عارف: مچ گیری هنر نیست/ حق نداریم در زندگی مردم تجسس کنیم

  4031003136 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مچ گیری هنر نیست و نباید صرفا دنبال «سوژه» باشیم، تصریح کرد: باید پیش از وقوع فساد پیشگیری کرد تا یک مسئول و کارمند در دام فساد نیافتد.

عارف: مچ گیری هنر نیست/ حق نداریم در زندگی مردم تجسس کنیم

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف عصر امروز (دوشنبه) در مراسم تکریم حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان و معارفه مصطفی مولوی به عنوان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه راهبرد دولت چهاردهم پیشگیری از وقوع فساد و جرم است، گفت: از تمامی نهادهای بازرسی و نظارتی تقاضا دارم تا سلامت سیستم و نظام را پیگیری کنند و ما به دنبال صرف آمار دادن در زمینه فساد  نیستیم .

وی افزود: امیدواریم روزی برسد که دستورات اسلام آنچنان پیاده سازی شود که فعالیت نهادهای نظارتی و بازرسی کاملا کاهش یابد.معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: باید قبل از وقوع فساد پیشگیری و سلامت نظام اداری را دنبال کنیم تا نیازی به درمان و جراحی نباشد چرا که جراحی های سال‌های گذشته هزینه های فوق العاده برای نظام داشت و آلوده شدن دست یک مسئول را نمی توان با هیچ چیزی پاک کرد.

عارف با تأکید بر اینکه دولت برای بستن کامل پرونده های فساد کاملا آمادگی دارد ادامه داد: دفتر بازرسی دستگاه ها و وزارت اطلاعات وظایف حاکمیتی دارند تا در سالم سازی نظام اداری توفیق داشته باشیم و در پایان فعالیت دولت چهاردهم بتوانیم به مردم و مقام معظم رهبری گزارش دهیم که در راستای مبارزه با فساد و سالم سازی نظام اداری حرکت کرده ایم.

وی با بیان اینکه جایگاه حقوقی دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و همچنین سایر نهادهای نظارتی بیرون از دولت وظایف مشخص، با اختیارات ویژه و استقلال اقدام است، گفت: در دولت، وزارت اطلاعات نقش نظارتی دارد اما دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور از چنان اهمیتی برخوردار است که در بالاترین سطح دولت بازرسی ویژه رئیس جمهور ایجاد شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه وجود دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور به معنای آن است که بازرسی و نظارت بر امور در نظام اداری به عهده بالاترین مقام اجرایی کشور است، تصریح کرد: جایگاه بالای دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور باید این ظرفیت را داشته باشد که از همه امکانات دستگاه های نظارتی داخل کشور استفاده کند تا بتواند به رئیس جمهور در زمینه مبارزه با فساد و سالم سازی کمک کند.

عارف «ویژه بودن» را از دیگر مهمترین شاخصه های دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور برشمرد و گفت: ویژه بودن به افراد ویژه بازمی گردد و کاری که برای یک شهروند مباح بوده اما برای یک مسئول محکوم بوده و این یک اعتقاد اسلامی است چرا که رفتار مسئولین الگو می شود و باید به بخش هایی از مدیریت کشور نگاه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: زمانی که در دولت وفاق ملی شعار عدالت داده می شود در ذات آن سلامت اداری و حکومت است و حتی فردی که یک مسئولیت سنگین دارد حق ویژه نداشته و این نگاه عدالت، ذات انقلاب اسلامی است.

معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه مفتخر هستیم در یک نظام الهی که مبنای آن معنویت و خدمت به خدا و بندگان خدا است کار می کنیم، تأکید کرد: در ابتدای انقلاب مسأله گزینش  و بورسیه کردن دانشجویان در نظام جمهوری اسلامی و با هزینه بیت المال که چه ضابطه و وجه ممیزه ای برای انتخاب یک فرد وجود داشته باشد، مطرح بود.

عارف تأکید کرد: تعهد، باور به ارزش های الهی، سلامت اداری و داشتن وسواس در تحصیل مال حلال از مهمترین ویژگی هایی بود که در گزینش مسئولین و افراد در نظر گرفته شد و حال باید در نظر داشت اگر این شاخصه ها را کنار بگذاریم چند نفر در این پست ها و سمت ها باقی می مانند و قطعا کسانی که از نظر صلاحیت تخصصی و کاری بهتر هستند در کشور وجود دارند، اما چرا در میان این خیل افراد یک فرد دیگر انتخاب می شود که قطعا به دلیل بعد معنوی و ارزشی است که به هیچ عنوان نمی توان کنار گذاشت.

وی با طرح این پرسش که در شاخص های احراز پست های کلیدی آیا می توان از پایبندی به واجبات شرعی عبور کنیم؟ تصریح کرد: توجه به این مسائل یک اصل برای گزینش افراد است و طبق آن افراد گزینش می شوند که قطعا برای حفاظت از این شاخص ها راهی جز نظارت، پیشگیری و تذکر نداریم. 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید مراقبت کنیم که به شاخصه های گزینشی افراد آسیبی وارد نشود اضافه کرد: انسانها دچار اشتباه می شوند اما در گام های بعدی خطا به دنبال توجیه هستند و در زمانی فساد زیرمیزی مطرح بود اما امروزه به عنوان یک حق و حقوق مطرح می شود و اینها عواملی است که در کمین یک انسان است و وظیفه حاکمیت در تشکیلات اداری جلوگیری از قرار گرفتن افراد در چنین مسیری است.

