نظر منتشر شده
۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 30642
صبح بخير مجلس هشتم
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۱۲

دو ماه پیش در چنین روزهایی در مجلس و محافل سیاسی ناگهان شاهد رشد زمزمه هایی درباره مماشات مجلس هفتم و دولت بودیم. طراحان این زمزمه ها، آقای دکتر حداد عادل را به ضعف و مماشات در برابر قانون گریزی‏های دولت متهم می‏کردند و این تصور را ایجاد کردند که با انتخاب آقای دکتر لاریجانی بجای آقای دکتر حداد، استقلال و صلابت در برابر دولت به مجلس هشتم باز خواهد گشت.

طراحان این زمزمه‏ها، جوی در مجلس هشتم درست کردند که در نتیجه آن و رایزنی‏ها و "تعاملات پشت پرده"، نه فقط آقای دکتر حدادعادل ریاست مجلس را به آقای دکتر لاریجانی واگذار کرد، بلکه تقریباً همه اصولگرایان تحولخواه (اصولگرایانی که به برخی روش ها و رفتارهای دولت محترم انتقاد دارند) را از هیات رییسه و ریاست کمیسیونهای مجلس حذف کردند و نهایتاً «اصولگرایان سنتی» تقریباً اختیار کامل هیات رییسه و کمیسیونهای مجلس هشتم را در اختیار گرفتند.

روز گذشته و به هنگام بررسی سوابق و رای‏گیری برای وزرای معرفی شده، آقای دکتر لاریجانی در حمایت از وزیر پیشنهادی دولت، نص صریح قانون را زیر پا گذاشت و به مخالفان نامزد وزارت کشور اجازه نداد دلایل و شواهد خود درباره فرد معرفی شده را در جلسه غیر علنی در اختیار نمایندگان قرار دهند.

لازم به یادآوری است بر اساس نص صریح قانون ماده 103 آیین‏نامه داخلی مجلس، در شرایط اضطراری که رعایت امنیت کشور ایجاب کند، با تقاضای کتبی ده نفر از نمایندگان و تصویب دو سوم کل نمایندگان، جلسه مجلس غیر‏علنی می شود و تشخیص اضطراری و ضروری‏بودن تشکیل جلسه غیر‏علنی به عهده کل نمایندگان است نه رییس‏مجلس. اما دیروز رییس محترم مجلس در اقدامی غیر‏قانونی این حق را از منتقدان دولت گرفت و اجازه نداد جلسه غیر‏علنی تشکیل شود، چرا که می‏دانست دلایل مخالفان وزیر پیشنهادی کشور در رای کل مجلس موثر خواهد بود و منتقدان وزیر پیشنهادی به دلایل [...]، مدارک خود را جز در جلسه غیر علنی مطرح نخواهد کرد ...

آقای دکتر لاریجانی روز گذشته نه تنها حق مجلس در استماع نظرات مخالفان و تصمیم گیری درست را ضایع کرد، بلکه به رییس جمهور محترم اجازه داد در اقدامی بی سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی از رهبر انقلاب برای گرفتن رای مورد نظرش هزینه کند.

مجلس هفتم ـ همان مجلسی که به مماشات در برابر دولت محترم متهم می شد ـ در اولین برخورد با کابینه پیشنهادی، به چهار نامزد محترم که واجد توانایی برای وزارت نمی دانست، رای اعتماد نداد و رییس جمهور محترم را ناچار کرد برای وزارت نفت 3 بار نامزد جدید معرفی کند. ایستادگی مجلس هفتم در برابر رفتار دولت کار را بجایی کشاند که سخنگوی محترم دولت اعلام کردند "مجلس هفتم در استیضاح و بازخواست وزار رکورد شکست ".
 برادرانی که کنترل مجلس هشتم را در اختیار گرفته اند تحت این جو منتقدان دولت را از هیات رییسه و ریاست کمیسیونها کنار گذاشتند که استقلال و اعتبار را به مجلس بازخواهند گردادند. با این اوصاف فقط باید گفت: صبح بخیر مجلس هشتم
  توضيح ضروري:
بنا بر تصميم شوراي سردبيري الف؛ نظرات رسيده از خوانندگان با وسواس وحساسيت بيشتري بررسي مي شود و ادعاهاي اثبات نشده ونيز نظراتي كه حتي شائبه توهين، افترا يا كنايه نيش دار داشته باشند، تاييد نمي شود. الف نظرات رسيده از بينندگان محترم را كه داراي شواهد يا استدلال باشند و به تعميق و پيشرفت بحث كمك كنند منعكس مي كند
سردبيري الف   
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۳:۱۴:۴۴
واقعا خنده دار است که اقتدار گرایان بر سر قدرت به جان هم افتاده اند با استمداد از روح خمینی کبیر نفس اصول گرایی به شماره افتاده است (73715)
 
