل و مقتول هردو فامیل هستند.

سنایی عنوان کرد: هم اینک قاتل توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است.

شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود 38 هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله 300 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

در آیین‌های عروسی برخی روستاها و شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استان های ایران چند تیر هوایی برای عروس و داماد به شکل نمادین شلیک می‌شود.

در سال‌های اخیر انتشار خبر کشته و زخمی شدن عده‌ای در این نوع حوادث، انتقادهایی را از سوی مسئولان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ها در پی داشت.

مهرداد کرمی، دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از این اعلام کرده بود دستگاه قضایی با عوامل تیراندازی در مجالس شادی به‌ویژه جشن‌های عروسی با قاطعیت برخورد می‌کند تا این شیوه و سنت غلط ریشه کن شود.

سردار مهدی انصاری، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز مرداد امسال گفته بود که از ابتدای سال 96 تاکنون 40 نفر در به دلیل تیراندازی در آیین های عروسی دستگیر و ضمن توقیف اسلحه، روانه زندان شده‌اند.

تیراندازی در برخی موارد در آیین‌های عزاداری نیز مرسوم است که در یک مورد آن در سال 1394 هشت نفر مصدوم شدند.