عارف با بیان اینکه حق نداریم در زندگی مردم تجسس کنیم خاطرنشان کرد: نباید یک فرد خوب با ویژگی های اخلاقی و ضوابط و معیارهای اسلامی در مسیر کاری و  اداری آلوده به ویژگی ناپسند شود. البته منکر نبودن فساد در نظام اداری نیستیم اما در ذات نظام پاک و الهی جمهوری اسلامی به دلایلی فساد تحمیل شده است و به عنوان کارفرمای فرد تلاش کنید که در مسیر درست قرار گیرد و با ساز و کارهای قانونی و ضوابطی یک کارمند موظف است طبق قانون عمل کند.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سلیقه ای عمل کردن، تبعیض و عدم اجرای قانون مقدمه فساد است ادامه داد: در یک نظام اداری که مبرا از هر گونه خطا است به مرحله ای می رسیم که مقام معظم رهبری فرمان هشت ماده ای که اصل آن بر مبارزه بر فساد بنا شده است را صادر می کند و در سال های صدور این فرمان اقداماتی صورت گرفت که نسبت به نقطه مطلوب فاصله داریم تا جایی که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود فرمودند که از هیچ دولتی در زمینه مبارزه با فساد راضی نیستند.

وی با اشاره به اینکه در نظام پاک و اداری ما حتی یک مورد فساد هم زیاد است تصریح کرد: باید رویکرد ما سالم سازی و سالم ماندن باشد و نهادهای نظارتی از استقلال ویژه ای برخوردار هستند و حکم آنان فراقانون است و تمامی نهادهای نظارتی از جمله دفتر بازرسی، دیوان عدالت و محاسبات اگر دستور لغو یک موضوعی را بدهد برای همه لازم الاجرا است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۱۰۵۷۲۲۱:۲۸:۵۶ ۱۴۰۳/۱۰/۳
جناب دکتر عارف اتفاقا سازمانهای نظارتی باید از فاسدین مچ گیری کنن
ناشناس۳۷۱۰۷۷۲۰۰:۲۶:۵۱ ۱۴۰۳/۱۰/۴
مردم با مفسدین با ثروت های نجومی که از سفره انقلاب بر جیب زده آند فرق دارد باید اتفاقا تمام اموال آنها و بستگانشان را مشروعیت سنجی کرد افرادی که با رانت سواپ نفتی ثروت نجومی یافتن. افرادی که کشتی رانی اختصاصی در اروند دارند از کجا.‌‌..انهایی که مزارع پرورش ....دارند ...آنهایی که بانک خصوصی در زمینه گردش و گردشگری دارند ...آنهایی که در باستی هیلزها به ثروت نجومی رسیدن. ...بازم بگیم یا بقیشو بدلیل طولانی بودن خودتون برید دنبالشون
ناشناس۳۷۱۰۹۸۵۰۹:۳۳:۴۶ ۱۴۰۳/۱۰/۴
دزدان افسانه ای و گنج قارونی را آزاد گذاشته اید ولی برای یارانه ها و مالیات تمام حساب های مردم را زیر و زبر می کنید
ناشناس۳۷۱۱۰۳۷۱۰:۳۳:۰۱ ۱۴۰۳/۱۰/۴
آقای عارف این که میگیم حضورتون غیر قانونیه مچ گیری نیست
ناشناس۳۷۱۰۷۰۴۲۳:۳۸:۵۳ ۱۴۰۳/۱۰/۳
پكن-ایرنا- تازه ترین آمار منتشر شده در تارنمای 'یی سی' چین نشان می دهد كه در جریان مبارزه با فساد و عملیات موسوم به 'شكار روباه' سه هزار و 317 مقام مفسد فراری چین در كشورهای دیگر دستگیر و به چین بازگردانده شده اند. به گزارش روز یكشنبه تارنمای یس سی به نقل از وزارت امنیت عمومی چین، در پنج سال گذشته عملیات شكار روباه در 120 كشور انجام شده و این تعداد مجرم مرتكب فساد دستگیر شده اند. عملیات شكار روباه برای دستگیری مفسدانی صورت گرفته است كه در برابر جرایم اقتصادی كه انجام داده اند، پاسخگو نبوده و از كشورشان (چین) به همراه میلیاردها دلار سرمایه گریخته اند. بیشترین افرادی كه در این عملیات دستگیر شده اند از سوی ماموران در كشورهای ایتالیا، یونان و بلژیك تحت تعقیب بوده اند و شماری نیز به صورت داوطلب خود را تسلیم كرده اند.
ناشناس۳۷۱۰۷۰۵۲۳:۳۹:۲۱ ۱۴۰۳/۱۰/۳
چین: از بی‌اعتباری مقام مسئول تا مجازات اعدام «جمهوری خلق چین» از جمله کشورهایی است که در بحث مقابله با فساد مقام‌ها به شدت حساس است و حتی با رشوه و فساد در اندازه کوچک مقام‌ها، با شدیدترین حالت برخورد ‌‌می‌کند...«قانون جزای جمهوری خلق چین» برای اشخاص حقیقی و شرکت‌ها یا اشخاص حقوقی که مرتکب رشوه ‌می‌شوند مجازات‌های سنگینی را تعیین کرده است. در چارچوب قانون مبارزه با فساد، افرادی که به عنوان رشوه‌خوار مجرم تشخیص داده شوند مشمول موارد «مجازات زندان طولانی‌مدت، مصادره کل اموال یا جزای نقدی سنگین» می‌شوند. یک مقام دولتی که مقدار زیادی رشوه دریافت کرده باشد، ممکن است حتی به حبس ابد یا مجازات اعدام محکوم شود...برای دریافت‌کننده رشوه اگر یک مقام دولتی سابق یا مرتبط با یک مقام دولتی کنونی باشد و از رابطه یا نفوذ خود برای اقدام غیرقانونی استفاده ‌کند، تا ۱۵ سال حبس و مصادره اموال یا جزای نقدی سنگین تعیین ‌‌می‌شود....۱۷:۳۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ به دلیل فساد مالی رئیس سابق ستاد مشترک ارتش چین به حبس ابد محکوم شد..بانکدار سابق چینی به جرم دریافت رشوه و فساد مالی اعدام شد... ۲۰ تير ۱۳۸۶ رئيس سازمان غذا و داروي چين بعلت فساد مالی اعدام شد...یک معاون کنگره ملی خلق چین در سال 2005 در حالی که 600 هزار دلار رشوه گرفته بود، اعدام شد....
