محمدی عراقی :مشارکت در انتخابات سرمایه اجتماعی را افزایش می دهد

  4021204002 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

 

راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در جلسه ای با حضور آیت الله محمدی عراقی و برخی فعالان حوزه های فرهنگی و اجتماعی بررسی شد.تاکید بر نقش محوری مساجد و هیات های مذهبی؛استفاده از ظرفیت های فضای مجازی؛حضور پر رنگ تر نامزدها در میان اقشار مختلف مردم؛ و لزوم برقراری ارتباط تنگاتنگ با حوزه ها ؛  دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از جمله محورهای مورد اشاره جوانان و فعالان حوزه های فرهنگی و اجتماعی در این جلسه بود.


در این نشست  که در حسینیه حضرت آیت الله حق شناس برگزار شد جوانان و بانوان فعال در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با تبیین دغدغه‌های خود برخی اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کردند.


آیت الله محمدی عراقی در این جلسه با اشاره به تاکید مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس بین المللی و منطقه ای افزایش حضور مردم در صحنه انتخابات باعث ارتقای سرمایه اجتماعی نظام خواهد شد.


آیت الله محمدی عراقی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر این که شکل گیری مجلس قوی می تواند باعث حل مشکلات شود تاکید کرد: قطعا‌ حضور گسترده مردم در انتخابات عزم و اراده و انگیزه مسئولان را برای حل مشکلات افزایش خواهد داد.
آیت الله محمدی عراقی تصریح کرد: با توجه به ورود همه جانبه دشمنان و آرایش رسانه ای جبهه معاند برای ایجاد دلسردی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات لازم است دلسوزان نظام هم با همه توان برای تشویق مردم برای مشارکت گسترده تر در انتخابات همت کنند.


شایان ذکر است آیت الله محمدی عراقی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز برای نمایندگی مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری معرفی شده است.