واکنش شمخانی به ادعای ترامپ/ پاسخ جبلی به انتقاد از افزایش بودجه صداوسیما

  4021116079 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش شمخانی به ادعای ترامپ/ پاسخ جبلی به انتقاد از افزایش بودجه صداوسیما

واکنش شمخانی به ادعای ترامپ

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی، مشاور سیاسی رهبری در گفت‌وگویی، تصریح کرد: اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در خصوص تماس ایران با آمریکا قبل از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد کذب محض است.

شمخانی ادامه داد: پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر فرماندهان مقاومت بر اساس تصمیم مورد اجماع، مقرر شد، عملیات موشکی پرحجم علیه پایگاه عین الاسد که مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می رود برای دستیابی به حداکثر تخریب به صورت کاملا غافلگیرانه انجام شود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، یادآور شد: به دلیل روابط نزدیک ایران با عراق و همچنین رعایت ملاحظات همسایگی، نیم ساعت قبل از انجام عملیات، موضوع صرفا به نخست وزیر وقت عراق به صورتی اطلاع رسانی شد که امکان پیش بینی تمهیدات حفاظتی خاص از سوی آمریکا مقدور نباشد.

شمخانی تاکید کرد: بیان مطالب خلاف واقع از سوی فردی چون ترامپ که به دروغگویی شهرت دارد و اکنون نیز با داشتن پرونده های سنگین فساد سیاسی، اقتصادی و اخلاقی مجددا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد شده، خیلی عجیب نیست.

وی افزود: اگر احترامی که ترامپ مدعی آن شده، وجود داشت، طبیعتا خود او، پمپئو، بولتون و سایر مقامات سیاسی و نظامی آمریکا که در جنایت غیر قابل بخشش به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر فرماندهان مقاومت دست داشتند، نباید پس از گذشت سالها همچنان پول مالیات مردم آمریکا را صرف حفاظت ویژه از خود می کردند.

***

پاسخ جبلی به انتقاد از افزایش بودجه صداوسیما

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتقادات مطرح شده به افزایش بودجه صداوسیما، گفت: مگر ما بودجه را تنظیم کردیم؟ هر دستگاهی که مسئول انجام یک وظیفه است به سادگی می‌توان رفت و بررسی کرد و ببینیم چقدر در کسب اهدافش موفق بوده است. آیا رسانه‌هایی که اعتقاد دارند صداوسیما مخاطب ندارد، جرأت دارند مخاطب امسال خودشان را با مخاطب ۱۰ سال پیش یا تیراژ خودشان را مقایسه کنند یا خیر؟ این وظیفه عمومی همه دستگاه‌ها است که به وظایفی که برای‌شان مشخص شده است، عمل کنند.

رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: ما ادعایی نداریم در مورد این که صداوسیما مخاطبش بسیار افزایش پیدا کرده یا با کاهش مواجه بوده است. بالاخره همه شاهد وضعیت رسانه‌های برودکست در جهان هستیم رسانه‌ها در کشور ما هم به نوعی تابع آن فرآیند جهانی هستند و عوامل دیگر هم هست. اما آنچه که درباره بودجه صداوسیما گفته می‌شود جدای از سوالات و ابهاماتی که صادقانه ممکن است مطرح شود و پاسخش هم روابط عمومی سازمان به روشنی داد؛ اما انتقادات غیرمنصفانه و غیرواقع‌بینانه که به بودجه صداوسیما می‌شود واقعا شاید قابل پذیرش نباشد.

وی ادامه داد: منتها پاسخی که به انتقادات داده می‌شود این است که اولا صداوسیما مکلف به انجام تکالیفی است که در ماده ۷۷ برنامه هفتم آمده است و حتی این تکالیف فراتر از بودجه‌‌ای است که برای صداوسیما در نظر گرفته شده است. نمی‌شود به صداوسیما بگوییم برو تولید کن، الف ویژه و تولیدات تلویزیونی داشته باش، از آن طرف بگوییم پولش را به تو نمی‌دهیم. به هر حال یک امر واضح و روشنی است شما وقتی می‌خواهید کاری انجام دهید، باید بودجه‌اش را داشته باشید.

رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: حقوق و دستمزد همکاران ما ممکن است بر اساس افزایش بودجه سنواتی ۲۰ درصد باشد؛ منتها تولید تابع افزایش بودجه نیست، تابع تورم است. ما برای سریال‌هایمان بخواهیم دکور بسازیم، قیمت سیمان، آجر و آهن را نمی‌آیند با افزایش ۲۰ درصدی برای ما محاسبه کنند، با تورم محاسبه می‌کنند. دستمزد عوامل تولید هیچ‌گاه بر اساس افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزدها محاسبه نمی‌شود بر اساس تورم سالیانه محاسبه می‌شود لذا صداوسیما اگر بخواهد با افزایش ۲۰ درصدی سالیانه که به بودجه اضافه می‌شود کارش را جلو ببرد، سال به سال ضعیف‌تر از سال قبل می‌شود.

وی درباره انتقادات رئیس سازمان برنامه و بودجه به افزایش بودجه گفت: آقای منظور بحث‌شان صرفا صداوسیما نبود، ایشان فرمودند که ۵۴۰ همت بار اضافه بر دولت توسط مجلس تحمیل شده است، از این میان به اذعان خود ایشان ۵ همت مربوط به صداوسیما بوده است یعنی از ۵۴۰ همتی که ایشان فرمودند ۵ همت به صداوسیما اضافه شده است. بنابراین اگر هم باری بر دولت وارد شود ناشی از افزایش بودجه صداوسیما نبوده است که آن هم بر اساس قانون و برنامه هفتم تنظیم شده است.

***

توضیحات درویشیان درباره پرونده فساد چای دبش

حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه دولت برخورد جدی با فساد دارد ‌و هیچ مسامحه‌ای با هیچکس در هیچ سطحی از مدیریت یا کارکنان قوه مجریه ندارد، افزود: طی این مدت ده‌ها نفر را خود دولت حسب اختیار قانونی خود بر کنار کرده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه در برخی از پرونده‌ها مانند چای دبش دولت یک سال قبل از اینکه پرونده به مرجع قضایی ارائه شود این تخلف را شناسایی کرده بود، گفت: افرادی در این زمینه برکنار شده و مسؤولیتی در دولت ندارند و پرونده هم توسط خود دولت و وزارت اطلاعات به مرجع قضائی ارسال شده در حال رسیدگی است.

 وی با اشاره به اینکه خود دولت مدعی مبارزه با فساد است، تاکید کرد: اگر مواردی مطرح و مستند شود بدون هیچ مسامحه و ملاحظه‌ای با آن برخورد شده و پرونده به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

***

جبهه اصلاحات در تهران لیست نمی‌دهد

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در  گفت وگو با ایسنا درباره رویکرد انتخاباتی این جبهه اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و به استناد راهبرد انتخاباتی و مصوبه مجمع عمومی جبهه اصلاحات در تاریخ ۱۵ بهمن، امکان ارائه لیست در تهران وجود ندارد.

وی ادامه داد: جبهه اصلاحات استان‌ها براساس راهبرد انتخاباتی جبهه تصمیم خواهند گرفت.

کارگزاران از نامزدهای میانه رو هم حمایت می کند

به گزارش تسنیم حزب کارگزاران سازندگی به تازگی به استقبال انتخابات رفته است و در جلسه شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ایران، به پیشنهاد حسین مرعشی بنا بر این شده تا صرفا در حوزه‌هایی از انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال باشد که نامزد حزبی یا نامزدی با سوابق روشن و قابل دفاع اصلاح‌طلبانه تایید صلاحیت شده باشند.

بر اساس این راهبردی که روزنامه سازندگی ارگان حزب امروز آن را با تیتر "رقابت محدود محدودیت رقابت" آن را اعلام کرد،  در حوزه‌های انتخابیه‌ای که نامزد حزبی یا غیرحزبی تایید صلاحیت شده باشد از وی دفاع و حمایت می‌کنند؛ البته در مطلب منتشر شده از سوی روزنامه سازندگی باب حمایت از چهره‌های میانه‌رو نیز باز گذاشته شده و نوشته‌ است "می‌توان امید داشت تک نمایندگان مستقل و آزاده‌ای پیدا شوند که خلاف جریان موجود حرکت کنند. وطن‌پرست، ضد فساد، سخت‌گیر بر دولت، مخالف جبهه پایداری و آزاده باشند.... برای پیدا کردن چنین افرادی، عموم اصلاح‌طلبان و چهره‌های سیاسی باید کمک کنند و تا با همین اندک اندک افراد مجلس را که خانه ملت است، از نو بسازیم."