ناشناس۳۷۱۰۷۱۱۲۳:۴۰:۵۱ ۱۴۰۳/۱۰/۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ -خبر: 630926 روزنامه جوان   گزارش مهم مرکز پژوهش‌های مجلس درباره اقدامی که شرکت فرانسوی علیه منافع ایران انجام داد خیانت گازی توتال به ایران با توجه به حضور گسترده شرکت نفت توتال در توسعه و بهره‌برداری از میدان گنبد شمالی و لزوم پیشگیری از آثار و تبعات ناشی از بهره‌برداری ایران بر تولید گاز قطر، این فرضیه را نمی‌توان رد کرد که عملکرد آن شرکت در طراحی فازبندی پارس‌جنوبی، با توجه کامل و بیش از حد متعارف به منافع قطر بوده است.بخشی از گزار ش مجلس در خصوص طراحی کامل توسعه پارس جنوبی به نفع قطر زیرا در زمان انعقاد قرارداد برگترین سهامدار توتال کشور قطر بود کشوری که در پارس جنوبی با ما تعارض منافع داشت و ما توسعه آن را به بزرگترین شریک آن کشور دادیم ....حالا مرکز پژوهش‌های مجلس روی این موضوع متمرکز شده و در بندی از گزارش منتشر شده خود نوشته است: «... متأسفانه در فاز ۱ میدان پارس‌جنوبی، مساحت مورد بهره‌برداری حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع در نظر گرفته شد. اگر به پراکندگی چاه‌های این فاز در مقایسه با سطح اشغال ۱۰۰ کیلومتر مربعی آن دقت کنیم، ملاحظه می‌شود که ناحیه تخلیه هر چاه نتوانسته است درصد مطلوبی از این فاز را پوشش دهد. با توجه به حضور گسترده شرکت نفت توتال در توسعه و بهره‌برداری از میدان گنبد شمالی و لزوم پیشگیری از آثار و تبعات ناشی از بهره‌برداری ایران بر تولید گاز قطر، این فرضیه را نمی‌توان رد کرد که عملکرد آن شرکت در طراحی فازبندی پارس‌جنوبی، با توجه کامل و بیش از حد متعارف به منافع قطر بوده که در موارد متعددی احتمالاً منافع کشور ما را به خطر انداخته است. انتخاب مساحت به کار گرفته شده در فاز‌های ۲ و ۳ نیز نتایج مشابهی را نمایان می‌سازد. در این دو فاز مساحتی حدود ۱۴۰ کیلومتر مربع تعیین شده است.» تجانسی در کار نبود! محور دیگر انتقاد‌های بازوی کارشناسی مجلس، «عدم تجانس در طراحی فازها» است. در توضیح این موضوع آمده است: «میدان پارس‌جنوبی در نقاط مرکزی از عمق بیشتری برخوردار بوده و گاز موجود در لایه‌های گازی آن در این مناطق به‌مراتب بیش از مناطق حاشیه‌ای میدان است. به فراخور همین ویژگی، در بخش‌های حاشیه‌ای، حجم گاز درجا محدود بوده و آبگرفتگی در چاه‌‎های تولیدی به‌مراتب سریع‌تر از بخش‌های مرکزی میدان اتفاق می‌افتد. از این‌رو، می‌توان بخش‌های مرکزی میدان را «بخش مرغوب» و بخش‌های مجاور را به‌اصطلاح «بخش نامرغوب» تلقی کرد. چنانچه در فازبندی میدان پارس‌جنوبی به‌نحوی اقدام شد که هر فاز شامل بخش‌های مرغوب و نامرغوب می‌بود، آنگاه می‌توانستیم از دو مزیت استفاده کنیم: اولاً، عملکرد بهتر و سرعت بیشتر در توسعه پارس‌جنوبی و ثانیاً، تولید از مناطق حاشیه‌ای میدان همزمان با تولید از مناطق مرکزی. بدین ترتیب اهداف طراحی شده برای مناطق حاشیه‌ای نیز محقق می‌شد. می‌توان ادعا کرد که در صورت اتخاذ این تدبیر، توسعه یکنواخت و پایدار از میدان، امکانپذیر می‌بود..از منظر همین نقد، می‌توان به مسئله مهم دیگری نیز اشاره کرد. تقسیم‌بندی و میزان سطوح اختصاصی هر یک از فاز‌های پارس‌جنوبی بر مبنای فاز استاندارد تعریف شده است. هر فاز استاندارد در میدان پارس‌جنوبی برای تولید روزانه حدود ۲۸ میلیون مترمکعب گاز در نظر گرفته شده است. با توجه به عدم تجانس میدان در بخش‌های مرکزی در مقایسه با بخش‌های حاشیه‌ای، می‌توان گفت که برای تولید مقدار معینی گاز از هر فاز (۲۸ میلیون مترمکعب در روز) بسته به محل قرار گرفتن فازها، به مساحت‌های متفاوتی نیاز است. به عبارت دیگر، در بخش‌های مرکزی میدان، می‌توان با تخصیص مساحت کمتر و به‌تبع آن تعداد چاه‌های تولیدی کمتر به حجم تولید استاندارد دست یافت. بر عکس، در بخش‌های حاشیه‌ای برای حصول تولید استاندارد، حفر چاه و تخصیص مساحت بیشتری نسبت به مناطق مرکزی میدان ضروری است.»