آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند

  4030216074

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نسل آلفا یا در شرایط پیشرفت تکنولوژی به دنیا آمده یا در این شرایط به دنیا خواهد آمد، گفت: بسیاری از کودکان نسل آلفا هنوز به دنیا نیامده، برای آنها در اینستاگرام پیج درست کرده‌اند به طورمثال جنینی تشکیل یافته اما هنوز به دنیا نیامده با این وجود در اینستاگرام پیج دارد.

دکتر شهرام خرازی ها کارشناس ارشد مدیریت رسانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گاهی والدین عکس‌هایی را که با سونوگرافی از جنین گرفته‌اند، در پیج اینستاگرام می‌گذارند و بعد هم که به دنیا می‌آید و نوزاد می‌شود، عکس‌های نوزادی را در آن پیج می‌گذارند.

وی ادامه داد: در این شرایط با یک کودک نسل آلفا مواجه هستیم که در پیج اینستاگرام که والدینش قبل از به دنیا آمدنش برایش ساخته‌اند، عکس‌های جنینی (سونوگرافی) منتشر شده و هنگامیکه از قالب جنین به نوزاد تبدیل می‌شود، عکس‌های نوزادی او را می‌گذارند و بعد این کودک در حین رشد و هنگامی که به سن عقل می‌رسد، متوجه می‌شود که پیجی دارد و تصاویری از او در پیج کودک وجود دارد. اینجا بحث حقوق فردی پیش می‌آید یعنی والدین به گونه‌ای یا یکی از آنها، حقوق مادی و معنوی کودک خود را مورد تجاوز قرار می‌دهند.