وزیر نفت: تولید نفت به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید/ انعقاد ۸ قرارداد سنگین نفتی/ تکمیل ۱۳۲ پروژه نیمه‌تمام

  4021117048 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نفت با بیان اینکه با بیان اینکه امسال قطعی و افت فشار گاز را در کشور نداشتیم، گفت: تولید نفت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جواد اوجی در مراسم افتتاح پرو‌ژه‌های در خوزستان از‌ ‌بهره‌برداری ‌7 پروژه نفتی و گازی به ارزش 2.2 میلیارد دلار خبر داد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 150 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور و 28 میلیون متر مکعب هم به تولید گاز کشور از یک میدان گازی اضافه شده است.
‌وی با بیان اینکه امسال قطعی و افت فشار گاز را در کشور نداشتیم، افزود: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب یک مستشار خارجی در صنعت پتروشیمی کار نمی‌کند و تمام این صنعت به همت ده‌ها هزار متخصص داخلی انجام می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه تولید نفت نزدیک به 3 میلیون و 400 هزار بشکه و بیش از یک میلیارد هم تولید گاز خام را شاهد‌یم، تصریح کرد: به برکت خونه شهدا و همت عزیزان این صنعت در حال حاضر 23 پالایشگاه گازی داریم.امسال به همت همه عزیزان در شرکت ملی نفت و گاز با وجود هوای سرد تامین گاز پایدار را داشتیم.

اوجی با بیان اینکه امروز بیش از 70 مجموعه پتروشیمی در کشور فعال است، ادامه داد: در این دولت مردمی فعالیت‌ها و کارهای جهادی با شتاب بیشتری داشتیم و از ابتدای دولت 132 پروژه نیمه تمام را به بهره برداری رساندیم و امروز به همت همکارانمان در شرکت ملی نفت 8 پروژه نفتی و گازی به شبکه گازی سراسر کشور اضافه می‌شود.‌

 وی با بیان اینکه ‌8 قرارداد به ارزش 14 میلیارد دلار تا پایان سال منعقد می‌شود، ادامه داد: پروژه‌هایی که امروز بهره‌برداری شد را به مردم عزیز ایران هدیه می‌کنیم و خبرهای خوبی را تا پایان سال داریم.‌