اولویت‌بندی به سود قطر سومین محور انتقاد‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، «اولویت‌بندی نامناسب در توسعه فازها» است. در توضیح این موضوع آمده است: «انتظار می‌رفت که مسئله امکانپذیری مهاجرت گاز به کشور قطر، نقش مهمی در اولویت‌بندی توسعه فاز‌های میدان پارس جنوبی ایفا کند. این همان نکته‌ای است که طرف قطری در توسعه میدان گنبد‌شمالی لحاظ کرده است. به جز پروژه آلفا، سایر طرح‌های توسعه میدان گنبدشمالی، شامل سه زنجیره تولید گاز طبیعی مایع شده قطر گاز یک و چهار زنجیره تولید گاز طبیعی مایع شده رأس گاز یک و رأس گاز دو مجموعاً به ظرفیت ۱۶۸ میلیون مترمکعب، بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ جهت توسعه فاز‌های همجوار مرز به انجام رسیده است. اگر این مدل اولویت‌بندی را با کیفیت انتخاب توسعه فاز‌ها در میدان پارس‌جنوبی مقایسه کنیم، تفاوت آشکاری ملاحظه می‌شود که زیان ایران را از نحوه بهره‌برداری از این میدان نشان می‌دهد. به غیر از فاز‌های ۱، ۲ و ۳، سایر فاز‌های ده‌گانه‌ای که نخست در اولویت توسعه قرار گرفته بودند، با مرز فاصله دارند. فاز‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ حداقل به اندازه دو فاز از مرز مشترک فاصله دارند که عملاً تأثیر بسیار اندکی در برداشت طرف قطری خواهند داشت...همانگونه که پیش از این مشخص شد، فاز‌های ۱۲، ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ که در مرز مشترک دو کشور واقع شده‌اند از آخرین فاز‌هایی هستند که توسعه یافته‌اند. از سوی دیگر، تفاهمنامه توسعه فاز ۱۱ که در مرز مشترک قرار دارد در ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۹۵ با توتال و شرکت ملی نفت چین و پتروپارس (به رهبری توتال) به امضا رسیده است. به‌نظر می‌رسد اگر طرح‌های توسعه هر یک از فاز‌ها علاوه بر فاز‌های ۱، ۲، ۳، بر فاز‌های ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ که همجوار مرز هستند متمرکز می‌شد، آنگاه این امکان وجود داشت که از مهاجرت گاز ایران به سمت قطر جلوگیری شود. تعدادی از کارشناسان، تأخیر در توسعه و بهره‌برداری از برخی فاز‌های همجوار مرز مشترک را متأثر از این می‌دانند که با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌های ایجاد اختصاص سرمایه‌گذاری پیمانکاران خارجی ال‌ان‌جی راه‌اندازی واحد‌های ال‌ان‌جی در ایران متوقف شد. این در حالی است که موضوع راه‌اندازی واحد‌های ال‌ان‌جی با توجه به امکانپذیری صادرات گاز کشور از طریق خط لوله و همچنین نبود بستر رقابت با کشور قطر در بازار جهانی ال‌ان‌جی، ال‌ان‌جی اساساً فاقد توجیه اقتصادی است. با توجه به ویژگی‌های اعمال شده در سطح‌بندی فاز‌های میدان پارس‌جنوبی و به‌منظور جلوگیری از مهاجرت بیشتر گاز از ناحیه ایران به قطر لازم است برنامه‌ریزی دقیقی با نصب سکو‌های مناسب در بین فاز‌ها انجام شود...از سوی دیگر هر کشوری که فاز‌های نزدیک‌تر به مرز را در اولویت بهره‌برداری قرار داده است، می‌تواند علاوه بر برداشت بیشتر از مخزن، از مهاجرت گاز خود به کشور همسایه جلوگیری کند. متأسفانه در این امر، کشور ما موفق نبوده و نه‌تن‌ها مهاجرت گاز به قطر خسارات زیادی را متوجه کشور ما کرده است، بلکه برداشت سریع قطر از فاز‌های مجاور، موجب بالا آمدن سطح آب در فاز‌های همجوار ما با آن کشور شده است که قطعاً تأثیر منفی در تولیدات ما خواهد داشت.»منبع :روزنامه جوان
ناشناس۳۷۱۰۸۹۷۰۸:۱۵:۲۵ ۱۴۰۳/۱۰/۴
انتخاب مسأله دار توتال جهت توسعه پارس جنوبی که بزرگترین سهامدارش قطر (کشور مشترک با ما در پارس جنوبی )در پارس جنوبی بود منجر به اضرار کشور به نفع قطر شد چرا که توتال برای اسکله های برداشت درون دریا جهت قطر فونداسیون ۲۰۰۰۰ تنی در نظر گرفت که امکان نصب کمپرسور داشتند و برای ما عمدا فونداسیون ۲۵۰۰ تنی در نظر گرفت که الان امکان نصب کمپرسور ندارند و الان با افت فشار ، قطر با نصب کمپرسور به ضرر منافع کشور ما در حال برداشت بسیار بیشتر است و برداشت ما در حال کاهش ناشی از افت فشار مخازن ... هر فرد اندک دانشی میداند که هر چاه پس از مدتی دچار افت فشار میشود قبلا هم مسأله ارتشا در واگذاری این پروژه مطرح بوده است
ناشناس۳۷۱۱۰۰۰۰۹:۴۷:۰۷ ۱۴۰۳/۱۰/۴
حالا ببینید ناترازی گاز از کجا شروع شد ...توسعه میدان را عده ای با اخذ رشوه به توتال که بزرگترین سهامدار آن ،کشور رقیب ما در استخراج از میادین گازی بود سپردند و خود را بستند و اما دستان انرژی کشور را هم ...و هم مسلکان منصوب به اصلاحات آنها دائم فریاد ناترازی گاز داریم ناتراتزی گاز داریم ...
