بزرگترین جهش قرن در صنعت کامیون سازی جهان

گروه فناوری الف،   3960829004

با رونمایی از کامیون برقی تسلا که با یک بار شارژ توانایی پیمایش ۸۵۰ کیلومتر را دارد احتمالا یکی از بزرگترین جهش‌های صنعت کامیون‌سازی در ۱۰۰ سال اخیر رخ داده است.

به گزارش ایران، این کامیون را می‌توان پرشتاب‌ترین کامیون تولیدی جهان دانست چرا که بدون تریلر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودروی سنگین، تنها ۵ ثانیه است البته وقتی تریلر ۳۶ تنی به این کامیون متصل می‌شود این شتاب به عددی در حدود ۲۰ ثانیه کاهش می‌یابد.

صندلی راننده در مرکز کابین سـِمی قرار دارد و در دو طرف فرمان، دو نمایشگر لمسی برای کنترل قسمت‌های مختلف خودرو تعبیه شده است. دوربین‌های نصب‌شده در اطراف این کامیون سبب می‌شود راننده دیگر نگران نقاط کور نباشد. سـِمی نیز مانند دیگر خودروهای تسلا، با سیستم‌های ایمنی و کمکی بی‌شمار عرضه خواهد شد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به سیستم خودران اشاره کرد. سیستم خودران استفاده شده در این خودرو به نسل چهارم تعلق دارد.

مدتی است که خودروهای الکتریکی تسلا تکانی به صنعت خودرو داده است و برخی از شرکت‌های به شدت محافظه‌کار خودرو ساز مانند مرسدس بنز را به استفاده از موتورهای الکتریکی سوق داده است.

البته در کنار تسلا تویوتا هم طرحی بلند پروازانه برای ساخت کامیون‌های پیل سوختی دارد. هیوندایی هم طرحی برای یک اتوبوس کاملا برقی بدون نیاز به خطوط فشار قوی برق دارد.