روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره سوریه را وتو کرد

گروه جهان الف،   3960826008

روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا را درباره تمدید ماموریت ساز و کار مشترک برای تحقیق درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه وتو کرد.

به گزارش العالم، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی چند کشور از جمله آمریکا درباره سوریه توانست 11 رای موافق، 2 رای مخالف و 2 رای ممتنع را به دست آورد اما به خاطر مخالف روسیه یکی از اعضای شورا، تصویب نشد.

براساس این گزارش نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از مخالفت روسیه و رای منفی این کشور به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی درباره سوریه انتقاد کرد.

وی ادعا کرد: روسیه طرفدار استفاده از سلاح شیمیایی است و برای دهمین بار مانع کار ما شد.اگر لازم شود از روش های دیگری هم استفاده می کنیم.

بشار الجعفری نماینده سوریه در نشست شورای امنیت درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه گفت: روسیه با وتوی امروز خود از تکرار فاجعه عراق و لیبی جلوگیری کرد. از آنجا که ما به قوانین و مشروعیت بین المللی ایمان داشتیم با هیأت حقیقت یاب همکاری کردیم.

نماینده روسیه هم درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه گفت: ما از ابتدا موضوع کمیته حقیقت یاب را جدی نگرفتیم، چرا که دارای اشتباهات ساختاری بود.