ربیعی: وزارت رفاه، وزارت مجاهدت‌های خاموش است

گروه اجتماعی الف،   3960810120

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه را وزرات مجاهدت‌های خاموش می‌دانم.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه 10 آبان) در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس، اظهار داشت: موضوع تشکل‌های اجتماعی، کارگری و کارفرمایی و گسترش آن به اعتقاد من یکی از نقاط قوت وزارت تعاون و رفاه اجتماعی بوده، من این وزارتخانه را به عنوان وزارت تشکل‌ها نیز می‌شناسم.

وی افزود: این تعاونی‌ها و تشکل‌ها فقط اقتصادی نیستند، بلکه بیشتر تشکل‌های اجتماعی هستند؛ همچنین تشکل‌های خیر جمعی نیز مربوط به وزارتخانه متبوع من است و تشکل‌های کارفرمایی و کارگری و بازنشستگی در صندق کشوری که بسیار ضعیف بودند را نیز گسترش داده‌ایم.

ربیعی درباره وظایف تشکل‌ها نیز گفت: در جامعه‌ای که احزاب بزرگ وجود ندارد، تشکل‌ها می‌توانند رابطه بین مردم و دولت را افزایش دهند، به نظر من گسترش تشکل‌ها راه آرامش جامعه و گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز برای حل مسائل بزرگ اجتماعی است، اما کارهای انجام شده برای تشکل‌ها کافی نبوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آمار موجود درباره تشکیل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و خیر جمعی نیز تصریح کرد: در دولت یازدهم حداقل حدود 40 درصد به تشکل‌های حوزه کار خیر جمعی اضافه کرده‌ایم، همچنین در حوزه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز آمارهای موجود نشان از این دارد که در پایان سال 1391 از حدود 8 هزار تشکل در مجموعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در پایان 1395 به حدود 13000 تشکل افزایش پیدا کرده که رشد 1.5 برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: ما در تشکیل تشکل‌ها به عنوان تسهیل‌گر و حمایت‌گر هستیم و کمترین دخالت در مورد ایجاد آنها را داشته‌ایم، همچنین راه برون رفت از مسائل بزرگ پیش رو را افزایش شرکای اجتماعی و دخیل کردن نهادهای مدنی می‌دانیم که در این راه وزارت متبوع خود را وزرات مجاهدت‌های خاموش می‌دانم.

ربیعی خاطرنشان کرد: سعی من بر این بوده که تشکل‌ها را در مجامع بین‌المللی با خود همراه کنم، همچنین وزاتخانه خود را در حوزه تشکل‌های اجتماعی شاگرد اول می‌دانم.