ناشناس۳۷۱۱۰۳۶۱۰:۳۱:۱۵ ۱۴۰۳/۱۰/۴
آقای‌عارف‌!جماعتی‌که‌مشتشون‌واشده دیگه‌لازم‌نیست‌مچشونوبگیریم
ناشناس۳۷۱۱۰۵۰۱۰:۴۱:۲۰ ۱۴۰۳/۱۰/۴
با وجود اثبات وجود رشوه از سقف ۳۰ میلیون یورو برای عاملیت دولتی و غیر دولتی این قرارداد ،کدام مدیر و وزیر دولتی در دولت منصوب به اصلاحات که مرتب ناترازی گاز داریم و نداریم .‌.....طرح میکنند محاکمه شد توتال ۵۰۰ میلیون یورو برای پزداخت رشوه به مسئولین دولت اصلاحات در فرانسه محکوم شدو مبلغ ۳۹۸ میلیون دلار هم در آمریکا مجازات شد ..اینجا وزرای عامل آن همچنان راست راست میگردند ... ...
ناشناس۳۷۱۰۷۲۸۲۳:۵۰:۰۴ ۱۴۰۳/۱۰/۳
کاش واحد های نظارتی هم به تکلیف خود عمل میکردند و با متخلفان اقتصادی با احکام بازدارنده برخورد می‌کردند متاسفانه سالهاست شاهد افرادی هستیم که میلیاردها تومان اختلاس میکنند و یا انحصار رانتی سواپ میگیرند و بانک رانتی با رابطه برادر میزنند و صرافی غیر مجاز با رانت ارتباط برادر خود میزنند و یا با سمت ارشد ... در ساخت غیر قانونی باستی هیلزها و.. کارچاق کنی میکنند و بعضی شأن در قراردادهای نفتی میلیونها دلار در استات اویل و کرسنت و توتال زیر میزی میگیرند آنوقت بعد چند سال زندان هتل مانند و دایم المرخصی آزاد میشوند و با اموال مردم و اموال حرام مفسدانه به خوش گذرانی میپردازند ....پس مفسد فی الارض اگر این افراد نیستند پس چه کسانی هستند ...پس قطع ید که قرآن می‌فرماید برای چه کسانی است ...
ناشناس۳۷۱۰۷۳۰۲۳:۵۰:۲۹ ۱۴۰۳/۱۰/۳
اینهمه واحد های قانونگذاری و نظارتی و ...داریم و همه هم از مالیات مردم حقوق می‌گیرند چرا اینهمه مکرراً جرایم مفسدانه تکرار میشود غیر از مجازات افراد مفسد بایستی واحد های نظارتی و قوانین و مجازات‌ها هم مورد بازبینی قرار گیرد و ترک فعل آنها مورد رسیدگی و قصور آنها هم شامل مجازات شود قطعا قوانین بازدارنده نیست مجازات‌ها بازدارنده نیست مدیریت و نظارت ها کافی نیست و مدیریتشان به درستی انجام نمیشود میدانید هر عمل مفسدانه و کلاه برداری چه فشار روانی و مالی به ملت وارد میکند وقتی مفسدان را برایشان هتل داخل زندان درست میکنید معلوم است جرم فساد مکرر میشود و اینگونه مجازات های فاقد بازدارندگی موجب تبلیغ فساد است فرد مفسد و کلاهبردار میخواهد برادر و فامیل و فرزند هر کسی باشد مفسد فی الارض است و باید اعدام شود
ناشناس۳۷۱۰۷۳۱۲۳:۵۱:۳۰ ۱۴۰۳/۱۰/۳
ازعدم برخورد با مفسدان هم ناراضییم میلیاردها تومان اختلاس میکنند و انحصار رانتی سواپ میگیرند و بانک رانتی با رابطه برادر میزنند و صرافی غیر مجاز با رانت ارتباط برادر خود میزنند و ناوگان خصوص کشتیرانی در اروند میزنند یا بعضی شأن در قراردادهای نفتی میلیونها دلار در استان اویل و کرسنت و توتال رشوه میگیرند آنوقت بعد چند سال زندان هتل مانند و دایم المرخصی آزاد میشوند و با اموال مردم و اموال حرام مفسدانه به خوش گذرانی میپردازند ...
ناشناس۳۷۱۰۷۳۲۲۳:۵۲:۰۹ ۱۴۰۳/۱۰/۳
1-در بعد مجازات باید نظیر چین در مورد مفسدان کلیه اموال نه صرفا بازگرداندن مال ناشی از فساد ،مربوط به مفسد ،و زن و فرزندانش باید مصادره شود و خودش و تمام عوامل باند مافیایی فساد اعدام شوند با توجه به میزان نقششان در فساد ،این مجازات سبک تبلیغات فساد است هر کسی ریسک فساد را با توجه به مجازات سبک آن و استفاده از نفوذ مفسدان با پول یادآور فساد ،بجان میخرد ۲-در بعد پیشگیری باید آنلاین و روزانه همه اموال کارکنان دولت و سیاسیون فعلی و اسبق سریعا مشروعیت سنجی شود و اموال حرام مصادره شود ۳-همزمان کلیه اموال تک تک افراد کشور با اولویت کارکنان دولت و سیاسیون و بستگان درجه یک آنها نظیر تمام دنیا بروز و روز بروز کنترل شود تا اگر افزایشی در اموال هر کدام رخ داد بعنوان شاخص فساد سریعا تشخیص و فرد خاطی شناسایی و اموالش آنهم کل اموال مصادره شود ...همه اینها نیاز به نظارت چند لایه حتی در خصوص واحد های نظارتی دارد که خروجی آن واحد هم صحت سنجی شود تا مانع فرار مفسد یا مجازات سبک آن نشود ...نه اینکه یک واحد نظار تی با صدور رای یک مفسد را تبرئه کند و اموال از چنگ مردم برود
ناشناس۳۷۱۰۷۳۳۲۳:۵۲:۴۶ ۱۴۰۳/۱۰/۳
