آیا تلگرام فیلتر خواهد شد؟

گروه فناوری الف،   3960906060 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که ­­امکان بسته شدن برخی از پیام رسان‌ها وجود دارد. بر این اساس شائبه‌هایی نیز درباره تلگرام به گوش می‌رسد.

آیا تلگرام فیلتر خواهد شد؟

به گزارش زومیت، امیر خوراکیان با احتمال بسته شدن برخی از پیام‌رسان‌ها، اعلام کرد که حمایت از پیام رسان‌های داخلی و تبیین آثار استفاده از برخی پیام‌رسان‌ها در حوزه‌های مختلف اولویت است.

خوراکیان در حاشیه نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج گفت: آنچه که در شرایط فعلی مهم است فراتر از بسته بودن یا باز بودن تمام و کمال پیام رسان‌ها است و آنچه که اهمیت بیشتری دارد تبیین ابعاد حضور در پیام رسان‌های گوناگون است.

خوراکیان افزود: «مردم باید از پیام رسان‌هایی که استفاده می‌کنند، اطمینان داشته باشند که در هر عرصه‌ای صلاحیت استفاده درست از آن پیام رسان وجود داشته باشد.»

بر اساس گزارش معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، با این توضیح ممکن است یک پیام رسان برای ارتباطات در حوزه خاصی مناسب باشد، اما برای فعالیت‌های اقتصادی سالم مناسب نباشد.پ

وی همچنین اعلام کرد که در نتیجه صرف نظر از بسته بودن یا باز بودن برخی از پیام رسان‌ها اینکه از هر پیام رسان در چه حوزه‌ای می‌توانیم استفاده کنیم نیازمند فرهنگ سازی است.

خوراکیان گفت: «به‌طور طبیعی تصمیم‌گیری در حوزه کلان کشور هم متناسب با این صلاحیت‌ها به شمار می‌رود، ممکن است این سیاست گذاری اتفاق بیفتد که در برخی از حوزه‌ها در پیام رسان امکان استفاده فراهم باشد و در برخی از حوزه فراهم نباشد.»

وی افزود: حمایت از پیام رسان‌های داخلی اهمیت زیادی دارد به طوری که مردم بتوانند با حضور در این پیام رسان‌ها در چارچوب ضوابط استفاده درستی را داشته باشند.

البته در این گزارش به پیام‌رسان خاصی اشاره نشده، اما از مدت‌ها پیش بیشتر تمرکز مسئولان ذیربط روی تلگرام بوده است. حالا مشخص نیست که فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا تلگرام هم در لیست پیام‌رسان‌هایی قرار می‌گیرد که فردا بسته خواند شد یا خیر.