•  ماجرای عفونت پای حسین رضازاده چیست؟  

    ماجرای عفونت پای حسین رضازاده چیست؟  

    حسین رضازاده رئیس پیشین و عضو فعلی کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری، از چند روز قبل به دلیل جراحی روی پایش در بیمارستان بستری شده است.  

  • پنج توصیه مهم و ساده برای پاکسازی مثانه   

    پنج توصیه مهم و ساده برای پاکسازی مثانه   

    ایسنا نوشت: مثانه یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن است و می‌تواند به هرگونه ویروس یا باکتری سریعا واکنش نشان دهد. برای مراقبت از سلامت مثانه باید حداقل هر دو ماه یک بار، برای سم‌زدایی این عضو بدن اقدام شود.

  • هشدار یک متخصص درباره افزایش این بیماری  

    هشدار یک متخصص درباره افزایش این بیماری  

    ایسنا نوشت: رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ما معمولاً اوایل پاییز و اواخر شهریور ماه شاهد افزایش شیوع بیماران عفونت تنفسی هستیم و الان هم مراجعه سرپایی و بستری به این علت افزایش پیدا کرده است.

  • چرایی افزایش عفونت‌های تنفسی در کشور / آنفلوآنزا شایع‌تر از کرونا

    چرایی افزایش عفونت‌های تنفسی در کشور / آنفلوآنزا شایع‌تر از کرونا

    عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا ضمن تشریح چرایی افزایش عفونت‌های تنفسی بویژه در یکی - دو هفته اخیر در کشور، گفت: در حال حاضر آنفلوآنزا نسبت به کرونا شایع‌تر است؛ با این وجود تاکید می‌شود که هنوز کرونا وجود دارد و لازم است افراد و خانواده‌ها رعایت موارد بهداشتی را جدی بگیرند.

  • شایع‌ترین عفونت‌های ویروسیِ دستگاه تنفسی

    شایع‌ترین عفونت‌های ویروسیِ دستگاه تنفسی

    عفونت‌های ویروسی تنفسی روی ارگان‌هایی از بدن انسان مانند ریه‌ها، بینی و گلو تأثیر می‌گذارند و این ویروس‌ها معمولا از طریق استنشاق یا همان تنفس قطراتی که حاوی ذرات ویروسی هستند و در هوا پخش شده‌اند، انسان را بیمار می‌کنند.

  • علائم و دلایل التهاب و عفونت مثانه
  • خطر انتقال عفونت از سگ به انسان

    خطر انتقال عفونت از سگ به انسان

    متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با عنوان اینکه سگ ها یکی از مخازن مهم عفونتهای مشترک بین انسان و حیوانات هستند گفت: این حیوانات میتوانند بیماری های متنوع ویروسی و باکتریال را به انسانها منتقل نمایند.

  • ساخت چسب زخمی که عفونت را آشکار می‌کند

    ساخت چسب زخمی که عفونت را آشکار می‌کند

    محققان دانشگاهی در کشور سوئد یک چسب زخم نانوسلولزی ابداع کرده‌اند که می‌تواند بدون مداخله در فرایند التیام زخم، نشانه‌های اولیه عفونت را آشکار کند.