رمز و راز مجری خوب بودن

محمود گبرلو، گروه فرهنگی الف،   4030123001 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

از توانایی ، دانایی و تسلط دو مجری برنامه های ماه رمضان تلویزیون -نجم الدین شریعتی و رسالت بوذری -نمی توان گذشت ، دو جوان خوش پوش و خوش سخن که توانستند به این برنامه ها روح زنده و سرشار از امید و نشاط تزریق کنند و نشان دادند تلویزیون ایران که معتقد به ارمانها و ارزشهای دینی است میتواند از نیروهای خود که ریشه اعتقادی و مذهبی دارند به خوبی استفاده کند . 

علیرغم اشکالات اساسی و جدی که به شیوه تولید و برنامه ریزی آیتم های این برنامه ها و یا بعضا جنس دعوت از  برخی میهمانان وجود دارد انتخاب دو مجری تحصیل کرده ،حرفه ای و آشنا به موقعیت قاب تلویزیون و نیار تماشاگر امروز ، نشان از هوشمندی و توجه به این واقعیت دارد که تولید یک برنامه ماندگار، جذاب و عمیق با مجریان جوان و تازه کار که فقط ریش و کت شلوار رنگارنگ دارند و بعضا خالی از تفکر هستند پایدار نمی ماند.

"بوذری" و" شریعتی " نشان دادند از ویژگی های یک مجری خوب که اعتماد به نفس، شخصیت کاریزماتیک ،داشتن مهارت های تخصصی ، ارائه اطلاعات به مخاطب با روش متناسب برنامه ، توانایی هدایت کردن گفتگو ،بکار بردن القاظ درست شادی و طنز، حافظه و دانش مذهبی هنری ، ادبی خوب و سطح بالای تمرکز است برخوردار هستند .

"شریعتی و بوذری "فقط باید مراقب باشند در دامان تفکری که از آنان شومنی با سطح نازل میخواهند نغلتند ، اقتدار و جایگاه خود را محفوظ نگه دارند تا ماندگار شوند ، مشهور شدند آسان است اما محبوب ماندن سخت...