در بسیاری از مواقع خطرات فرصت طلبان نفوذی داخلی از رقبای استراتژیک منطقه ای و فرامنطقه ای بسیار بیشتر است و قطعا همسو همانهایی که بارها شاهد خیانت آنها بوده ایم اما مجازات قضایی در حد خیانت آنها نبوده است اختلاسگران ،رشوه گیران و‌کار چاق کنان و فراری دهندگان بدهکاران بانکی ،دلالان ارزی ،زمین خوارها ،رانت خوارها ،ارتشاگران معاملات بین‌المللی نفتی و گازی واما مجازات آنها با چند سال زندان در مقابل خیانت آنها به یک کشور قابل قیاس نیست ومحازات که مجازات نبوده آنقدر سبک بوده که بدآموزی برای ترویج فساد بوده است.
ناشناس۳۷۱۰۷۳۵۲۳:۵۳:۱۹ ۱۴۰۳/۱۰/۳
فرزندان خارج نشین برخی مسئولان را به کشور بازگردانید تا وضع کشور درست شود وقتی برخی مدیران فرزند خارج نشین ، برای بازنشستگی خود فرزندان خود را به خارج فرستاده اند آیا به فکر بهبود وضعیت خواهند بود
ناشناس۳۷۱۰۷۳۸۲۳:۵۵:۱۴ ۱۴۰۳/۱۰/۳
یکی از موارد فساد همین پروژه های دولتی است اولا برآورد اولیه صحت سنجی نمیشود و گاها پروژه ها چند برابر قیمت واقعی ارزیابی قیمت میشوند و تازه با همین ارزیابی هم با چهل و...درصد پیشرفت هم بودجه تمام میشود....و متعاقبا علاوه بر آن پس از اعلام فقدان و پایان رسیدن بودجه پروژه مطابق سیستمی هماهنگ از پیش تعیین شده پیمانکار پروژه بخصوص پروژه های EPCادعای مبلغ مازاد بیکار ماندن نیروهایی که اصلا در موقعیت کار نیستند و با ادعای کذب اینکه بیکار مانده آند را به مدیران دولتی ارایه و آنها هم آن را بعنوان بدهی دولتی منظور میکنند این فرایند فسادزا را در دوبخش ارزیابی درست برآورده پروژه و نظارت آنلاین پایش پروژه ها (هم با مدارک دریافت پیشرفت فیزیکی هفتگی و ماهیانه پروژه و هم دوربین های که نظارت بر فرایند احداث دارند و هم دریافت پرداخت ها و صورت وضعیت ها بر مبنای پیشرفت فیزیکی پروژه ) در مرکز ی که به همین منظور توسط ریاست جمهوری دایر میکنید با اصل پرداخت بر مبنای پیشرفت واقعی پروژه شفاف سازی نمایید
ناشناس۳۷۱۰۷۳۹۲۳:۵۶:۲۰ ۱۴۰۳/۱۰/۳
یک پیشنهاد :یکی از موارد سو مدیریت که ناشی از تجمیع تضاد منافع در یک وزارتخانه هست و اثراتش در تخریب و عدم ساماندهی کشاورزی نمود پیدا کرده ,مسأله وجود دو ماموریت متضاد ترویج کشاورزی و واردات محصولات کشاورزی که هر دو در جهاد کشاورزی تجمیع شده اند دو ماموریت متضاد در منافع ...قطعا همانگونه که میدانیم اگر ترویج انجام شود و مدیریت منابع آب و آموزش کشاورزان و کشت اقلیمی و ...قطعا واردات محصولات کمتر خواهد شد البته باید دید چه کسانی در این حالت منتفع و چه کسانی متضرر می‌شوند...همانگونه که میدانیم در واردات سود بسیار نظیر اخذ پورسانت ،خرید به قیمت های باری به هر جهت رانتی به نفع عده ای و حتی بارها شاهد بوده ایم خرید محصولات از رده خارج دور ریختنی نظیر ذرت های آفلاتوکسینی سمی با پول این ملت سودسرشاری برای برخی مدیران فاسد بدنبال دارد لذا این مدیران هرگز مایل به ترویج کشاورزی و توسعه کشت نیستند زیرا سود و پورسانت خرید سرشار حاصل از واردات محصولات کلید گنج خوشبختی آنهاست پس هیچ توجهی به آن نمی‌کنند لذا ضروری است جهاد کشاورزی فقط متولی ترویج کشاورزی و اصلاح آن با تغییرات اقلیم و پتانسیل های موجود باشد و واردات محصولات از حیطه وظایف این وزارتخانه خارج شود تا این تعارض منافع در یک وزارتخانه موجبات فساد و ضربه به کشاورزی کشور را مهیا نکند
ناشناس۳۷۱۰۷۴۰۲۳:۵۹:۰۷ ۱۴۰۳/۱۰/۳
براساس ماده 35 برنامه ششم توسعه ، دولت مکلف است ظرف یک سال نسبت به راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام نموده و امکان تجمیع کلیه پرداختها به مقامات، روسا، مدیران کلیه دستگاه های اجرایی را فراهم نماید، به نحوی که امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود. سال‌هاست که در بیش از 60 کشور جهان از رویکرد «نظارت عمومی و مردمی» در این بخش استفاده می شود و اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران به صورت عمومی منتشر می‌شود. در واقع، وضعیت حقوق و مزایای مدیران هم برای نهادهای نظارتی شفاف است و هم برای عموم مردم.
ناشناس۳۷۱۰۷۴۶۰۰:۰۴:۵۹ ۱۴۰۳/۱۰/۴
مبارزه با فساد سیستماتیک با بروز رسانی فرایندها و فرایند محور نمودن اقدامات پیشگیری لازم است اما مجازات درخور در قبال برخی افراد نظیر مهدی جهانگیری ها ،حسین فریدون ها ،خاوری ها ،طبری ها ...بایستی به نحو بایسته انجام میشد تا کسی جرات تخلف نکند
ناشناس۳۷۱۰۷۴۷۰۰:۰۵:۳۳ ۱۴۰۳/۱۰/۴
