غارت اقلام امدادی توسط سودجویان در مناطق زلزله زده

گروه حوادث الف،   3960823210 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها با اشاره به بازدیدش از روند امدادرسانی مناطق زلزله‌زده اسلام آباد غرب و سر پل ذهاب گفت که در حال حاضر بی نظمی در توزیع اقلام و نیازهای اولیه دیده می‌شود و در این میان گروه‌هایی که نیازی نیز ندارند، به غارت اقلام امدادی می‌پردازند.

غارت اقلام امدادی توسط سودجویان در مناطق زلزله زده

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنده به همراه آقای محمودی شاه نشین روز گذشته و براساس ماموریت رئیس مجلس به مناطق زلزله‌زده رفتیم تا در جریان روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان بازدیدی قرار گیریم که از دو شهر اسلام آباد غرب و سر پل ذهاب بازدید کردیم.

وی توضیح داد: بیشتر خسارات ناشی از زلزله در سر پل ذهاب و اسلام آباد غرب محدود به چند واحد مسکن مهر و بیمارستان اسلام آباد غرب بود. بیمارستانی که بایستی در زمان وقوع حادثه حامی مردم می‌شد، به دلیل نداشتن استحکام لازم تخریب شد و مجروحین و حادثه دیدگان به بیمارستان کرمانشاه انتقال پیدا کردند.

علیرضا بیگی با بیان اینکه بیشترین خرابی و ویرانی ناشی از زلزله در شهر سر پل ذهاب رخ داده است گفت که تمرکز تمام فعالیت‌های عمرانی برای امداد و نجات در این شهر است. با وجودی که دستگاه‌های خدمات رسان در حال انجام وظیفه هسنتند اما بی‌نظمی در توزیع اقلام و نیازهای اولیه به خصوص اسکان اضطراری دیده می‌شود.

وی افزود: در این بین گروه‌هایی که شاید نیاز به اقلام امدادی و اولیه نداشته باشند به غارت این اقلام می‌پردازند. انتظار می‌رود مدیران دقیق‌تر و منظم‌تر اقلام را به مردم نیازمند آن هم به صورت اضطراری و فوری برسانند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها با بیان اینکه اکنون در مرحله اسکان اضطراری زلزله‌زدگان هستیم، افزود: امداد و نجات خاتمه یافته و آسیب دیدگان و مجروحان به مراکز درمانی فرستاده شده‌اند. با توجه به قرار گرفتن در مرحله اسکان اضطراری انتظار می‌رود که هرچه سریعتر اقلام مورد نیاز یعنی چادر، پتو و مواد خوراکی به زلزله‌زدگان رسانده شود. موضوعی که نیازمند مشارکت همگانی مردم است؛ چون اقدامات دستگاه‌های دولتی و هلال احمر به تنهایی نمی‌توانند این مرحله به سرانجام برسانند.

علیرضا بیگی افزود: مردم زلزله‌زده شب گذشته در سرما و بدون سرپناه موقت گذراندند؛ ادامه این روند امکان‌پذیر نیست. باید هرچه سریعتر اقلام امدادی و اسکان اضطراری به آنها رسانده شود البته کمپ‌هایی در حال استقرار است که امید است تا قبل از رسیدن شب تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به استقرار مراکز امدادی سپاه گفت: با توجه به اینکه مراکز امدادی به دلیل تخریب نمی‌توانند پاسخگوی زلزله‌زدگان و مجروحان باشند کمپ‌های امدادی اضطراری سپاه مستقر شده و در حال آواربرداری است.