***

شورای وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس لیست مستقل می‌دهد

به گزارش ایرنا، شورای وحدت اصولگرایان در حساب کاربری خود در توئیتر رسما اعلام کرد: شورای وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور لیست مستقل ارائه می‌دهد.

پیش از این محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان به ایرنا خبر داده بود احتمالا محمدرضا باهنر سرلیست شورای وحدت در تهران خواهد شد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، اسدالله بادامچیان، محمد رضا باهنر، شهاب‌الدین صدر، لاله افتخاری، نیره قوی، حجت الاسلام محمدجواد جلالی، متین منتظمی و منوچهر متکی اعضای هیئت مرکزی انتخابات شورای وحدت هستند.

مصطفی پور محمدی ریاست شورا و منوچهر متکی سخنگویی شورا را بر عهده دارند.

***

دیدگاه کوثری درباره احتمال حمله آمریکا به ایران

محمد کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرآنلاین، گفت: آمریکا به ایران حمله نمی‌کند چراکه آمریکا می‌داند به ضررش است. البته ایران در راستای اینکه نیروهای مقاومت در عراق و سوریه بخواهند اقدامی انجام دهند، دستوری صادر نکرده است.

وی افزود: به عبارت دیگر آمریکا می‌داند ایران در مورد اقدامات نیروهای عراق دخیل نیست، البته قبلاً هم گفتیم و الان هم می‌گوییم که به اینها کمک شده و همفکری صورت گرفته اما قضیه به این ترتیب نیست که ایران بخواهد دستور بدهد اقدامی انجام دهند. از طرفی اینها در کشور خودشان هستند و در کشور خود تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند. عراقی‌ها هم خودشان اعلام کردند که ما اقدام کردیم در نتیجه ربطی به ایران ندارد.

کوثری خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که ایران جبهه مقاومت را تشکیل اما خودشان مستقل عمل می‌کنند و هیچ‌گاه ایران دستور نمی‌دهد. اینکه برخی از جنگ آمریکا علیه ایران می‌گویند به این دلیل است که تصور می‌کنند آمریکا مانند گذشته بسیار قدرتمند است که اصلاً به این ترتیب نیست کما اینکه مشاهده کردیم اسرائیل که اینقدر وحشت ایجاد کرده بود اما در واقعیت اصلاً اینطور نیست چنانچه حریف یک گروه مقاومت در غزه نشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه حمله به ایران به ضرر آمریکا است، تصریح کرد: قطعاً حمله به ایران به ضرر آمریکا است. واقعیت امر این است که آمریکا نتوانست حریف یک گروه به نام حماس شود وای به حال اینکه بخواهد جنگ را گسترش دهد که در این شرایط قطعاً و یقیناً نیروی سالم از منطقه غرب آسیا به آمریکا برنخواهد گشت.

***

ایران به دنبال توسعه دامنه جنگ و تنش در منطقه نیست

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار سی.بی.اس درباره درگیری مستقیم ایران و آمریکا تصریح کرد: ما قطعا به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم. اقدامات عملی و دیپلماتیک ایران در چهار ماه گذشته اثبات کرده که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد زمینه‌های ثبات در منطقه و پیشگیری از توسعه دامنه درگیری و بحران و تنش در منطقه است. به دنبال توسعه دامنه درگیری و به دنبال تنش با هیچ کشوری هم نیستیم.

به گزارش فارس، وی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد. این رژیم آمریکاست که از رژیم صهیونیستی به عنوان یک هویت تروریستی سازمان یافته به عنوان نیروی نیابتی خودش برای تحقق اهداف راهبردی خود در منطقه و تامین منافع نامشروع خودش در منطقه استفاده می‌کند.

کنعانی اضافه کرد: آنچه در منطقه شاهدیم اقدامات دولت‌ها، ملت‌ها و گروه‌های مقاومت برخاسته از ملت‌هایی است که نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعتراض جدی دارند و نسبت به حمایت بی چون و چرا و تمام عیار و تمام قد آمریکا از این رژیم اعتراض جدی دارند و حمایت آمریکا از این رژیم را زمینه ساز بحران در منطقه و تداوم نسل کشی فلسطینی‌ها می‌دانند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سؤالی درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا برای کاهش تنش تصریح کرد: نیازی به مذاکره مستقیم ایران و آمریکا نیست. دیدگاه ما روشن و واضح است. پیام ما به آمریکا رسیده و در مواردی که آنها از طریق واسطه‌ها پیام‌هایی را منتقل کرده‌اند ما از طریق واسطه‌ها پاسخ‌های واضح و صریحی دادیم.

