•  بازنشستگی «پلیس جهان» فرا رسیده است!

    بازنشستگی «پلیس جهان» فرا رسیده است!

    گروه جهان الف،

    دولت آمریکا، چندین دهه است که با تکیه با مفهوم "هژمونی آمریکایی" و به بیان ساده تر این گزاره که آمریکا پلیس جهان است، سعی داشته تا به هر نحو ممکن، بازیگری تعیین کننده در خاورمیانه باشد اما به نظر می رسد زمان بازنشستگی این پلیس یا دستکم پایان ماموریتش در غرب آسیا فرا رسیده است!

  • بر باد رفته!

    بر باد رفته!

    گروه جهان الف،

    سطح غافلگیری های آمریکا در رابطه با مسائل بین المللی و داخلی خود، به نحو فزاینده ای افزایش یافته و این موضوع نشان می دهد که واشنگتن دیگر نمی تواند از ایده "هژمونی آمریکایی" در عرصه بین‌المللی سخن گوید و این ایده تا حد زیادی بر باد رفته است!

  • «ما کَر و کوریم!»

    «ما کَر و کوریم!»

    گروه جهان الف،

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی گفته است که دولت آمریکا هیچگونه شواهدی دال بر اینکه رژیم اسرائیل در نوار غزه دست به نسل کشی و یا پاکسازی قومیتی می زند، پیدا نکرده است. مضحک اینکه وی افزوده است که البته دولت آمریکا در این رابطه، تحقیقات جامع و مستقلی را هم انجام نداده است!

  • «نظم نوین جهانی» آمریکا چگونه از هم پاشید؟!

    «نظم نوین جهانی» آمریکا چگونه از هم پاشید؟!

    گروه جهان الف،

    انزوای ایالات متحده آمریکا، انتقال قدرت به آسیا، گسترش ایدئولوژی مقاومت و توسعه میدان‌های آن که رهبر معظم انقلاب سال گذشته درباره آن صحبت کردند ۳ تحول مهمی هستند که مانع از تثبیت هژمونی آمریکا در دنیا شده و نظم نوین جهانی که مد نظر این کشور بود را تغییر می‌دهد.

  • لوکاشنکو: توسعه بریکس هژمونی غرب را به پایان نزدیک‌تر می‌کند

    لوکاشنکو: توسعه بریکس هژمونی غرب را به پایان نزدیک‌تر می‌کند

    رئیس‌جمهور بلاروس توسعه بریکس را گامی محکم در جهت پایان هژمونی غرب توصیف کرد.

  • نظام بین المللِ آمریکایی به آخر خط رسید!

    نظام بین المللِ آمریکایی به آخر خط رسید!

    گروه جهان الف،

    نشریه نِیشن (Nation ) در گزارشی می نویسد: «آمریکا به قدری از ابزار تحریم در عرصه بین المللی استفاده کرده و دامنه این مساله به قدری گسترده شده که رعایت این تحریم ها، دیگر به نفع سایر کشورها نیست. ۴۰ درصد از ذخایر نفت جهانی تحت تحریم های آمریکا است. مساله ای که شدت فشارها بر تولیدکنندگان و خریداران نفت جهت تغییر روند تجارتشان به سمت ارزهایی غیر از دلار را به نحو قابل ملاحظه ای تقویت کرده است.»

  • دریادار ایرانی: دوران تحمیل هژمونی و برتری بر منطقه گذشته است

    دریادار ایرانی: دوران تحمیل هژمونی و برتری بر منطقه گذشته است

    فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمنان ایران به طور قطع این پیام را دریافت کردند که دوران تحمیل هژمونی و برتری بر منطقه به پایان رسیده و نکته مهم دیگر آن است که عرصه دریا، برای همه کشورهایی که به دریا ارتباط دارند، از جمله ایران، عرصه‌ای راهبردی است.

  • طائب: آمریکایی‌ها پیام دادند که دنبال براندازی نیستند

    طائب: آمریکایی‌ها پیام دادند که دنبال براندازی نیستند

     مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان در جنگ ترکیبی که پارسال علیه کشور ما راه انداختند قصد داشتند تا ایران را بر سر دوراهی روند انقلابی یا انزوا قرار دهند اما ثبات انقلاب را دیدند و آمریکا از طریق سه کشور همسایه پیام داد که دنبال براندازی نیستیم و بیایید مذاکره کنیم و به تفاهم برسیم.

  • سفر تاریخی رئیسی به سوریه هژمونی آمریکا در منطقه را نابود کرد

    سفر تاریخی رئیسی به سوریه هژمونی آمریکا در منطقه را نابود کرد

    یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان سفر اخیر رئیس جمهور ایران به سوریه را یک سفر تاریخی توصیف کرد.

  • «بریکس»؛ آغازی برای پایان هژمونی دلار

    «بریکس»؛ آغازی برای پایان هژمونی دلار

    با نزدیک شدن به پانزدهمین دوره اجلاس اتحادیه «بریکس» شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی که قرار است خرداد ماه امسال به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شود، موضوع دلار زدایی از مناسبات تجاری به عنوان یکی از مهم ترین دستور کارهای این گروه در اجلاس آتی تعیین شده است.

  •  کشتار انسان‌ها اهرم حفظ هژمونی جهانیِ آمریکا

    پایگاه خبری مدرن دیپلماسی گزارش می دهد: کشتار انسان‌ها اهرم حفظ هژمونی جهانیِ آمریکا

    پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارشی می نویسد: «اینکه شاهدیم آمریکا مدام بسته های جدیدِ اعطای کمک های تسلیحاتی به اوکراین را تصویب و به این کشور ارسال می کند، به هیچ عنوان قابل درک نیست.اینکه آمریکا می‌خواهد هژمونی متصورِ خود در سطح جهان را به بهای گرفتن جانِ هزاران انسان بیگناه حفظ کند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.»

  • سقوط آرام هژمونی دلار از نگاه رسانه آمریکایی

    سقوط آرام هژمونی دلار از نگاه رسانه آمریکایی

     تارنمای "سی‌ان‌بی‌سی" در گزارشی با اذعان به افول آرام هژمونی دلار در اقتصاد جهانی، یادآور شد که این روند اگرچه در آینده نزدیک رخ نمی‌دهد، اما هر روز بر تعداد کشورهای خواهان حذف دلار افزوده می‌شود.