هر فرد و هر خانواده ای را که خواستید که راستی آزمایی کنید که آیا « جز خادمان ملت یا نفوذی و خیانت کنندگان به ملت »بوده ،اموالش را بنگرید و مشروعیت سنجی کنید .
ناشناس۳۷۱۰۷۴۹۰۰:۰۶:۰۶ ۱۴۰۳/۱۰/۴
عده‌ای سود جو رانتدار فرآورده های نفتی شامل نفت سفید،مازوت و سایر فراورده های سنگین که در حین پالایش نفت خام تولید میشوند را با بهانه تحریم با تخفیف باری به هر جهت صادر میکنند فرآورده‌هایی که میتواند با احداث نیروگاه فسیلی در سواحل صرف تولید برق و صادرات آن و آزاد سازی گاز از بلای استراتژی اشتباه سو‌مدیریت سوزاندن در بخاری‌ها و ارزآوری از گاز در صنایع تبدیلی پتروشیمی و صادرات گاز شود و جالب آنکه همین عده از سوی دیگر فرآورده های نظیر بنزین و گازوییل را باز به بهانه تحریم با قیمت بالاتر به کشور وارد و تحمیل میکنند جالب آنکه این عده سود جو ال پی جی را که قابل مصرف در خودرو بعنوان جایگزین بنزین است با بهانه تحریم با تخفیف باری به هر جهت صادر و بنزین را باز به بهانه تحریم با قیمت بالاتر از عرف به کشور تحمیل میکنند تجارت دو سر سود ...
ناشناس۳۷۱۰۷۵۲۰۰:۰۷:۱۸ ۱۴۰۳/۱۰/۴
این میشود منشأ فساد و رانت و سو استفاده از کارکنان ..مثلا اگر مدیری فاسد باشدو فردی گزارش بدهد این اهرم ارزشیابی مانع بسیار خوبی در جلوگیری از گزارش فساد نزد مدیر فاسد است ...ضمنا الان کارانه و اضافه کار در دست مدیران هست ..در گذشته ثابت شده وقتی محوریت فرآیندهای اداری فرد محور شده و از فرایند محوری خارج شود تماما منجر به فساد مالی و اخلاقی میشود ..آزموده را آزمودن خطاست
ناشناس۳۷۱۰۷۵۳۰۰:۰۷:۵۷ ۱۴۰۳/۱۰/۴
جدا از راست و چپ و ...آنچه که کاملا بین خیانت و خدمت را مشخص میکند شفافیت و عدم سو استفاده از اموال کشور در زمان مسئولیت است نه آنکه مانند برخی اخویشان هر چه رانتخوری و سو استفاده مالی با تعیین مدیران بانکها انجام داد باید همه مسئولین اموالشان نظیر بسیاری از کشورها که در سایتهای دولتی شفافیت در معرض دید عموم ق از میگیرد قبل و بعد مسئولین برای تمام مسئولین و نزدیکانشان مشخص باشد این مدیریت را به صندلی داغ تبدیل میکند نه ...
ناشناس۳۷۱۰۷۵۵۰۰:۰۹:۰۴ ۱۴۰۳/۱۰/۴
اموال و دارایی های کلیه وزرا و مدیران مسئولان فعلی و اسبق وهمچنین خانواده و فرزندان و ...زاده ها در داخل و خارج باید رسیدگی شود که از کجا و چگونه به این ثروت های نجومی و افسانه ای رسیدند درحالیکه اکثریت کارمندان و مردم عادی در معاش اولیه خود لنگ هستن !باید اموال و کاخ های لاکچری اقایان در شهرک های خصوصی شان در شمال و لواسان و تهران و امریکا و کانادا و اروپا و ترکیه رصد شود که ایا با حقوق کارمندی به این ثروتهای باداورده دست پیدا کردند یا با رانت و نفوذ سیاسی و وابسنگی های خانوادگی ؟؟
ناشناس۳۷۱۰۷۵۷۰۰:۰۹:۴۴ ۱۴۰۳/۱۰/۴
در سایت مرتبط دولت نظیر بسیاری از کشورهای دارای رتبه پایین فسادحتی میزان وام و طلاجات همسر فرد را هم در سایت قرار میدهند عمل کنید و نظیر چین کلیه اموال فرد خاطی و بستگانی که سهمی از فساد مکشوفه مالی دارند نه صرفا بخشی که از فساد حاصل شده ،مصادره و به نفع کشور برای ملت هزینه گردد و خود مفسد در معرض دید عموم اعدام گرددنه فقط با حروف الفبا،م.هیا ش.ن،یا ح.ف،م.ج ...از آنها یاد شود مفسد باید ابرویش برود زیرا فقر و فساد را برجامعه تحمیل کرده و با رانت و فساد اموال ملت و نظام را تصاحب کرده فرق بین خادم و خاین باید مشخص شود شعار ندهید عمل کنیدواقعا ملت از فساد ناراضی هستند واقعا فساد تیشه به ریشه پشتوانه نظام است و معاندان آن را با بوق کرنا بعنوان سلاح علیه نظام بکار می‌گیرند یکبار برای همیشه قاطعانه صادقانه روند فوق را انجام دهید ببینید چقدر پشتوانه مردمی نظام تقویت میشود.
ناشناس۳۷۱۰۷۶۲۰۰:۱۲:۲۰ ۱۴۰۳/۱۰/۴
اشکال عدم مشروعیت سنجی اموال سیاسیون اسبق و فعلی و عدم بازگشت اموال رانتی و باز بودن مدعیان ژن برتری است اینگونه فیزیوتراپی و ماساژ قلبی هم جواب نمی‌دهد وقتی افرادی را در انتصابات اخیر نظیر انتصاب در مدیریت برخی هلدینگ های عظیم می ببینیم که فرد منصوب شده پرونده های نجومی خود یا بستگانشان در محاکم ،دیوان محاسبات بازرسی و ....تحت بررسی و یا صدور حکم شده چه انتظاری میتوان داشت .
ناشناس۳۷۱۰۹۹۸۰۹:۴۵:۱۷ ۱۴۰۳/۱۰/۴
لابد می خواهی کشور هرکی هرکی باشد و فساد ها بیشتر!!
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. جدیدترین خوش‌خدمتی تشکیلات خودگردان فلسطین به آمریکا و رژیم صهیونیستی

