واکنش ها به عذر خواهی آقای قرائتی

گروه فرهنگی الف،   3960725243 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
واکنش ها به عذر خواهی آقای قرائتی

 

 به گزارش الف بدنبال انتشار کلیپی از یک جلسه سخنرانی آقای محسن  حجت‌الاسلام قرائتی  که وی در آن جلسه خطاب به حسین نمازی معروف به «آقای دوربینی» می‌گوید که از جلسه خارج شود. اعتراضاتی به این برخورد ایشان انجام شد . عزت الله ضرغامی اولین کسی بود که اعلام کرد: امروز با آقای قرائتی تماس گرفتم و در این مورد با ایشان صحبت کردم.کاملا معلوم بود که خود ایشان از این مسئله بسیار ناراحت هستند.دلیل عصبانیت‌شان را در آن برنامه برای من توضیح دادند ولی تصریح کردند که از رفتار خود پشیمان هستند. 

پس از آن بود که حجت‌الاسلام قرائتی در توییتر از نحوه برخورد خود عذر خواهی کرد و نوشت :ما فقط چهارده معصوم داریم و همه ممکن است خطا و اشتباه کنند. آقای قرائتی از خدا و جناب آقای نمازی و هر کس دیگری که به هر دلیلی از ایشان ناراحتی به دل دارد عذرخواهی  می‌کنم.

 

برخی از افراد و شخصیتها که به نحوه رفتار ایشان در این جلسه انتقاد کرده بودند نسبت به عذرخواهی وی نیز واکنش نشان دادند که در ادامه میخوانید :

 

اکبر نبوی که مقاله‌ای انتقادی درباره رفتارآقای قرایتی منتشر کرده بودمی‌نویسد : به همان دلیل که از آقای قرائتی بخاطر رفتارش با تندی انتقاد کردم، اکنون و با دیدن این توئیت، می گویم: درود و رحمت خداوند بر حجت الاسلام قرائتی

 

حجت الاسلام حمید رسایی نیز نوشت:آقای قرائتی عذر خواهی کرد، حالا نوبت شماست!

 حتی نگذاشت به یک هفته بکشد، فورا عذر خواست و از خدا و خلق خدا طلب آمرزش کرد. حاج اقای قرائتی را میگویم. اثبات کرد مرد عمل است، قران اگر درس داده و میدهد، قرانی هم عمل میکند. من اما میشناسم آنهایی را که فقط حرف میزنند. میشناسم انهایی را که دم از اعتدال زدند اما برای قدرت، همه جا را پر کردند از اثر تندروی هایشان! میشناسم مدعیان اخلاق را که چند ماه، کشور را به پرتگاه آشوب بردند و عذر خواهی که هیچ وقیحانه طلبکار هم هستند. .....

.....بله! الگوهای ما امثال قرائتی هایی هستند که اگر خطا کنند سینه سپر کرده عذر میخواهند. و اما کی نوبت به عذر خواهی ارباب های شما میرسد؟!

 

 مالک شریعتی هم نوشت: اخلاق قرآنی و شجاعت در پذیرش خطای سهوی از آقای قرائتی درسی است برای همه خطاکاران سهوی و عمدی چه ما مردم و چه مسوولان

 

و کاربری در فضای مجازی اینچنین می‌نویسد:

در پخش مستقيم اقتضائات و شرايطي است كه آقاي قرائتي به آن عادت ندارد. در همين ويدئو هم ايشان مي گويد دوربين را نگه داريد! يعني كاملا واضح است كه ايشان تصور مي كرده در يك برنامه ضبطي سخنراني مي كند!