درباره ما

  3951011001

جامعه خبری تحلیلی الف

جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاهها و نیز متخصصان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف علوم انسانی،  با صاحب امتیازی آقای دکتر احمد توکلی در تابستان سال ۱۳۸۵ در حرکتی جمعی با اهداف زیر «جامعه خبری تحلیلی الف» را تشکیل دادند:

  • تلاش برای تولید و غنی سازی مبانی نظری در حوزه‌های مختلف علوم انسانی با توجه به اقتضائات بومی، ملی، فرهنگی و ارزشی ایران اسلامی
  • تلاشی برای تاثیرگذاری و جهت‌دهی به سیاستگذاری‌ها در جهت اعتلای ایران اسلامی و تحقق اهداف مطرح در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام
  • گسترش و تعمیق اطلاعات و بینش بینندگان الف با مشارکت و همکاری خود آنها

ارزش‌های الف

اسلام به عنوان دین کامل برای سعادت فرد و جامعه، مهدویت و فرهنگ پویای انتظار، عدالت در همهٔ عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی؛ مردم سالاری دینی، آزادی در عرصه اندیشه و عمل در چارچوب قانون، تولید علم و فناوری، قانون اساسی و سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام

 «جامعه خبری تحلیلی الف» بطور شبانه روزی گلچینی از اخبار، تحلیل‌ها، عکس‌ها، کاریکاتورها و نیز منابع صوتی، تصویری جذاب برای کارشناسان، تصمیم‌سازان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور و عموم مردم را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، الف تلاش دارد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز در اختیار بینندگان محترم قرار دهد.

رویه‌‌های الف

الف به دو شکل، اخبار و اطلاعات مورد نیاز مخاطبان خود را در اختیارشان می‌گذارد: نقل اخبار برگزیدهٔ دیگر رسانه‌ها در حاشیهٔ ستون سمت چپ و نیز ارائه اخبار ویژه تولیدی خود در ستون اصلی وسط.

صاحب نظران، کارشناسان و اهل فکر و قلم می‌توانند مقالات، یادداشت‌ها، اخبار و منابع صوتی و تصویری خود را از طریق بخش ارسال مطالب در اختیار دیگر بینندگان الف قرار دهند.

بینندگان محترم الف هم‌چنین می‌توانند با ارائه نظرات خود در ذیل مقالات، یادداشت‌ها، اخبار و منابع بصری، در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت نمایند.

تحریریه الف نظرات رسیده از سوی بینندگان محترم را با دقت و حساسیت، بررسی و تائید می‌کند تا کمترین توهین و افترایی در مجموعه سایت الف به اشخاص ثالث وارد نشود.

- دکتر احمد توکلی در تاریخ 20دی ماه 1402 صاحب امتیازی الف را به آقای بیژن مقدم واگذار کرد .

مدیر مسولی  و سردبیری سایت الف از مرداد 1394  تا کنون بر عهده آقای بیژن مقدم است . 

«جامعه خبری تحلیلی الف» امیدوار است با ادامه امکان اظهار نظر بینندگان در ذیل اخبار و تحلیل‌های خود، در فرهنگ نقد سالم، مودبانه و خیرخواهانه گامی موثر بردارد و آستانه تحمل و نقدپذیری مسئولان را نیز ارتقا دهد.

«جامعه خبری تحلیلی الف» بر این باور است که جریان سالم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه به عنوان یک ضرورت عینی و حتمی خودنمائی می‌کند. «الف» یک سایت صرفا خبری نیست بلکه تلاش دارد تا بیشتر بر آن بخش از اخباری که در تصمیم‌سازی و یا شکل‌گیری آزاد افکار عمومی نقش دارد، تاکید نماید.

«الف» هیچ اعتقادی به خود سانسوری و یا پنهان نمودن واقعیت‌های عینی جامعه ندارد و بلکه این اقدام را در جهت نوعی شکل‌گیری نفاق فردی و اجتماعی می‌پندارد. اما هیچ‌گاه تسلیم فضاسازی‌های خبری و اطلاع‌رسانی اغیار و یا تعویض مسائل فرعی و اصلی کشور نمی‌شود و چشم از منافع عمومی نمی‌پوشاند.

«الف» با همین رویکرد از همکاری تمامی صاحبنظران، نخبگان و همفکران اهل قلم استقبال می‌کند و نوید می‌دهد که بر اصول و آرمان‌هایش، محکم و پا برجا خواهد ماند.

ان‌شاءالله