خلیج فارس تا سه‌شنبه مواج است

  4030203094

  بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی امروز و فردا در برخی ساعت‌ها با افزایش سرعت وزش باد، دریا تا حدودی مواج و متلاطم خواهد بود.

 

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته در ساعت‌هایی از بعد از ظهر در ارتفاعات شرقی استان احتمال رشد ابر و وقوع ناپایداری مو قت جوی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، در برخی مناطق بخصوص در ارتفاعات افزایش ابر و احتمال بارش خفیف باران و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‎‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و روی دریا طی ساعاتی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، از فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی بویژه سواحل مرکزی و فراساحل مرکزی وجنوبی استان ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعت‌ها ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‎‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۰۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۴، جزر دوم ساعت ۱۵:۰۶ و مد دوم ساعت ۲۰:۴۱ خواهد بود.