کیم: جایگاه کره شمالی بعنوان قدرت هسته‌ای را حفظ می‌کنیم

  4050402013 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر کره شمالی تصریح کرد که حفظ جایگاه کشورش بعنوان یک قدرت هسته‌ای، تنها راه مقابله با شرایط غیرقابل پیش‌بینی و پیچیده امنیتی در عرصه جهانی است.

به گزار فارس، کیم جونگ اون تأکید کرد که حفظ جایگاه کشورش بعنوان یک قدرت هسته‌ای، تنها راه مقابله با شرایط غیرقابل پیش‌بینی و پیچیده امنیتی در عرصه جهانی است. به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون با اشاره به آنچه «حوادث و رویدادهای شگفت‌آور و غیرقابل تصور» در عرصه بین‌المللی خواند، گفت این تحولات نتیجه «زیاده‌خواهی‌های زورگویانه قدرت‌های سلطه‌طلب» است؛ وضعیتی که به گفته او، رویارویی‌ها و تنش‌ها را در مناطق مختلف جهان تشدید کرده است.
 

آمریکا مسئول خونریزی در اروپا و خاورمیانه است

رهبر کره شمالی آمریکا را مسئول گسترش خونریزی‌ها و درگیری‌ها در اروپا و غرب آسیا دانست و تصریح کرد که سیاست‌های واشنگتن به وخامت اوضاع امنیتی در این مناطق دامن زده است.این اظهارات در جریان نشست کمیته مرکزی حزب کارگران کره مطرح شد؛ نشستی که از روز شنبه آغاز شده بود و روز دوشنبه به کار خود پایان داد.کیم همچنین آمریکا و کره جنوبی را متهم کرد که با تقویت مستمر همکاری‌های هسته‌ای و ارتقای وضعیت بازدارندگی مشترک خود، شرایط امنیتی در شبه‌جزیره کره را بیش از پیش خطرناک کرده‌اند. او تأکید کرد که هدف اصلی این اقدامات، آماده‌سازی برای حمله به کره شمالی است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم گزارش داد: «گسترش مداوم و تقویت توانمندی‌های هسته‌ای و نیز اعمال کامل جایگاه یک کشور دارای سلاح هسته‌ای، صحیح‌ترین و تنها راه برای مقابله فعالانه و با اطمینان با شرایط نظامی و سیاسی بین‌المللی است که به شکلی فزاینده پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی شده است.»با این حال، خبرگزاری رسمی کره شمالی جزئیاتی درباره اقدامات مشخصی که پیونگ‌یانگ ممکن است در ارتباط با زرادخانه هسته‌ای خود اتخاذ کند، ارائه نکرد.
 
بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی همچنین دستور تقویت توانمندی‌های تسلیحات متعارف این کشور را صادر کرده و خواستار تسریع در ساخت یک رزم‌ناو راهبردی ۱۰ هزار تُنی مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده شده است.کره شمالی طی سال‌های گذشته با وجود مجموعه‌ای از تحریم‌های سازمان ملل متحد و آمریکا که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ برای جلوگیری از توسعه سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک علیه این کشور اعمال شده بود، به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه داده است.پیونگ‌یانگ بارها تأکید کرده است که هیچ عاملی نمی‌تواند این کشور را به کنار گذاشتن تسلیحات اتمی خود متقاعد کند و تأکید کرده که برای مقابله با هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز غرب، دنبال کردن برنامه هسته‌ای امری ضروری است.