پاکستان اتهام‌ تقلب در انتخابات را رد کرد/هشدار نخست وزیر به اغتشاشگران

  4021123090

کمیسیون انتخابات پاکستان اتهاماتی مبنی بر تقلب در انتخابات اخیر این کشور را قویا رد کرد و نخست وزیر موقت پاکستان نیز در واکنش به انتقادات خارجی گفت ‌که این کشورها بهتر است به جای بی توجهی به قوانین داخلی ما، به فکر وضعیت غزه باشند.

  پاکستان اتهام‌ تقلب در انتخابات را رد کرد/هشدار نخست وزیر به اغتشاشگران

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، کمیسیون انتخابات این‌ کشور ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای، برگزاری انتخابات‌ عمومی روز پنجشنبه ۱۹ بهمن را «سالم، شفاف و مسالمت آمیز» توصیف کرد.

سخنگوی کمیسیون انتخابات پاکستان با اذعان به بروز برخی تخلفات در جریان اخذ رای، درگیری و چالش تروریسم در روز برگزاری انتخابات، اتهامات درخصوص هرگونه تقلب یا جلوگیری از هواداران احزاب برای استفاده از حق رای خود را قویا رد کرد.

در همین حال انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان در نشستی خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های محلی و بین المللی در اسلام‌آباد، واکنش برخی کشورها نسبت به ماهیت انتخابات اخیر پاکستان را مداخله جویانه دانست.

وی اظهار داشت: کشورهایی که دم از تخلف در انتخابات ما می زنند بهتر است سابقه برگزاری انتخابات در کشورهای خود را مطالعه کرده و قبل از بی توجهی به قوانین داخلی ما نسبت به وضعیت غزه ابراز نگرانی کنند.

 

انوار الحق کاکر بر انعقاد مسالمت آمیز و بدون تبعیض انتخابات عمومی پاکستان تاکید کرد و افزود: فضای مساعد و عادلانه برای همه احزاب و نامزدهای آنها در جریان تبلیغات انتخاباتی فراهم شد و دولت موقت مرتکب هیچ گونه رویکرد گزینشی یا مانع تراشی علیه احزاب از جمله حزب عمران خان نشده است.

وی هشدار داد که اعتراض مسالمت آمیز حق قانونی هر حزب یا شهروندی در پاکستان است اما دولت و دستگاه‌های امنیتی اجازه اغتشاش یا سلب آرامش مردم به بهانه اعتراضات انتخاباتی را نخواهد داد.

نخست وزیر موقت پاکستان درباره اینکه مجلس جدید چه زمانی تشکیل خواهد شد و انتقال قدرت به دولت بعدی چه زمانی انجام خواهد گرفت، گفت که کمیسیون انتخابات پاکستان به زودی نتایج نهایی و رسمی را اعلام خواهد کرد، مشورت احزاب سیاسی نیز ادامه دارد و انتظار می‌رود طی هشت یا ۱۰ روز آینده جلسه رسمی مجلس با حضور نمایندگان منتخب برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی پاکستان (ای‌پی‌پی)، تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات توسط کمیسیون انتخابات این کشور حکایت از برتری نسبی نامزدهای وابسته به حزب عمران خان دارد. حزب مسلم لیگ نواز، حزب مردم و جنبش متحده قومی نیز به ترتیب در جایگاه اول تا سوم در کسب کرسی‌های مجلس ملی قرار دارند.

 

رئیس حزب عمران خان از تکاپوی خود برای تشکیل دولت آینده پاکستان و همچنین دولت‌های ایالتی در پنجاب و خیبرپختونخوا خبر داد درحالی که جناح مخالف آن یعنی مسلم لیگ نواز و حزب مردم همراه با جنبش متحده قومی درصدد تشکیل یک اتحاد برای دولت ائتلافی هستند.

شبکه خبری جیو نیوز (Geo news) پاکستان مدعی است که سران حزب مردم و مسلم لیگ نواز برای یک نقشه راه پنجساله به توافق اصلی رسیده‌اند که طی آن هر کدام از این احزاب می توانند برای ۲ سال و دیگری برای ۳ سال متصدی پست نخست وزیری پاکستان شوند.

منابع خبری افزودند که مسلم لیگ نواز و حزب مردم برای تشکیل دولت ائتلافی در فدرال (اسلام‌آباد)، ایالات پنجاب و بلوچستان به توافق رسیدند.

حزب جنبش عدالت پاکستان به رهبری عمران خان نخست وزیر برکنار شده که هم اکنون در زندان بسر می‌برد به همراه برخی دیگر از احزاب این کشور، کمیسیون انتخابات را به کارشکنی در انجام مسوولیت و بی توجهی به نگرانی احزاب متهم می‌کنند.

سخنگوی حزب عمران خان امروز با صدور بیانیه‌ای گفت که برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف تنها راه اجتناب ناپذیر دموکراتیک و قانون اساسی برای خروج پاکستان از بحران های بی شمار است.

وی کمیسیون انتخابات پاکستان را به بی کفایتی متهم کرد و مدعی شد: تلاش های بدخواهانه‌ای برای تبدیل اجباری اکثریت آرای مردم به اقلیت از طریق اقدامات ضد دموکراتیک در جریان است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین