صعود سخت ازبکستان با عبور از تایلند؛ ازبک‌ها حریف قطر در یک‌چهارم شدند

  4021110081

تیم ملی فوتبال ازبکستان با برتری برابر تایلند به جمع هشت تیم برتر جام ملت‌های آسیا صعود کرد و حریف قطر میزبان شد.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، در مرحله یک هشتم نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه تیم‌های ازبکستان و تایلند در ورزشگاه الجنوب با قضاوت محمد بن نصرالدین به مصاف یکدیگر رفتند.

دقیقه ۳۷ بازی عزیزبک تورگونبائف روی پاس خلمتوف موفق شد گل اول این بازی را برای ازبکستان به ثمر برساند تا بدین ترتیب برای نخستین بار دروازه تایلندی‌ها در این رقابت‌ها باز شود. در نهایت نیمه نخست بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ازبکستان به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم تایلندی‌ها حملات خود را برای جبران گل خورده افزایش دادند و در نهایت در دقیقه ۵۸ ساراچت روی پاس جایدد با ضربه‌ای تماشایی بازی را به تساوی کشاند. ۷ دقیقه بعد از این گل فیض الایف روی پاس جلال الدین ماشاریپوف موفق شد بار دیگر ازبک‌ها را از حریف پیش بیندازد. در پایان، این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ازبکستان پایان یافت تا این تیم در دور بعدی حریف قطر میزبان شود.

ترکیب اولیه دو تیم

ازبکستان :

اوکتیر یوسوپوف - فرخ سیفی‌اف - رستم آشورماتف - عمر عشمورودوف - عبدالقادر خوسانوف - جلال‌الدین ماشاریپوف - عزیزبیک تورگونبوئف - دیور حلماتوف - اوستون اورونف - عادل‌جان هامروبکوف - عباس‌بیک فیض‌الله‌اف

سرمربی: کاتانچ

تایلند:

پاتیوات خامای - تیراتون بونماتان - پانسا همویبوون - الیاس دولاه - نیکولاس میکلسون - ویراتپ پومپهان - ساراش یوین - پیرادون چامراتسامی - ووراچیت کانیتسریبامپن - رونگرات پومچانتوک - سوپاچای چایدد

سرمربی: ماساتادا ایشی