یاسر سمیعی
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۱۱:۱۰:۱۹
نمایندگانی که منافع فردی و جناهی خود را بر منافع ملی نفوق می دهند و --- می کنند خلاف سوگند به قران عمل کرده اند و باید به ملت پاسخگو باشند (73972)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۰۹:۵۸:۲۵
واقعاراي اعتماد به آقاي( ك ر د ان ) اولين شاهكار مجلس هشتم بود! آقاي لاريجاني هم خوب رسم همشهري گري رابجا آورد جاي تبريك دارد ..... (74536)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۳:۲۶:۰۲
به نظر بنده آقاياني كه مداركي مبني بر عدم صلاحيت يكي از افراد پيشنهادي داشتند مي بايست آن موارد را اعلام مي كردند. وقتي آقاي دكتر لاريجاني گفتند مردم محرم هستند ديگر حجت بر آنان تمام شد.
اما درصورتي كه بازهم مصر به اين بودند كه موارد مورد نظر را از تريبون اعلام نكنند بهترين راه اين بود كه به صورت مكتوب بين نمايندگان توزيع شود. (73719)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۹:۴۳
مكتوب نكرده ديدي چه قشقرقي با عنوان شبنامه به راه انداختند كه البته معلوم شد آن ادعاي شب نامه شان هم دروغ و مظلوم نمايي بود.
خدا ماكياولي را نيامرزد كه راه اين جور كارها را باز كرد (74631)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۳:۵۲:۴۵
درود به مجلس . خوشبختانه ريشه سهم خواهي ها در مجلس هشتم خوب زده شد . آنقدر سهم خواهي كنند تا وزنشان كمتر از اين شود . (73729)
 
سید فواد حسینی
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۲۳:۱۵
1- با این کار آقای لاریجانی موافقم که اجازه برگزاری جلسه غیرعلنی را نداد. الآن مردم حداقل اطلاع بیشتری از سوابق تحصیلی آقای کردان دارند
2- اگر جلسه غیرعلنی نیز برگزار می شد، با آن یک جمله رئیس جمهور محترم کل مدارک و مستندات مخالفان آقای کردان بی اثر شده و ایشان بازهم رای می آوردند.
3- باش تا صبح دولتت بدمد این هنوز از نتایج سحر است. (73756)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۳۹:۵۹
به اميد مجلسي مستقل مردمدار و غيردولتي (73766)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۷:۱۲:۱۰
لطفا\" بفرمایید شب بخیر مجلس هشتم .
شاید آقای لاریجانی را آیندگان رمز گشایی کنند (73795)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۶ ۱۷:۲۱:۴۷
درود بر لاریجانی درود بر احمدی نژاد (73797)
 
