آخرین وضعیت لایحه کاهش ساعت اداری کارکنان دولت

  4021130111 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور آخرین ضعیت لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان دستگاه های اداری را تشریح کرد.

آخرین وضعیت لایحه کاهش ساعت اداری کارکنان دولت

به گزارش ایسنا، میثم لطیفی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران آخرین وضعیت کاهش ساعت کاری کارکنان دولت را تشریح کرد و گفت: لایحه دولت این بود که ساعت کاری کارکنان دولت را از ۴۴ ساعت کاهش به ۴۲ و نیم ساعت کاهش دهیم.

وی افزود: مطالعاتی در این خصوص انجام گرفت و پس از تجربه کرونا به این نتیجه رسیدیم که با کاهش ساعت کاری تا حدی می‌توانیم بهره‌وری را حفظ کنیم و تا حدی حتی بهره‌وری را نیز افزایش دهیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که دولت داشت این بود که کارکنان دستگاه‌های اجرایی بتوانند بخشی از وقت خود را در کنار خانواده خود باشند. به همین جهت  لایحه  مربوط به کاهش ساعت کاری کارکنان تهیه شد.

به گفته وی در این لایحه  موضوع دیگری نیز پیش بینی شد. در غیر از بخش ستادی دولت در سایر بخش ها، کارکنان شش روز در هفته بایستی در محل کار حضور می داشتند ولی قرار شد به ۵ روز تغییر کند و اعلام کنیم که این هم در مجلس پیگیری شود.

لطیفی عنوان کرد: نکته سومی که در لایحه پیش بینی کرده بودیم این بود که این اجازه را داشته باشیم که  شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان لزوما از ابتدای مهرماه نباشد. مجلس نیز با این موضوع موافقت کرده است. در کمیسیون نهایی شده  و قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند. امیدواریم که این موضوع نهایی شود.

رئیس سازمان استخدامی اضافه کرد: با توجه به این‌که در تعطیلات مجلس هستیم امیدواریم در اولین فرصت بعد از بازگشایی مجلس این موضوع را پیگیری کنیم. دو فوریت آن رای آورده است، متن در کمیسیون اجتماعی نهایی شده و بین مجلس و دولت در این خصوص اختلاف نظری وجود ندارد.

وی در پاسخ به این‌که آیا برای مادران شاغلی که دارای فرزندان خردسال هستند نیز مزایایی در نظر گرفته شده است، گفت: در قانون جوانی جمعیت و در قوانین و مقررات دیگر برای مادران دارای کودکان زیر هفت سال و کودکان شیرخوار که ساعت شیردهی مشخصی دارند قوانین مشخصی وجود دارد. در این دولت بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زدیم که حتی‌المقدور دستگاه‌های اجرایی مهدکودک ایجاد کنند یا مهدکودک نزدیک دستگاه اجرایی داشته باشیم که مادرانی که کودک دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

لطیفی همچنین در خصوص جذب نخبگان نیز گفت: مجوز جذب 3200 نخبه را صادر کردیم. بنیاد ملی نخبگان نیز ثبت نام را شروع کرده است و امیدواریم که بتوانیم این افراد را طی مراحل مشخص وارد دستگاه‌های اجرایی کنیم.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۳۶۹۷۲۳:۲۳:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
قابل توجه سازمان استخدامی کشور از اوایل انقلاب تا حالا سازمان ها و شرکت ها استخدام های داشته اند و افرادی در طی استخدام اقدام به دریافت مدارک تحصیلی ناپلئونی برای گرفتن حقوق بیشتر و پست بالاتر کرده اند و این در حالی بوده که هر فرد در طی گرفتن مدرک ضمن کار وظایف اصلی کاریش در الویت دوم بوده و فشار کاری برای سایر مستخدمین و ارباب رجوع و دردسری برای مردم و هر روز به بهانه ای از زیر کار در رفتن لذا پیشنهاد میشود دولت به هیچ وجه اجازه تحصیل ضمن خدمت ندهد.
ناشناس۳۳۹۳۷۱۵۲۳:۵۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
دولت با ابطال مدارک ضمن خدمت حقوق اینگونه کارکنان را کاهش دهد .
ناشناس۳۳۹۳۷۸۳۰۶:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱
میثم لطفی گفت: لایحه دولت این بود که ساعت کاری کارکنان دولت را از ۴۴ ساعت کاهش به ۴۲ و نیم ساعت کاهش دهیم. آقای لطفی بهتره با این طرز اسفبار افزایش حقوق ها لایحه را تصحیح کنید.
ناشناس۳۳۹۳۸۵۷۰۸:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱
کارمند دولت کمتر کار کنه ، اما حقوق و بازنشستگیش از کارگر تامین اجتماعی بیشتر باشه !! از کجا بیاریم اون پول رو ؟ سن بازنشستگی کارگرها رو بیشتر کنیم ! اگه این استعمار نیست پس چیه ؟
ناشناس۳۳۹۳۹۲۲۱۰:۰۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱
بسمه تعالی باسلام خدمت رئیس محترم سازمان اداری استخدامی جناب آقای لطیفی تعیین تکلیف نیروهای وتبدیل وضعیت شغلی نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ایران که از سال 1394/1/1بصورت طرحی در مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان بکار گرفته شده ایم متاسفانه با کمترین حقوق شش میلیون تومان و بدون مزایای اکنون با تأخیر چندین ماهه حقوق پرداخت می گردد لذا خواسته ی ما نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان این است که حقوق مان مستقیم از خزانه واریز بشود .
ناشناس۳۳۹۴۱۰۴۱۲:۴۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱
آقایان مسولین استخدامی افرادی که مشغول به کار واستخدام‌دریک اداره می شوند حق ادامه تحصیل ندهید چون این امر موجب فشار به سایرکارمندان ودرنبود آن افراد ارباب رجوع دچار مشکل می شود ودرثانی افرادی که در حین اشتغال مدرک می گیرند برایشان از لحاظ رتبه وتاثیر درحکم استخدامی لحاظ نکنیداگر گوش نوایی هست
مجتبی۳۳۹۴۲۳۴۱۵:۳۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱
سلام. هیچ وقت کاری نکردن تو این ۱۵ سال که کارمندان دلشون به حقوقشون یا ساعات کاری خوش باشه همیشه گفتن کارمندهای دستگاه اجرایی باید هشتش گرو نهش باشه .
ناشناس۳۳۹۴۲۸۴۱۶:۲۶:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱
با این حقوق های کارمندی هفته ای یک روز باید کار کرد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین