ساخت «رآکتور هسته‌ای چهارم» در اصفهان آغاز شد

  4021116033 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ساخت (بتن ریزی) رآکتور هسته‌ای چهارم در سایت هسته‌ای اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در آیین پروژه واحد نیمه صنعتی تولید «هگزا فلوراید تلوریم» سایت هسته‌ای اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات تفصیلی، آماده‌سازی، تجهیز و آماده کردن نقشه‌ها و طرح‌هایی که مربوط به تجهیرات است در فاز اول این پروژه انجام و امروز بتن ریزی رآکتور چهارم هسته‌ای سایت اصفهان آغاز شد.

وی افزود: سایت هسته‌ای اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های هسته‌ای در جهان با دارا بودن سه رآکتور هسته‌ای و با در دستور کار داشتن ساخت رآکتور چهارم، مرکز موفق هسته‌ای است.

تبدیل بخشی از سایت اصفهان به مرکز بین‌المللی آموزشی و پژوهشی هسته‌ای یکی دیگر از طرح های افتتاح شده توسط رییس سازمان انرژی اتمی در سفر به اصفهان بود که اسلامی در باره آن گفت: این مرکز آموزشی در امر تعلیم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت هسته‌ای در کل کشور و منطقه بسیار تأثیر گذار است و می‌تواند کمک علمی بزرگی به دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه‌های اصفهان داشته باشد.

وی ادامه داد: آژانس هسته‌ای ایران نیز این سایت را به عنوان یکی از مراکز مورد نیاز خود برای توسعه آموزش مورد تأیید قرار داده است.

به گزارش ایرنا، محمد سلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور امروز به منظور راه‌اندازی پروژه واحد نیمه صنعتی تولید «هگزا فلوراید تلوریم» در سایت هسته‌ای اصفهان به این مرکز سفر کرده است.

هگزا فلوراید تلوریم ( TeF۶) به عنوان ماده اولیه رادیوایزوتوپ‌های پایدار برای استفاده در مصارف پزشکی، تشخیص و درمان بیماری‌ها کاربرد دارد.