رضا ک
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۰۰:۲۱:۱۶
بسیار تامل کردم تا شخصیتهایی چون آقایان .، .و .و . . . را بشناسم. لکن نتوانستم.
در نهایت دریافتم آقایان چنان در بازی با سیاست تبحر دارند که ما را یارای شناخت کامل نیست.
اما همین را می دانم که ایشان در نهایت جزء همان سیاستمداران 16 ساله قبل هستند فقط کم تجربه تر و جوانتر (73933)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۰۷:۲۸:۰۵
سلام
من حالا می فهمم چرا آقای وزیری هامانه زیر بار این آدم نرفت؟جالبه هیچ کدام از آقایان نپرسید چرا یک وزیر مثل هامانه با اون سایقه و خروجی دوسال و نیمه چرا یک شبه عطایش را به لقایش بخشید و رفت؟ (73998)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۰۸:۴۴:۳۷
بنام خدا
من و تمام كساني كه مذاكرات مجلس را گوش مي كرديم فهميديم همه چيز اوني نيست كه ما ميبينيم
در هر حال اون همه اشكالي كه وارد شد بر وزير منتخب كشور وادعا شد ايشون اون مطالب را پذيرفته وبا اين حال ايشون راي هم اورد خيلي جالب بود جالبتر كساني بود كه در حمايت از ايشان لب به سخن گشودند
يك مطلب ديگه هم اينكه من بعضي اوقات از بعضي ادبيات به كار رفته در اين سايت در مورد برخي اشخاص ناراحت مي شدم با گوش دادن به حرفهاي رييس اين سايت در مجلس فهميدم منشا كار كجاست (74032)
 
علی
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۱۰:۲۵:۳۰
اقایان مناسب دنیا تمام شدنی است ادای اصول گرایی در نیاورید .اسم ورسم شما به همه چیز میخورد غیر از اصول گرایی از جمله ماکیاولیسم,.... (74061)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۱۲:۵۶:۱۰
بی خودی عقده هاتون از لاریجانی رو خالی نکنین .. لاریجانی که از متن مذاکره با رهبری خبر نداشته ضمن اینکه رئیس جمهور طبق قانون اساسی شخصیت دوم کشور است .. آقای لاریجانی همین شماها رو بتونه تو حالت تعادل نگه داره که سر این مجلس هم همون بلایی رو نیارین که تو قبلی آوردین کلی هنر کرده (74120)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۱۸:۲۰:۰۴
این رای ها نشان از اقتدار ریاست مجلس است
آقای لاریجانی اگر خود رئیس جمهور نشدند ولی نیمی از آن را در دست دارند
من برای آقای احمدی نژاد ناراحتم که در این 3 سال بی سیاستی کرد (74201)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۷ ۲۲:۱۳:۵۰
جناح راست سنتی یعنی نان به نرخ روز خور
یعنی له له زدن برای قدرت حتی به هزینه اعتقادات مردم
یعنی.... (74235)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۰۴:۵۸:۲۳
ما که خارج از کشور هستیم و خیلی هم معتقد و تعصب نسبت به کشورمان داریم، از این دولت و اوضاع خجالت می کشیم که در حالیکه پیشرفت تکنولوژی می تواند سوابق یک آد روستایی را در بیاورد، چطور یک آدم با دکتری تقلبی تا بحال شناخته نشده بوده و اینقدر سمت داشته. خدا بدادش برسه با این پولهایی که روزی زن و بچه رو داده؟ (74263)
 
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۰:۴۴:۵۷
همانطور که لاریجانی گفت مردم محرم هستند و اصولا چرا باید این مسایل پنهان بماند؟ اگر نمایندگان مخالف به مسئولیتی که مردم به آنها واگذار کرده اند ایمان داشتند باید همه چیز را می گفتند همانطور که درباره مدرک تحصیلی آقای کردان ، آقای حسینیان صحبت کرده است.
حجت بر آنها تمام است و با سکوت خود و بد تر از آن با دادن رای خلاف سوگند به قران عمل کرده اند و باید به خداوند و ملت پاسخ دهند ضمن آن که این کارشان در تاریخ ثبت می شود. (74293)
 
