جهان ماهیت جنایتکارانه اسراییل را شناخته است

محمد حسن قدیری ابیانه، گروه سیاسی الف،   4030111033 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

1ـ به نظر باید مهم‌ترین موفقیت نهضت مقاومت فلسطین در جنگ اخیر را فارغ از دستیابی به ضرباتی که به ارتش رژیم اشغالگر قدس زده است، در تغییر نگرش اذهان عمومی نسبت به اسرائیل و اسرائیلیان دانست. وقتی نگاه می‌کنیم که تظاهرات گسترده ضد رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود و حتی یهودیانی در سراسر جهان اعلام برائت از این نظام آپارتاید دارند و کار به جایی می‌رسد که بعضی اتباع این رژیم، پاسپورت خود را آتش می‌زنند؛ باید دانست اتفاق جدیدی شروع شده است که حتی با ایجاد آتش‌بس و فروکش کردن آتش جنگ، صهیونیست‌ها قادر به جلوگیری آن نخواهند بود. 

2ـ اسرائیل 75 سال همین روند را ادامه می‌داد، اما در گذشته رسانه فضای مجازی به این شکل نبود که عمق فاجعه و جنایت را مخابره کند، لذا اخبار اکثراً به شکل سانسور شده پخش می‌شد. مردم فلسطین در این مدت کاری کردند که نگرش نه تنها به رژیم صهیونیستی در جهان تغییر کند، بلکه یک حس کنجکاوی درباره ماهیت اسلام در سراسر جهان پدید آید که این دین چیست که فلسطینیان غزه با وجود خسارات زیادی که دیدند همچنان خود را ظل محور او می‌بینند. امروزه رو آوردن به اسلام و خواندن قرآن برای فهم چیستی عقیده اسلامی در جهان فراگیر شده است و این همان چیزی بود که رهبری در نامه چندین سال پیش خودش از جوانان غربی خواسته بود، یعنی آنان برای شناخت اسلام به جای خواندن کتبی که در غرب چاپ می‌شود خود قرآن را بخوانند. 

3ـ کار آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که اگر جنگ و تقابلی علیه آنان صورت بگیرد تحت هر شرایطی آن را منتسب به ایران کنند، گویی ملت‌های جهان هیچ اراده و اختیاری از خود ندارند. این درصورتی است که جنگ اخیر با اسرائیل با تصمیم خود مقاومت فلسطینیان بوده و جزئیاتش برای ایرانیان و مقاماتشان پوشانده بوده، لذا نمی‌شود ادعا کرد که حماس با تحریک ایران دست به چنین اقدامی زده است.

4ـ دیدار اخیر رهبران حماس با مقام معظم رهبری یک موضوع را به خوبی نشان داد، و آن این است که حکومت ایران، به عنوان یک حکومت شیعی بیشترین حمایت را از سنی‌های مبارز حماس داشته است. یعنی برای ایران موضوع اصل مبارزه با صهیونیست‌هاست و اصلاموضوعات فرقه‌ای برایش اهمیت ندارد. این درحالیست که بیشترین خیانت نیز از سوی کسانی صورت می‌گیرد که بیشترین تهمت را به ایران و شیعیان وارد می‌سازند و خود را مدافعان سنت خطاب می‌کنند!