وی ادامه داد: راه‌های کاهش بحران در منطقه و کاستن از تنش و بی ثباتی در منطقه روشن است. کانون بحران مشخص است، فلسطین است و دولت آمریکا متاسفانه بخشی از راه‌حل نیست و بخشی از بحران است و در کنار راهکار صلح قرار نگرفته و در کنار تشدید تنش و بحران در منطقه قرار گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: صلح در منطقه وابسته به توقف جنایت جنگی رژیم صهیونیستی است.

***

خبرگزاری دولت: کاهش ۱۷ درصدی تورم در دولت سیزدهم

ایرنا نوشت: ماحصل اقدامات و پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی بانک مرکزی در اجرای بسته مهار تورم و رونق تولید حاکی از ان است که رشد نقدینگی در دی ماه نسبت به مقطع مشابه سال قبل معادل ۲۵.۲ درصد شد که این رقم دلالت‌های دستاوردی مختلفی دارد.

نخست آنکه برای اولین بار پس از گذشت ۵۵ ماه، نرخ رشد نقدینگی در محدوده ۲۵ درصد قرار گرفت. به این معناکه آخرین باری که نرخ رشد نقدینگی در محدوده ۲۵ درصد بود در خرداد ماه ۱۳۹۸ بود. دوم آنکه روند نزولی نرخ رشد نقدینگی در ادامه روندی است که از شروع فعالیت دولت سیزدهم و از ابتدای امسال شکل گرفت.

