رزمایش بزرگ حیدر کرار در مرز پرویزخان آغاز شد

گروه سیاسی الف،   3960702278

مرحله سوم رزمایش بزرگ حیدر کرار امروز با حضور تیپ ۳۵ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در کرمانشاه در منطقه عمومی مرز پرویزخان قصرشیرین آغاز شد.

به گزارش تسنیم ، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری این رزمایش اظهار داشت: این رزمایش به مدت یک هفته در چندین مرحله و به صورتهای مختلف ادامه دارد که سعی می‌شود متناسب با طراحی از قبل تعیین شده یگان‌های مورد نیاز رزمایش وارد عمل شوند.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی گفت: هدف از برگزاری این رزمایش ارزیابی تحرک، کارآمدی و قدرت تهاجمی یگان‌های ویژه واکنش سریع ارتش و بر اساس تصمیم‌های عملیاتی و واکنش‌های اتخاذ شده در این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست این رزمایش سال 94 در همین منطقه و مرحله دوم آن سال گذشته در شمال شرق کشور برگزار شد عنوان کرد: مرحله سوم این رزمایش امروز با حضور یگان‌های واکنش سریع در منطقه عمومی مرز رسمی پرویرخان قصرشیرین در حال برگزاری است.

نعمتی با بیان اینکه تیپ‌های نیروی مخصوص و تیپ‌های زرهی واکنش سریع در این رزمایش مرحله به مرحله وارد عمل می‌شوند گفت: در قسمت نخست رزمایش تحرک و آمادگی پاسخ به نیاز عملیاتی یگان‌ها به صورت کامل، طبیعی و بدون ابلاغ به یگان‌ها با اقدام و پاسخ به موقع نیرو‌ها انجام شد.

وی افزود: با وجود ناامنی‌های آن سوی مرز، با هوشیاری نیروهای مسلح هر روز شاهد پیشرفت، آبادانی و سازندگی در این منطقه هستیم و امر نشان‌دهنده امنیت بالای مرزهای کشورمان دارد و این مهم به برکت خون شهدا، تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و تلاش نیروهای مسلح حاصل شده است.

نعمتی به آمادگی ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اشاره کرد و گفت: ارتش بر اساس مسئولیت واگذار شده به او آماده ارائه خدمات مطلوب به زائران در بخشهای امدادی، پزشکی و امنیتی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارشد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در غرب کشور نیز در این رزمایش عنوان کرد: با تقویت نیرو‌ها و رصد کامل اطلاعاتی، نوار مرزی غرب کشور در امنیت کامل قرار دارد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با پیروی از شهدا آماده دفاع و پاسداری از مرز‌ها هستند.