پرسه زن
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۲:۱۶:۳۰
قابل توجه آقايان اصلاح طلبي كه فكر مي كردند اصول گراهاي سنتي با اصول گراهاي راديكال تفاوت بنياني دارند و از عقلانيت بيشتري برخوردارند.
اون از لايحه يك فوريتي طرح امنيت رواني اين هم از بده بستانهاي طرفين در انتخاب وزرا ... به نظر من تفاوت چنداني بين راديكال ها و محافظه كارهاي اصول گرا وجود ندارد ...
اما اين وسط چيزي كه در سايه اتفاقات مجلس مغفول ماند ، بي تدبيري رييس جمهور بود ... بعد از گذشت چند ماه از استعفاي يا عزل و يا ... وزير سابق كشور انتخاب آقاي رئيس جمهور براي وزارت كشور مي شود اين. ... در واقع در پس همه اين هياهوها فعلا آقاي احمدي نژاد برنده بازي است و در شرايطي كه كشور با بحران برق و آب مواجه است و دولت از تامين نيازهاي اوليه مردم ناتوان است همه در پي نقد مجلس اند كه بايد جلسه علني مي شد يا غير علني ...
و امامجلس ... اگر اقايان نمايندگان واقعا مطئن اند كه سوابق تحصيلي ايشان مشكل دارد و شرايط وزارت در ايشان نسيت بهتر است به جاي اتهام زدن به يكديگر از اختياز قانوني خود براي اتيضاح وزير استفاده كرده و بدون ضربه زدن به نظام كشور را از خطرات احتمالي نجات دهند ... (74317)
 
علی
۱۳۸۷-۰۵-۱۸ ۱۳:۵۱:۳۶
می خواستم به دست اندر کاران محترم سایت یادآوری کنم که : خیر الامور اوسطها - زیاده روی هم حدی دارد
برادر جان
نظام صاحب دارد . چرا این همه بذر ناامیدی و بدبینی می پراکنید ! این اقدام شما اشاعه خلاف نیست ؟
به جملات ناامیدانه برخی افراد دقت کنید : چرا سم مهلک یاس و ناامیدی می پراکنید
اگر میزان رای ملت است و مجلس در راس امور است که همین نمایندگان مردم به آقای کردان با همه خوبیها و همه اشکالاتش رای دادند . چرا به مجلس و رای نمایندگان توهین می کنید - همیشه قرار نیست که حرف ما به کرسی بنشیند ما داریم در خصوص آبروی افراد صحبت می کنیم خوب است افراد بیایند و مثل مگس روی عیب شما بنشینند این منصفانه است ؟ همه ما نیمه های پز و خالی داریم اگز کسی فکر می کند اشتباهاتی ندارد خود بزرگ بین است کمی زفتار خدا گونه داشته باسیم و از تقصیرات دیگران بگذریم همان طور که انتظار داریم خدا با ما زفتار کند بیش از این برای نظام هزینه درست نکنید یا اولی الابصار
اگر خدای ناکرده هوای نفس نیست فصل الخطاب اطلاعیه دفتر رهبری است
امیدروارم سانسور نکنید (74334)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۵-۱۹ ۰۸:۱۲:۰۴
دروغگوئي عمل بسيار زشتي است واي بحال ان شاگرداني که در کلاس اين اقا درس خواندند و بدتر از همه دانشگاهي که به او اجازه تدريس داده ! خدا اخر عاقبت اين مملکت با اين مسئولين ختم به خير نمايد.. (74492)
 
مرتضي
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۷:۱۷:۳۷
اقاي لاريجاني شما هم بخاطر اينکه کردان چند سالي معاون و يا قائممقام شما بوده اغماض کرديد و نگذاشتيد مجلس غير علني شود تا موارد ديگر ايشان رو شود بخدا اين مديريت نيست بلکه تو هين به ملت است که شما را انجا نشانده (74900)
 
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۰۸:۱۵:۲۴
بسمه تعالی
به نظر می رسد اگر گفته شود شب بخیر مجلس هشتم بهتر باشد. (74929)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۵-۲۰ ۱۱:۲۶:۴۵
آینده را به انتظار نشسته ایم ، نوبت نوبت شماست.... (75037)
 