امارها نشان می‌دهد که در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، رشد نقدینگی ۴۲.۸ درصد بود و در حال حاضر این عدد با کاهش ۱۷.۶ واحد درصدی به ۲۵.۲ درصد رسیده است. این نرخ در ابتدای امسال ۳۳.۱ درصد بود که با کاهش ۷.۹ واحد درصدی مواجه شده است و این میزان نیز نسبت به ماه گذشته آن یعنی آذر ماه ۱.۸ واحد درصد کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر طی این مدت شاهد کاهش رشد پایه پولی هم راستا با کاهش رشد نقدینگی هستیم براین اساس رشد پایه پولی در آذر ماه معادل ۳۱.۷ درصد بوده است که نسبت به ابتدای سال که ۴۵ درصد بوده، ۱۳.۳واحد درصد کاهش پیدا کرده است که این امر روند بهبود متغیرهای کلان اقتصادی و کل های پولی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این در مدت مذکور شاخص کاهش نرخ تورم مصرف کننده نیز ۱۷ واحد درصد و نرخ تورم تولیدکننده نیز معادل ۹.۵ درصد کاهش یافته است. البته در این میان، ضریب فزاینده نیز حدود ۰.۸ درصد نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۸۰۱۷۰۲۳:۲۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
نیم ساعت فرصت مناسبی بوده تا نیروهای امریکایی به پناهگاه های پایگاه عین الاسد بروند.
ناشناس۳۳۸۰۱۷۲۲۳:۳۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
از آقای درویشیان رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور درخواست میشود به مسله تفحص از بورس دولت که قریب دو سال پیش توسط نماینده مجلس آقای موسوی لارگانی شروع شده ولی نتیجه آن معلوم‌نشد ورود نمایند
ناشناس۳۳۸۰۱۷۴۲۳:۳۵:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
آقای درویشیان پیگیری نمایند فساد اعلامی دریافت ۱۴۰ سکه توسط یکی از نمایندگان صحت دارد یا نه این افشاگری حتما باید شفاف شود و یک طرف قضیه محکوم‌ شود
ناشناس۳۳۸۰۱۸۴۲۳:۴۴:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
آقای درویشیان، برکنار کردن خیانتکاران شرط لازم میباشد ولی کافی نیست. بنابراین شما و دولت شما نمیتواند تنها به برکناری افرادی که 3/37 میلیارد دلار اختلاس کرده اند بسنده و به آن افتخار کند. شما زمانی میتوانید بر خود ببالید که تمام این پول و خسارات ناشی ار دزدیدن این پول به مردم را از حلقوم این جنایتکاران بیرون بکشید و به بیت المال برگردانید .
ناشناس۳۳۸۰۲۰۷۰۰:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
پول به صدا ‌سیما لازم نیست چون اکثریت از برنامه هایش راضی نیستند .
ناشناس۳۳۸۰۲۱۵۰۰:۲۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بیشتر برای اهداف سیاسی صدا و سیما را می کوبند
ناشناس۳۳۸۰۲۴۰۰۱:۰۶:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
جناب شمخانی همه می‌دونن ترامپ دروغ گوست.
ناشناس۳۳۸۰۲۴۷۰۱:۲۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اين حقير فقير معتقد است كه حكايت سيماي ملي ما ، حكايت يك ضرب المثل زيان شيرين فارسي است كه مي گويد : « مشت نمونه خروار است » ! ... توضيح آنكه اكر بودجه سيماي ملي را صد برابر كنيم و تعداد شبكه ها را هم به فرض به ٢٠٠ شبكه برسانيم ، در اين صورت شما اگر ببيننده يكي دوتا شبكه باشي ، انگاري ٢٠٠ شبكه را ديده اي ! بقيه اش هم همانطور است ! تنوعي نيست ، بين شبكه نه تنها رقابتي نيست ، بلكه احتمالاً تعامل هم هست !! ... بله برادر ! سيماي ملي ما مصداق ضرب المثل : « مشت نمونه خروار است ، مي باشد » !! ... سيماي ملي بدش نيايد !
ناشناس۳۳۸۰۲۵۲۰۱:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اندر حكايت افزايش بودجه صدا و سيما !! ------------------------------------------------- --- ببخشيد برادر ! به مناسبت دهه فجر عرض مي كنم ؟ شما ميداني چند ساله كه ما هر سال جشنواره موسيقي فجر بر گزار مي كنيم و هنرمندان اين رشته از گوشه و كنار كشور به تهران مي آيند و در موسيقي هنر نمايي مي كنند ؟ --- درست نميدانم ! فكر كنم كه بايد حدود چهل سال -- حالا كمتر يا بيشتر --- باشد كه هر ساله اين جشنواره موسيقي بر گزار مي كنيم ! --- بسيار عالي بازهم ببخشيد ، در طول اين سالها ، با اين همه اجراها ، چند تا از اين هنر نمايي ها از تلويزيون پخش شده تا مردم سراسر كشور هم ببينند و با با هنرمندان و موسيقي ها ي محلي كشور آشنا شوند ؟ --- چه عرض كنم برادر ! من كه شخصاً چيزي نديده ام ... اما گمان نكنم تلويزيون آنها را پخش كرده باشه ... به نظرم اين اجراها فقط و فقط مختص آن افرادي است كه در مركز هستند و با خريدن بليط در سالن حضور بهم رسانده و شاهد اجراهاي انواع موسيقي كشور هستند !! و بقيه مردم سهم شان است كه فقط اخبار آن را بشوند و در آخر كار اسامي برندگان به سمع شان برسد و ديگه والسلام نامه تمام !! ... تلويزيون ساز را نشان بدهد ؟ استغفر الله ... ساده اي برادر ! ... صداقت داري اخوي ! --- عجب .... عجب ! --- نه عجب برادر ... نه عجب !!
ناشناس۳۳۸۰۲۹۴۰۹:۵۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
یعنی کسانی که در مورد چای دبش 3.7 میلیارد دلار را بالا کشیدند فقط با از کار برکنار شدن جریمه شدند؟
ناشناس۳۳۸۰۳۰۸۱۰:۰۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
وقتی صدا و سیما ،هیچ فیلمی جدید و خوب و فاخری نساخته چرا باید بودجه 3 برابری بگیره؟ جبلی گفتند که 20٪ افزایش متناسب با تورم نیست! خب بودجه صدا و سیما هر سال چند برابر میشه و علنا هیچ کاری نمی کنه پانزده سال قبل فیلمسازان بنام و طنز کشور با بودجه کم ،فیلم هایی طنز و پر بازدید می ساختن ، الان هیچ فیلمی نمی سازن.
سعید۳۳۸۰۳۷۹۱۰:۴۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اگر آمریکا به ایران حمله کند، پایگاههای آمریکا رو در منطقه شخم میزنیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین