اصلاح قانون برای ایرانیان خارج از کشور

گروه سیاسی الف،   3960823311

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که وزارت خارجه و اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه در کمیته روابط خارجی بر اصلاح قوانین جهت به‌منظور بهر‌ه‌گیری از مزایای ایرانیان خارج از کشور تأکید کردند.

به گزارش فارس، مرتضی صفاری نطنز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، از تشکیل نشست کمیته روابط خارجی این کمیسیون طی بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان خبر داد.

وی موضوع نشست امروز این کمیته را ایرانیان خارج از کشور و چگونگی استفاده از ظرفیت آنان خواند و گفت: به ویژه از جهت بهره‌گیری از سرمایه‌ در گردش و تکنولوژی و مزایای علمی و پژوهشی هموطنان خارج از کشور در نشست امروز با حضور مقاماتی از وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران مباحث مفیدی مطرح شد.

صفاری در این باره گفت: پیش‌بینی راهکارهایی به منظور تسهیل رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور و استفاده بهینه از سرمایه‌های آنان که حدود دو هزار میلیارد دلار برآورد می‌شود از جمله محورهای نشست امروز کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود.

وی با تأکید براینکه تدوین این راهکارها می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور کمک کند، خاطرنشان کرد: مقرر شد آن دسته از قوانینی که به شکلی مربوط به حضور ایرانیان خارج از کشور و استفاده از مزایای آنان شده اما به‌روز نیستند، اصلاح شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اعلام تصمیم مشترک این نشست که از حمایت بیشتر از سهولت تعامل با ایرانیان خارج از کشور در زمینه جذب سرمایه‌های آنها گفت: مقرر شد این جلسات تا حصول نتایج مفید ادامه یابد.