به گزارش فارس، جدیدترین دادههای ماهوارهای رهیابی کشتیهابین ساعت ۱۷:۰۰ روز ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) تا ۱۷:۰۰ روز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) نشان میدهد که حداقل ۱۷ فروند کشتی از خط محاصره اعلامشده توسط آمریکا عبور کردهاند.
این کشتیها شامل ۶ نفتکش و ۱۱ کشتی باری بودهاند.
در عین حال، در این بازه زمانی ۱۱ فروند کشتی از تنگه هرمز عبور کردهاند که ۳ فروند وارد و ۸ فروند خارج شدهاند.
جدیدترین گزارش شبکه خبری سیانان بر این نکته تاکید دارد که نیروهای دریایی ایرانی، کنترلکننده بلامنازع تنگه هرمز و خلیج فارس هستند و آنها تعیین میکنند که کشتیها از چه مسیری حرکت کنند اما در عین حال، کشتیهای ایرانی به فعالیتهای خود میپردازند و نیمی از آنها در بنادر ایران بارگیری میکنند که این یعنی محاصره آمریکا نادیده گرفته شده است.
ایران در واکنش به این اقدام غیرقانونی آمریکا و همچنین نقض آتشبس، محدودیتهای شدیدتری بر تنگه هرمز اعمال کرده است.
جدیدترین آمار از شکستن محاصره دریایی آمریکا
4050209095دادههای ناوبری دریایی نشان میدهد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ فروند کشتی خط محاصره را شکستهاند.