گم‌گشتگی زمانی جو بایدن باز هم سوژه رسانه‌ها شد

  4021117089 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا این بار رئیس‌جمهور فعلی فرانسه را با رئیس‌جمهور دیگری از این کشور که حدود ۲۷ سال پیش فوت شده اشتباه گرفت.

به گزارش فارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها افت کارکردهای شناختی‌اش بارها سوژه رسانه‌ها شده در سخنانی جدید «امانوئل ماکرون» را با «فرانسوا میتران»، رئیس‌جمهور اسبق فرانسه اشتباه گرفته است.

بایدن در یک همایش انتخاباتی در روز یکشنبه گفت: «من به تازگی به  با میتران از آلمان دیدار کردم.»

میتران بیست و یکمین رئیس‌جمهور فرانسه بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵ بود. او در سال ۱۹۹۶ درگذشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در خطابه روز یکشنبه خود در حال تعریف کردن خاطره‌ای از دیدار گروه ۷ در سال ۲۰۲۰ بعد از انتخاب شدن او به ریاست‌جمهوری آمریکا بود.

بایدن گفت یکی از اولین سخنانی که او در جلسه گروه ۷ مطرح کرده این بوده که «آمریکا بازگشته است.» او سپس گفت این سخنانش باعث واکنشی از سوی «میتران از آلمان» شده. او اندکی بعدتر جمله‌اش را اصلاح کرد و «فرانسه» را جایگزین «آلمان» کرد.

بایدن گفت: «و میتران از آلمان-منظورم از فرانسه است- به من نگاه کرد و گفت " تا کی برگشته‌اید؟" بعد من به او نگاه کردم... صدراعظم آلمان بدش گفت: "آقای رئیس‌جمهور اگر فردا روزنامه لندن‌تایمز را باز کنید و ببینید که داخل آن نوشته شده هزاران نفر درب‌های مجلس عوام (پارلمان) را شکستند و دو نفر هم کشته شد تا عده‌ای بتوانند جلوی انتخاب شدن نخست‌وزیر را بگیرند، چه خواهید گفت؟"»

در متنی که کاخ سفید از اظهارات بایدن منتشر کرده کلمه «میتران» با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فعلی فرانسه جانشین شده است.

بایدن به دلیل سن بالا و از دست دادن توانمندی‌های ذهنی در ماه‌های گذشته زیر تیغ انتقادات قرار داشته و عده‌ای معتقدند که او صلاحیت ذهنی کافی برای اداره امور را ندارد.

بایدن با ۸۱ سال سن مسن‌تری رئیس‌جمهور مستقر آمریکا است. چنانچه او در انتخابات ماه نوامبر یک دوره دیگر برای ریاست‌جمهوری استفاده شد در پایان دوره ریاست‌جمهوری ۸۷ ساله خواهد بود.