کلینتون: تهدید کره شمالی اقدامی خطرناک و کوته بینانه است

گروه جهان الف،   3960726062

وزیر خارجه اسبق آمریکا هشدار داد تهدیدهای ترامپ علیه کره شمالی به دور از عقل بوده و حل بحران شبه جزیره کره نیازمند دیپلماسی و مذاکره است.

کلینتون: تهدید کره شمالی اقدامی خطرناک و کوته بینانه است

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور، تهدیدهای وی مبنی بر آغاز جنگ در شبه جزیره کره را خطرناک و کوته بینانه عنوان کرد و همه طرفین دخیل در این مناقشه را به نشستن پای میز مذاکره، ترغیب کرد.

وی همچنین از چین خواست تا با ایفای نقشی جدی‌تر، به اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی و مهار برنامه هسته‌ای-موشکی این کشور، کمک کند.

هیلاری که برای شرکت در نشستی با موضوع مهار پیونگ یانگ به کره جنوبی رفته است، تاکید کرد: نیازی نیست در مقابله با کره شمالی جنگ طلبانه و تهاجمی رفتار کنیم بلکه باید با اعمال فشار این کشور را پای میز مذاکره بیاوریم.

وی بی آنکه نامی از ترامپ بیاورد، در اشاره ای غیر مستقیم گفت: دعوا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به لب او (ترامپ) لبخند می‌آورد.

هیلاری همچنین با اشاره به موج حملات توئیتری ترامپ گفت: این روش به نفع کره شمالی تمام شد حال آنکه فکر نمی کنم کره شمالی از این جور نفع ها به آمریکا رسانده باشد.