استدلالی عجیب علیه انصارالله یمن

سعیده اسکندری، گروه جهان الف،   4021130068 ۸۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

 انصارالله یمن از همان نخستین روزهای آغاز جنگ غزه و نسل کشی صهیونیست ها علیه مردم این منطقه، به نحوی جدی به حمایت از ملت و مقاومت فلسطین برخاست. این جنبش، شجاعت قابل توجهی را از خود در دفاع از ملت فلسطین نشان داده و در ابتدا، در قالب حملات مستقیم موشکی و پهپادی به عمق اراضی اشغالی و سپس با هدف قرار دادن کشتی های تجاری اسرائیلی و یا کشتی هایی که عازم بنادر اراضی اشغالی بوده و هستند، سعی در تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر قدس جهت خاتمه دادن به جنگ افروزی و کشتارهای گسترده اش علیه مردم غزه را داشته است. 

در این چهارچوب، دولت های غربی و به طور خاص آمریکا و انگلیس با طرح این بهانه واهی که انصارالله یمن، امنیت کشتیرانی بین‌المللی را دریای سرخ و تنگه باب المندب به خطر انداخته، کارزار نظامی را با محوریت انجام حملات هوایی، پهپادی و موشکی به بخش های مختلف یمن آغاز کرده اند. حملاتی که همچنان نیز ادامه دارند. 

در این راستا، برخی در داخل نیز این استدلال را علیه این جنبش مطرح کرده اند که اقدامات انصار الله در دریای سرخ سبب شده تا قیمت کالاهای وارداتی که به دست کشورهای مختلف می رسد، به دلیل افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی، افزایش پیدا کند. موضوعی که عادلانه و درست نیست. 

 استدلال مطرح شده علیه انصار الله یمن و تحرکات آن در دریای سرخ، به شدت غیر اخلاقی است. اینکه نیروهای انصارالله به حمایت از ملت فلسطین و مقابله با پروژه نسل کشی صهیونیست ها در نوار غزه، از جان گذشتگی و ایثار می کنند، شایسته تقدیر است و حمله به یکچنین رویکردی، در حقیقت حرکت در نقطه مخالف اصولِ ابتدایی انسانیت است. در این استدلال گویی جان مردم بیگناه و بیش از 100 هزار شهید، مجروح و مفقود فلسطینیِ جنگ غزه، هیچ ارزش و اهمیتی ندارد.. 

عجیب است که مطرح کنندگان انتقاد مذکور هیچ نقدی را متوجه آمریکا و انگلیس نمی دانند. آن ها نمی پرسند که چرا آمریکا و انگلیس به رژیم اشغالگر قدس فشار نمی آورند که به نسل کشی و کشتار گسترده فلسطینی ها در نوار غزه خاتمه دهد؟! آن ها نمی پرسند که چرا این دسته از دولت ها، کارِ سخت تر را که حمله به یمن است انجام می دهند اما حاضر به خاتمه دادن به پروژه نسل کشی صهیونیست ها در غزه نیستند؟ انصارالله بارها اعلام کرده که اگر جنگ غزه و کشتار مردم بیگناه این منطقه متوقف شود، این جنبش نیز به حملات خود در دریای سرخ خاتمه خواهد داد. از این رو، استدلالِ مطرح شده علیه انصار الله و تحرکات آن در دریای سرخ، از اساس مغرضانه و عاری از تفکر است. 

 مطرح کنندگان استدلال مذکور باید پاسخ دهند که نسبتِ آن ها با اصول و ارزشهای متعالی بشری نظیر آزادی و حقوق بشر چیست؟ چرا آن ها برای امنیت کشتیرانی بین المللی و ادعاهای غرب در مورد آن ارزش قائل هستند اما توجهی به نقض فاحش حقوق بشر و مرگبارترین جنگ قرن بیست و یکم از منظر نرخ کشتار غیرنظامیان که همان جنگ غزه باشد، ندارند؟ سوال هایی که پاسخ به آن ها می تواند در مورد بسیاری از واقعیت ها، روشنگری کند.