کتابی که به مهارت ارتباط شما با دیگران کمک میکند

گزارش بازرگانی،   4030202032

کتاب‌های مهارت ارتباطی، می‌توانند به ‌شما کمک کنند تا روابط خود را با دیگران بهبود دهید. این کتاب‌ها راهنمایی می‌کنند تا در ارتباطات خود، موثر‌تر رفتار کنید. مهارت ارتباطی بسیار مهم است که با مطالعه کتاب‌های مرتبط می‌توانید در آن رشد کنید.

کتاب‌های مهارت ارتباطی به ‌شما آموزش می‌دهند که چگونه ارتباط موثرتری با دیگران برقرار کنید. این کتاب‌ها کمک می‌کنند تا در ارتباط با دیگران موفق‌تر و تاثیرگذار‌تر عمل کنید. مهارت ارتباطی، یکی از مهم‌ترین توانایی‌هایی است که می‌توانید در خودتان رشد دهید. برای پرورش این مهارت، مطالعه کتاب‌های مرتبط و اجرای توصیه‌های آن‌ها بسیار موثر خواهد بود. در این مقاله، بهترین کتاب‌های مهارت ارتباطی را به شما معرفی خواهیم کرد.

کتاب قدرت هوش کلامی

کتاب قدرت هوش کلامی با نویسندگی تونی بوزان مخترع نقشه ذهنی، اثری است که به بهبود حافظه و فهم شما کمک‌های بسیار زیادی می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید دامنه‌ دانش لغوی، خلاقیت و حافظه‌ خود را تقویت و با استفاده از نمودار‌های ذهنی، قدرت کلام خود را ارتقا دهید.

در اوایل قرن بیستم، روان‌شناسان متوجه شدند که رابطه‌ مستقیم بین میزان قدرت واژگان و موفقیت شخصی وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، افزایش واژگان و هوش کلامی منجر به موفقیت بیشتر در زندگی شخصی و حرفه‌ای شما خواهد شد.

واژه‌ها قدرت زیادی دارند. افرادی که قدرت واژگان خود را کنترل می‌کنند، توانایی متقاعد کردن، الهام‌بخشی و تاثیرگذاری بیشتری دارند. بنابراین، قدرت واژگان، یکی از مهم‌ترین عوامل انقلاب علمی در قرن بیست و یکم بوده است.

کتاب قدرت هوش کلامی دارای 10 فصل بوده که به ‌شما راهنمایی می‌کند تا قدرت کلامی خود را بهبود بخشیده و گسترش دهید. هوش خلاق شما، نیازمند توانایی استفاده از تخیل است تا تصاویر چند حسی را در ذهن خود ایجاد کنید و روابط جدید بسازید.

با توجه به آموخته‌هایتان از این کتاب، رابطه بین هوش کلامی و تخیل مشخص است. با تقویت هوش کلامی، توانایی تخیل و ایجاد روابط جدید و تصاویر چند حسی در ذهن‌تان تقویت می‌شود. بنابراین، از تخیل خود استفاده کنید و هنگام گفتگو یا نوشتن، به تصور آنچه می‌خواهید بگویید، متمرکز شوید.

کتاب چگونه با هرکسی صحبت کنیم؟

آیا تا‌به‌حال انسان‌هایی را دیده‌اید که به‌نظر می‌رسد همه‌چیز را به‌دست آورده‌اند؟ این افراد، همیشه با اعتماد‌به‌نفس و خودمطمئنی در میان دیگران حرف می‌زنند، شغل‌های برتری دارند، همسران خوبی دارند و حساب‌های بانکی‌شان پر است. اما آیا واقعا این همه موفقیت به‌خاطر شانس یا ویژگی‌های ویژه آن‌ها بوده؟

به‌نظر لیل لوندز، این افراد موفقیت خود را مختص خودشان نمی‌دانند، بلکه آگاه هستند که این دستاوردها، به مهارت بالایشان در برقراری ارتباط با دیگران برمی‌گردد. او در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم، راه‌کار‌هایی ارائه می‌دهد که به شما کمک ‌کند تا در ارتباط با دیگران موفق‌تر شوید. هیچ‌کس نمی‌تواند به‌تنهایی به موفقیت برسد، بلکه نیاز به کمک و حمایت دیگران دارد.

بنابراین، موفقیت این افراد نشات گرفته از ارتباطات سالم و مثبتی است که با دیگران برقرار کرده‌اند. آن‌ها توانسته‌اند اعتماد و دوستی بسیاری از افراد را جلب کنند و از این شبکه ارتباطات، برای پیشرفت در زندگی خود بهره ببرند.

کتاب باید به هم گوش بدهیم!

درحال حاضر، ما به کسانی که حرف می‌زنند گوش نمی‌دهیم، در مقابل نیز، هیچکس به ما گوش نمی‌دهد. این واقعیت تلخ، ناشی از پیشرفت تکنولوژی است! آیا به‌ خاطر دارید آخرین‌ باری که با وجدان و قلب به حرف کسی گوش داده‌اید، چه زمانی بوده است؟

در دنیای امروز، ما تشویق می‌شویم که به درون خود گوش دهیم، اما به ندای دیگران گوش نمی‌دهیم. در جلسات کاری یا مهمانی‌ها، همه می‌خواهند صحبت کنند و هیچکس به دیگران گوش نمی‌سپارد.

به‌هرروی، باید یاد بگیریم که ارتباط 2 طرفه بسیار مهم است. با خواندن کتاب باید به هم گوش دهیم، متوجه می‌‌شویم که تنها نیستیم، بلکه مشکل بسیاری از افراد نیز دقیقا همین موضوع است. انسان‌هایی که به‌دلیل عجولی و خودمحوری، به حرف دیگران گوش نمی‌دهند، به‌قطع نمی‌توانند ارتباطات موثری برقرار کنند.

به‌نظر می‌رسد که شنوندگان خوب، انسان‌های مورد قبولی در جامعه هستند. شاید یکی از دوستان یا فرزندان‌تان، شنونده‌ای باشد که به او توجه نمی‌کنید. البته به‌سبب تعداد زیادی از عواملی که ممکن است وجود داشته باشند! اگر با دقت به دیگران گوش دهید، قطعا تجربه زندگی شما غنی‌تر خواهد شد و دنیای اطراف‌تان را بهتر درک خواهید کرد.

کتاب چگونه زیبا سخن بگوییم؟

در دنیای امروز، هنر سخن گفتن به‌شکل خلاقانه و زیبا، یکی از عوامل اساسی پیشرفت و رشد در کشور‌های توسعه ‌یافته معرفی می‌شود. این هنر عامل ایجاد ارتباط و اتحاد بین انسان‌ها بوده که از زمان‌های قدیم تا به امروز، تغییرات زیادی در این ‌زمینه رخ داده است. افرادی که استعداد طبیعی دارند یا از دانش و تجربه در این حوزه بهره‌مند شده‌اند، همواره برتری ویژه‌ای نسبت به دیگران داشته‌اند.

آن‌هایی که مهارت خوبی در بیان داشته باشند، معمولا موفق‌تر هستند و سخن گفتن به‌شکل زیبا و روان، ابزاری قدرتمند برای جلب توجه و تاثیرگذاری است. توانایی بیان خوب می‌تواند کمک زیادی به انجام کار‌ها، رسیدن به اهداف مورد نظر، محبوبیت و اعتبار در جامعه به افراد کند.

فن بیان در ‌واقع توانایی شما در بیان و انتقال افکار و احساسات است. هرچه شما بهتر و روان‌تر بتوانید اندیشه‌ها و احساسات خود را بیان کنید، سخن گفتن‌تان نیز بهتر خواهد بود. کتاب چگونه زیبا سخن بگوییم به‌ شما نحوه تقویت و بهبود فن ببیان‌تان را آموزش می‌دهد تا بتوانید بهتر و موثر‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید و از زبان خوش و روان خود بهره‌مند شوید.

قیمت کتاب روانشناسی

قیمت کتاب‌ روانشناسی معمولا متغیر است و بستگی به موضوع، نویسنده، ناشر و حجم کتاب دارد. کتاب‌های معتبر و پرفروش روانشناسی ممکن است قیمت‌های بالایی داشته باشند، زیرا این کتاب‌ها از تحقیقات عمیق و تجربیات معتبر برای ارائه مطالب استفاده می‌کنند.

اما کتاب‌های روانشناسی پرفروش نیز معمولا در بازار‌های مختلف با تخفیف‌های گوناگون در دسترس هستند. علاوه‌بر این، امروز بسیاری از کتاب‌های روانشناسی به‌صورت الکترونیکی نیز قابل مطالعه هستند که می‌توانند با قیمت‌های متناسب با بودجه‌ هر فرد خریداری شوند.

به‌طور‌کلی، علاقه‌مندان به مطالعه روانشناسی می‌توانند از گستره‌ وسیعی از گزینه‌های مختلف با قیمت‌های متنوع برای تهیه کتاب‌های مورد نظر خود استفاده کنند.

جمع‌بندی

در ‌نهایت، مهارت‌های ارتباطی، اساسی‌ترین عامل موفقیت در زندگی هر فردی هستند. مطالعه و تمرین کتاب‌هایی که در این مقاله به ‌شما معرفی کردیم، می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشیده و به یک فرد موفق‌تر تبدیل شوید.

این کتاب‌ها شامل راهنمایی‌ها برای بهبود ارتباطات موثر، مدیریت خشم و استرس، یادگیری مهارت‌های گفتاری و شنیداری، حتی نکاتی درباره ارتباطات در محیط کار هستند که به شما کمک می‌کنند تا بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباطات موثر با دیگران را درک کنید و نحوه‌ ایجاد روابطی سالم و پایدار را بیاموزید.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین