رای ۶۲ هزار نفر از شهروندان خراسان رضوی در ۵۰ دقیقه اخذ شد

  4021211018

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۶۲ هزار نفر از شهروندان این استان از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه امروز، رای خود را به صندوق های انتخابات ریختند.

سید هادی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عدد مشارکت با وجود سردی هوا، بارش برف در برخی مناطق شهری و روستایی استان و لغزندگی معابر شهری و بین شهری و روستایی در کمتر از یک ساعت از آغاز فرآیند انتخابات به صندوق ها ریخته شده است.

وی بیان کرد: فرایند اخذ رای در حدود هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای روستایی آغاز شده و شعب سیار نیز به روستاهای کم جمعیت اعزام شده است.

طباطبایی با اشاره به برودت هوا و لغزندگی معابر و جاده های اصلی و فرعی استان خراسان رضوی گفت: با گذشته یک ساعت از آغاز فرآیند رای گیری ۹۹ درصد شعب اخذ رای استان به طور کامل فعال شده است و بقیه نیز تا دقایق دیگر فعال خواهد شد.

وی افزود: فرآیند اخذ رای در چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انجام می شود.

شمار واجدان شرایط رای دادن در استان هفت میلیون نفری خراسان رضوی، چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر عنوان شده است که تعداد رای اولی ها در این استان حدود ۲۵۰ هزار نفر می باشد.