پایان دوران مخالفان جمهوری‌اسلامی‌ایران به روایت یکی از آن‌ها

  4021126049 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از مخالفان جمهوری‌اسلامی‌ایران با حضور در شبکه اینترنشنال به پایان دوران گروه های مخالف جمهوری‌اسلامی‌ایران اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرج سرکوهی یکی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران در شبکه اینترنشنال گفت: کسانی که تاریخ را روایت می‌کنند، از چرایی وقوع انقلاب در سال ۱۳۵۷ می‌گویند، اما توضیح نمی‌دهند چرا انقلاب، اسلامی شد! 

به گفته او، در سال ۱۳۵۷ امکان این بود تا به جای انقلاب اسلامی در ایران انقلاب دموکراتیک، سوسیالیستی و ملی یا اشکال دیگری از انقلاب در ایران رخ دهد، اما انقلاب در سال ۱۳۵۷ به انقلاب اسلامی تبدیل شد.

به باور فرج سرکوهی، در ایران سال ۱۳۵۷ نیروی آیت الله خمینی توان این را داشت تا باتوجه به پایگاه اجتماعی گسترده‌ای که در میان مردم داشت، تنها با یک سخنرانی میلیون‌ها ایرانی را به خیابان‌ها آورد.

به گفته این مخالف جمهوری اسلامی ایران باتوجه به این نکته، نمی‌توان انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کرد چراکه حکومت‌های انقلابی پایه‌های مردمی دارند.

فرج سرکوهی در پایان نیز با اذعان به این نکته که اعتراف کرد او و همفکرانش در سال ۱۳۵۷ فکر می‌کردند می‌شود جلوی آیت الله خمینی و انقلاب اسلامی را گرفت، اما حالا پس از چهل و پنج سال دوران گروه‌های مخالف انقلاب اسلامی مثل سلطنت‌طلب ها، لیبرال ها، چپ ها، مجاهد‌ها تمام شده است.