اناري
۱۳۸۷-۰۵-۲۲ ۱۲:۱۵:۴۸
حرف حرف راست سنتي است. تحول خواهان بي جهت دست و پا نزنند كه ممكنه غرق بشن. ولي در كل اقدام روشنگرانه دوستان تحول خواه قابل تقدير است. (76491)
 
hmid
۱۳۸۷-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۸:۰۷
ما که خارج از کشور هستیم و خیلی هم معتقد و تعصب نسبت به کشورمان داریم، از این دولت و اوضاع خجالت می کشیم که در حالیکه پیشرفت تکنولوژی می تواند سوابق یک آد روستایی را در بیاورد، چطور یک آدم با دکتری تقلبی تا بحال شناخته نشده بوده و اینقدر سمت داشته. خدا بدادش برسه با این پولهایی که روزی زن و بچه رو داده؟ (79052)
 
هادي
۱۳۸۷-۰۶-۲۳ ۱۲:۱۲:۵۳
با سلام هم تحليل خوبي بود و هم نظرات خوبي داده بودند خوانندگان لطفا\" بدون حب و بغض كار كنيد و اگر تحليلي ميكنيد بگوئيد اين نظر من است نه انرا تعميم دهيد و بگوئيد حقيقت اينست و ديگر هيچ البته از جناب اقاي مسئول سايت همين هم بسيار قابل قبول است و تشكر از ايشان را وظيفه خود ميدانم كاري كه درمجلس صورت گرفت نقض اشكار مدنيت و آزادي انتخاب و توهين به راي مردم و فروختن مردم بود حالا اسمش را هر چي ميخواهند بگذارند مصلحت تحت تاثير قرار گرفتن لابيها سهم خواهي ترس انتخابات اتي در اخر بازهم خوب است چون ما هنوز راه داريم تا رسيدن به دموكراسي و مدنيت واقعي هر كاري كنيم نميشود نقش علل و عوامل تاثير گذار بر اين تصميمات محيرالقول را انكار يا حتي كمرنگ نمود

بسيار سفر بايد كرد تا پخته شود مجلسي (79272)
 
یکی از اعضای کابینه هفتاد میلیونی
۱۳۸۷-۰۶-۲۷ ۰۰:۴۶:۴۳
روزی که اقای کردان رای اعتماد گرفت بنده از رادیو پیگیر موضوع بودم بعد از سخنان موافقان ومخالفان مطمئن بودم رای نمی اورد .ولی وقتی دیدم رای اورد برای مردمی که چنین نمایندگانی دارند خیلی متا سف شدم و ارزو کردم خداوند .. (80066)
 
داوود حشمتي
۱۳۸۷-۰۷-۰۶ ۱۱:۴۲:۴۴
مخالفان غيرعلني شدن آن روز مجلس امروز در بررسي مجدد و با جوابيه دانشگاه‌ آكسفورد خواهان غيرعلني شدن و پنهان شدن خطاهايشان از ديد مردم را دارند اما مطمئن باشيد كه مردم همه چيز را يا مي دانند ويا خواهند فهميد (82600)
 
محمد جاوید
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۲:۱۴:۵۹
سلام

وای بردانشگاهی که یک نفر فوق دیپلم استاد آن باشد و ریاست محترم کمسیون آموزش مجلس هم شجاعانه اعلام کنند که مجلس قصد ورود به این قضیه (تدریس کردان ) ندارد (83555)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۴ ۲۱:۱۳:۴۳
علت همه این مشکلات عدم تمکین به قانون ارگانهای زیر نظر رهبری بر خلاف نظر رهبری است. مطمئنا رهبری با نقض قانون در صدا و سیما موافق نیستند. حالا چرا نقض قانون.
من خودم تحصیل کرده خارج هستم در ایران مدرک اصل خارجی قانونا ارزشی ندارد مگر اینکه در وزارت علوم ارزیابی شود و مدرک فارسی معادل آن تحت عنوان ارزشنامه صادر شود. این نشان میدهد کارگزینی صدا و سیما بر خلاف قانون عمل کرده و مدرک ارزشنامه را درخواست نکرده است.
خدا میداند چه خلافهای دیگری که سر نزده باشد. (86915)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.