  2. درخواست صدور ویزای ظریف به سفارت آلمان ارسال نشد

  3. ادعای میرسلیم: آمادگی فنی لازم را برای پیوستن فوری به FATF نداریم/ اگر ما را در FATF هم بپذیرند، با وجود تحریم‌ها، اثر مثبتی ندارد

  4. گوشت قربانی قدرت های بزرگ!

  5. مصالحه و گفت‌وگو با هوشیاری حداکثری!   

  6. آیا مشکل اصلی اقتصاد ما فقط تحریم است؟

  7.  تحليلی بر دو مصاحبه هسته ای؛ آیا ايران به سمت تسليحات هسته ای حرکت مي کند؟

  8. جزئیات برهنه شدن یک زن روی ماشین پلیس در اتوبان صیاد شیرازی مشهد

  9. جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس درباره FATF

  10. هراس آمریکا از افول هژمونی دلار

  11. آدرس غلطی که علی دایی داد / وقتی معاون رئیس‌جمهور، خاتمی و کروبی را قهرمانان ملی می‌داند!/ خزعلی علیه نصیری

  12. از ترامپ، به خوشبین ها در تهران!

  13. قالیباف: طبق آمارها تورم کاهش پیدا کرده/ خروجی وفاق و همدلی باید مشخص شود

  14. ۳ نکته در مورد رونمایی از شهرهای زیرزمینی نظامی ایران

  15. واقعاً میزی برای مذاکره وجود دارد؟!

  16. تجمع طرفداران قانون عفاف و حجاب مقابل مجلس شورای اسلامی

  17. ابراز آمادگی ترامپ برای گفت‌گو با ایران ضمن امضای یادداشت ضدایرانی

  18. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی: با کفار هم می‌شود مذاکره کرد

  19. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: چگونه یک نماینده به یک مقام رسمی اتهام می‌زند؟/ توافق با ترامپ، سایه جنگ را گسترده می‌کند/ دیگر نمی‌توان مردم را به قناعت دعوت کرد

  20. فقر در ایران؛ از گذشته تا امروز

  21. هزینه‌های سکوت قالیباف/ چرا منتقدان ظریف حق دارند؟/ ادعای عجیب واعظی در خصوص اعتراضات آبان ۹۸

  22. تعزیرات حکومتی یا حیاط خلوت دولتی؟

  23. تشکیل پرونده قضایی برای دو هنرمند به دلیل «اقدام خلاف عرف و شرع»

  24. مهدی نصیری بازداشت شد/ توضیح درباره اقدامات و شعارهای تند او در آرامگاه فردوسی

  25. نامه خرازی درباره تابعیت قهری و غیرقهری/ بحران قحط‌الرجال در دستگاه دیپلماسی!/ پرونده هسته ای دست کیست؟

آخرین عناوین